Mevsimlerin ruhunu yakalayan markalar kazanıyor
Mevsimler, ruh hali ve renk geçişleri, hareketlenen yaşam, ısınan güneş ile pırıl pırıl görünen gökyüzü ve daha pek çok parametre, markaların dönemsel stratejilerinin odağında olmayı başarıyor. İşte bu kilit noktaları yakalayan ve bunların üzerine pazarlama ve pazarlama stratejilerini oluşturabilen markalarsa yaşadıkları dönemin ve çalışmalarının meyvesini hızlı ve etkin bir şekilde toplamayı da başarıyor.
Pazarlama ve pazarlama stratejileri gündeme, bölgelere ve hatta mevsimlere göre değişkenlik göstermesi veya göstermesi gerektiğiyle bilinir. İşte bu noktada, yapılacak olan strateji ve çalışmalar ciddi anlamda, hedefi tutturma oranını direkt olarak etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Farklı sektörler, özellikle de mevsimsel olarak birbirinden farklı stratejilerle çalışmalarını oluşturuyor. Yaklaşan bahar dönemi öncesinde de global markaların çalışmalarında bahar esintilerini görmemize az kaldı. Real time marketing dediğimiz bu çalışmaların örnekleri de içimize bahar havası dolduran türden.
Olduğundan daha uzun hissettiren kış mevsimini geride bıraktık. Soğuk kış günlerinin yerini, daha sıcak bir hava, yeşillenen parklar ve bahçeler alacak. Hepimizin uzun süredir beklediği bu güzel günlerin bir yansıması da reklam ve pazarlama dünyasında kendisini hissettirmeye başlayacak. Hem yerel hem de global markalar, farklı mevsimsel dönemlerde stratejilerini bu geçişlere uygun bir şekilde yönetmeyi uzun zamandır ilke edinmiş durumda. Peki, bu stratejilerin içinde hangi konulara odaklanılıyor? Bu sorunun yanıtını bazı örneklerle sizlerle paylaşmak istiyorum.
21 Mart’ı hangi markalar gündemine taşıdı?
Bahar Bayramı olarak kabul edilen 21 Mart günü, gece ile gündüzü eşitlendiği ve sonrasında ise gündüz saatlerinin uzamaya başladığı ilk gün olarak bilinir. Markalar ise bahara başlangıç olarak değer kazanan bu özel gün için özel planlamalar ve stratejiler üretirler. Bunların başında, fast food sektörü
nün bilinen markalarından Popeyes geliyor. Popeyes, Bahar Bayramı’na atıfta bulunarak, Maxi Kova isimli ürününü tam ortadan ikiye, karanlık ve aydınlık şekilde bölerek, “21 Mart gece gündüz eşitliği ve güzel olayı izleyen enfes Maxi Kova!” mesajını paylaşarak, bugüne özel bir strateji üretmişti. Etkisinin de büyük olması kuvvetle muhtemel.
Bahar temalı çalışmaların yetişkinler için hazırlanan reklam çalışmalarına ek olarak, kids marketing için de yansımalarına değinmek gerekiyor. Bakalım, çocuklarımız için bahar esintisi taşıyan neler yapılmış?
Dünyanın en büyük yazılım şirketlerinin başında gelen Google ise bahara özel stratejilerine Google Doodle çalışmalarını dahil etmeyi ihmal etmedi ve baharın gelişini ferahlık dolu bir Doodle ile kutladı. Benzer bir çalışmayı ise sonbahar ekinoksunda da yapacağını tahmin etmek hiç de zor olmayacaktır.
Yataş markasının, 23 Nisan temalı bir çalışması, çocuklarımızı ekran karşısında uzun süre tutmayı başardı.
Polo bahar iletişimini atlamadı
Giyim sektörünün en köklü global markalarından biri olan Polo, bahar dönemine ait reklam ve pazarlama çalışmalarına, tasarımlardaki enerjik renkler ve neşeli görüntüler ile bir start verdi diyebiliriz. Elinde birbirinden güzel ve iç ısıtan renklere sahip tişörtler ile poz veren bir çocuk manken kullanan Polo, dönemsel stratejileri en iyi kullanan markalardan biri olmayı başarmış durumda. Biz yetişkinlerin tercih ettiği Polo’nun çocuk kıyafetlerini ve modasını bahar ile bir araya getirmesi, kids marketing adına oldukça güzel bir strateji olmuş.
Çocuklarımızın severek yediği ürünleri üreten Jelibon, bahara geçiş teması altında, cıvıl cıvıl bir ortamda ellerinde Jelibon’lar ile keyifli ve lezzet dolu anlar yaşayan çocukları, animasyon görüntüleri ile birleştirerek, keyifli ve can çektiren bir reklam filmi yayınladı. Reklamın çekildiği günün güneşli ortamı, çocukların kıyafetleri ve arka planda parklarda eğlenen çocuklar ile bahar havası, bu reklam filminin her noktasına işlenmiş.
Ve 23 Nisan Çocuk Bayramı…
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, bahar döneminin tematik çalışmalarına ev sahipliği yapacak. Bu çalışmaların başında Algida’yı görüyoruz. Algida yola “Bir dondurma dünyayı değiştiremez ama bir gülümseme dünyanızı değiştirebilir.” diyor ve çocuklarımıza en çok yakışan şeyin gülümsemeleri ve yaşadıkları keyifli anlar olduğunu bizlere hatırlatıyor.
Yataş markasının, 23 Nisan temalı bir çalışması, çocuklarımızı ekran karşısında uzun süre tutmayı başardı. Büyümüş de küçülmüş diyebileceğimiz birbirinden sevimli çocuklar, yeni nesil mobilyaları ve çocuk odası ürünlerini, farklı konseptler altında merakla incelerken, reklamın kapanışına Mustafa Kemal Atatürk’ün “Çocuklar geleceğimizin güvencesi, yaşama sevincimizdir. Bugünün çocuğunu, yarının büyüğü olarak yetiştirmek hepimizin insanlık görevidir.” sözlerini ekleyerek, herkesin kalbinde taht kuracak bir mesajı da iletmiş oldu.
Yukarıda bahsetmiş olduğum örneklere ve benzer çalışmalara bakıldığında, global ve yerel markaların, farklı dönemlerde pazarlama stratejilerinin, mevsimlere ve doğanın sunduğu muazzam geçişlere dayandığını görüyoruz. Bunu sadece bahar için düşünmemek lazım, kış için yapılan çalışmaları da mutlaka hatırlayanlarınız vardır. Kısacası, mevsimler, ruh hali ve renk geçişleri, hareketlenen yaşam, ısınan güneş ile pırıl pırıl görünen gökyüzü ve daha pek çok parametre, markaların dönemsel stratejilerinin odağında olmayı başarıyor. İşte bu kilit noktaları yakalayan ve bunların üzerine pazarlama ve pazarlama stratejilerini oluşturabilen markalar ise, yaşadıkları dönemin ve çalışmalarının meyvesini hızlı ve etkin bir şekilde toplamayı da başarıyor. Bahar dönemine giriş yaptığımız bu güzel günlere merhaba derken, Atatürk’ün çocuklarımıza armağan ettiği 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı da kutluyorum.