LinkedIn’e gelen yeni özellikler
Her geçen gün üye sayısını artıran LinkedIn, yeni özellikleri ile kullanıcılarına farklı deneyimler yaşatmaya devam ediyor. Bu bloğumuzda LinkedIn’e son zamanlarda gelen tüm yeni özelliklerden bahsedeceğiz.
Biliyorsunuz ki sosyal medya platformlarında tüm özellikler herkese aynı anda gelmiyor. Bu yüzden bazıları için sabretmeniz gerekebilir. Yazımızın ardından siz de hemen profilinizi kontrol edip hangi özelliklerin profilinize geldiğini görebilirsiniz. Belki aralarından kullanmak istedikleriniz olabilir değil mi? O halde yeni özellikleri keşfetmeye başlayalım!
- Double Tap Özelliği
İlk olarak farklı platformlardan aşina olduğumuz bir gelişmeyle başlayalım.
Artık LinkedIn’in mobil uygulamasından gönderileri çift tıklayarak beğenebileceğiz. %60’a yakın oranda kullanıcının mobil uygulamayı kullandığını göz önünde bulundurursak bu yeni özellik son derece pratik bir kullanım sağlayacak. Hatta beğenilerin daha kolay hale gelmesi gönderilere gelen beğeni etkileşimini bile artırabilir ne dersiniz?
- Destek (Support) Reaksiyonu
Yine gönderilere gelen bir özellik ile devam edelim.
Bu özelliğin ortaya çıkışını maalesef uzun süredir tüm dünyanın gündemi olan Covid-19’a borçluyuz desek yanlış olmaz. LinkedIn bu kötü günlerden etkilenen birey ve şirketleri düşünerek onlara destek olmak amaçlı gönderilere support yani destek reaksiyonu seçeneğini ekledi.
Bu süreçte işini kaybetmiş kişilerin, kapanan veya küçülmeye giden işletmelerin paylaşımlarına support reaksiyonu ile desteğimizi gösterip daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabileceğiz.
Sosyal medyanın gücünü artık tartışmaya gerek olmadığını biliyoruz. Belki bu süreçten etkilenen birilerine bu özellik sayesinde yararımız dokunabilir.
- #opentowork Çerçevesi
Bu özellik LinkedIn’in kullanıcılarının ihtiyaçlarını ne kadar iyi gözlemlediğini ve dikkate aldığını bize net bir şekilde gösteren bir özellik oldu.
Belki siz de fark etmiş veya yapmışsınızdır; bazı kullanıcılar profillerinin başlık kısmına iş aradıklarını yazıyorlar (İş fırsatlarına açık, aktif iş arayışı içinde vb.). Başlık kısmında iş arayışını belirtmek doğru bir kullanım değil. Fakat arayışını açıkça iletmek isteyen kullanıcıların olduğunu fark eden LinkedIn, profil fotoğrafımıza ekleyebileceğimiz bir #opentowork çerçevesi geliştirdi. Bu çerçeveyi profil fotoğrafınıza eklediğinizde iş arayışınız olduğu diğer kullanıcılar tarafından net bir şekilde görülüyor.
Siz de iş arıyor ve açıkça belirtmekten çekinmiyorsanız bu çerçeveyi profilinize ekleyebilirsiniz.
- Şirket Sayfası Takipçileri
LinkedIn’de şirket sayfalarımızın takipçilerine dair lokasyon, sektör, kıdem gibi birçok analize ulaşabiliyorduk. Fakat isim olarak şirket sayfamızı kimlerin takip ettiğini göremiyorduk. Yeni gelen özellik sayesinde artık sayfamızı takip eden kişileri de görebiliyoruz.
Bu özellik sayesinde şirket olarak LinkedIn’de doğru bir içerik stratejisi mi izlediğimizi, hedeflediğimiz kitleyi gerçekten etkileyip etkileyemediğimizi, doğru kişilerin mi bizi takip edip etmediğini görebileceğiz. LinkedIn’de şirketimizin pazarlama çalışmalarına dair bize yön verebilecek önemli bir özellik.
- İsminizin Telaffuzunu Profile Ekleme
Sıradaki gelişme özellikle global çapta iş yapan ve ismi zor telaffuz edilen profesyonelleri sevindirecek. Mobil uygulamadan isminizin telaffuzunu 10 saniye içerisinde kaydedip profilinize ekleyebilirsiniz.
Şimdilik sadece mobil uygulamada kaydedebiliyorsunuz. Masaüstüne gelecek mi göreceğiz. Nasıl yapıldığını merak edenler için: https://lnkd.in/dT7WY-M
- Gönderiler İçin Yeni Paylaşım Seçenekleri
LinkedIn’de kısa gönderiler yani postlar oluştururken artık farklı içerik seçeneklerimiz var. En popüler olan anket özelliği bunlardan birisi. Fakat anket dışında farklı zamanlarda gelen yeni seçenekler ile toplam 6 içerik seçeneğine ulaştık. Bunların neler olduğuna birlikte bakalım;
- Bağlantılarımıza Kudos vermek veya ekibimize yeni katılan arkadaşımıza hoş geldin demek için gönderi paylaşabiliyorsunuz.
- 5 farklı alanda bir uzmandan tavsiye/yardım isteğinizi gönderi olarak paylaşabiliyorsunuz. Bu alanlar şimdilik; muhasebe, koçluk, tasarım, pazarlama ve diğer şeklinde. Yardım talep ettiğiniz alanı ve konumunuzu seçerek oluşturduğunuz gönderi, size yardım edebilecek uzmanlar tarafından görünür oluyor.
- Bir bağlantınızı tavsiye ederek kendisine referans olduğunuzu gönderi ile paylaşabiliyorsunuz.
- Açık bir pozisyonu gönderi olarak paylaşabiliyorsunuz.
- Anket oluşturarak merak ettiğiniz bir konu hakkında veri toplayabiliyorsunuz.
- Son olarak yine Covid-19 ile hayatımıza giren bir gönderi seçeneği ile; bu süreçte zor duruma düşen kişilere ‘Kariyer Koçluğu, Özgeçmiş İnceleme, Gönüllü Çalışma’ gibi konularda yardımcı olabileceğinizi duyurabiliyorsunuz.
LinkedIn bu aralar yeni özellikler ve tasarım değişiklikleri konusunda bir atağa kalkmış gözüküyor. Bakalım önümüzdeki günlerde bizi ne gibi yenilikler bekliyor.