Ödül alamayanı dövüyorlar…
Sebil gibi vallahi… Ödüller yağıyor. Hele de şu “Dünyanın En Prestijli Ödülü Stevie’yi (!) almayanı dövüyorlar”, desek yeridir. Müşterinin reklam ya da PR ajansına “Öyle bir şeyler yapın da, birkaç ödül alalım”, diye baskı yapabildiğine sıklıkla tanık oluyoruz. Öte yandan daha önce de buralarda sözünü ettiğimiz “müptezellik” (Fazlalığından dolayı değerini yitirmiş) nedeniyle “ödüllerin” itibarı çoktan yerlerde sürünüyor.
Son aylarda gelen ödül haberlerinden son 15 tanesini aşağıya alıyorum. Son 5 ayın 170 ödül haberi arşivde duruyor. Keşke hepsini yayınlayabilseydik. Eğlenceli olurdu. İşin daha da eğlenceli yönü de bize gelen bütün basın bültenlerinin -sadece ödüllerle ilgili olanlarının değil, hepsinin- dilinin, biçimin, düzeninin, görsel havasının aynı olması. Biz de hasbelkader gazete ve dergilerde köşe yazıyoruz. Bize günde gelen toplam basın bülteni sayısı 300 civarında. Ekonomi servisine herhalde en az 500 basın bülteni geliyordur. Dili, biçimi, düzeni, görsel havası tıpatıp aynı 500 basın bülteni… Ardından gelen telefonlar: “Bizim haberi kullanıyorsunuz değil mi?”… Olmadı reklam departmanından gelen baskılar, “Aman dikkat edin! İyi müşterimizdir, haberlerini atlamayın!” Ve de bu ritmi her gün yaşıyorlar! Koyun kendinizi ekonomi servisinin yerine ve düşünün ne yapacağınızı…
İşte örnekler (Gönderen kutusunda PR ajansının adı yazılıysa onu da ekledik):
Türkiye’nin en büyük yiyecek-içecek markalarından olan BTA, Avrupa’nın en iyi şirketlerinin belirlendiği “European Business Awards” Ödül Programı’nda “Ulusal Şampiyon” oldu. (Özcan Altunkaya)
İstanbul’un yeni nesil kültür-sanat ve yaşam merkezi UNIQ İstanbul; Türkiye’nin en prestijli gayrimenkul ödüllerinin verildiği “Sign of the City Awards”ta “En İyi Sosyo-Kültürel Yapı” seçildi. (Çiğdem Yakar – Effect PR)
SHERPA, Beko Çamaşır Makinesi için hazırladığı mikrosite ile alanında dünyadaki en prestijli 2 ödülden biri sayılan Awwwards’ta Onur Ödülü’ne layık görüldü.(Ceyda Ünsal)
LR Health & Beauty, Avrupa Doğrudan Satış Derneği tarafından verilen Astra Award “2015 Yılın Şirketi” ödülünü aldı. Brüksel’de düzenlenen Avrupa Doğrudan Satış Konferansı’nda, bu yılki Astra Awards “Yılın Şirketi” ödülü, Alman kozmetik devi LR Health & Beauty’ye verildi. (Tuğçe Oral)
İnci Akü web sitesi, uluslararası WebAwards Yarışması’nda “Mükemmellik Standardı” ödülünü kazandı. (Banu Kurt – MPR)
Arçelik A.Ş. 2014 yılı Faaliyet Raporu ile ARC Awards’ta dayanıklı tüketim sektöründe “Altın Ödül” dahil olmak üzere üç ödüle layık görülürken, 2013 yılı Sürdürülebilirlik Raporu ile de “Şeref Ödülü” aldı.(Buket Şenarıcı – Lobby PR)
Vodafone Kırmızı Işık, Cannes Lions başarısından sonra reklam ve pazarlama dünyasının bir diğer zirvesi olarak kabul edilen CLIO Ödülleri’nde de Türkiye’ye ilk kez Büyük Ödülü kazandırdı. (Funda Özpak – Ogilvy PR)
Tofaş, Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından verilen “2015 Sürdürülebilir İş Ödülleri” kapsamında “Karbon ve Enerji Yönetimi” kategorisinde en iyi performans gösteren şirket oldu. (Eray Kaş – Desibel)
Dünyanın en iyi dijital reklamlarının yarıştığı 11. IAB ABD Mixx Awards Ödül Töreni 29 Eylül akşamı New York’ta gerçekleşti. 10 ülkeden 121 kampanyanın finalde yarıştığı gecede, Türkiye’den 9 çalışma ödül aldı. (Esra Dursun)
Türkiye’nin öncü araştırma şirketi BAREM, “Yeniden Doğuş” ve “Tohumdan Çatala” projeleriyle Usta ve İçgörülü Baykuş’ta gümüş ödülün sahibi oldu. (Seray Demir – Data İletişim)
Kadir Has Üniversitesi Enerji ve Sürdürülebilir Kalkınma Merkezi Direktörü Prof.Dr. Volkan Ş. Ediger, Amerikan Petrol Jeologları Derneği Başkanı John Hogg tarafından imzalanan belgeyle “Certificate of Merit” ile ödüllendirildi. Her yıl sınırlı sayıda verilen “Üstün Hizmet Ödülü” derneğin en prestijli ödülleri arasında sayılıyor. (Esra Şahin Dursun)
Argos in Cappodocia’nın en özel lezzet mekanı Seki restoran, dünyanın en iyi şarap listelerine sahip restoranları belirleyen Wine Spectator Ödülü’nün sahibi oldu. (Arzu Mildan – Effect PR)
Optik perakende sektörünün lideri Atasun Optik, Superbrands Türkiye tarafından beşinci kez düzenlenen Superbrands Türkiye 2014’te süper marka ödülüne layık görüldü. (Fatih Kalkan – Lobby PR)
Pınar, uluslararası arenada başarı sahibi olan kişi ve kurumların onurlandırılması ve başarılarının tanıtılması amacıyla 12 yıldır düzenlenen Stevie Uluslararası İş Ödülleri’nde üç ödül kazanma başarısını gösterdi.(Damla Tüfekçi – Desibel)
2002 yılından beri 30’dan fazla ülkeden binlerce projenin değerlendirildiği, Amerika’nın en prestijli organizasyonlarından biri olan Stevie Awards’ta kazananlar açıklandı. Hurriyetemlak.com bu sene Stevie Awards’ten 2 ödülle döndü. (Kahraman Gürses – Excel)…
170’lik listeyi isteyen olursa yardımcı oluruz…
Sosyal medyada fantezi uygulamalar…
Sosyal medyanın itibarı giderek daha fazla dökülüyor… Genel anlamda medya tüm kurumların (sektörlerin) itibar araştırmasında en alt sıralarda yer alır. O nedenle her türden laçkalığın, hakaret ve yalanın özgürlük adına serbest olduğu sosyal medyanın itibar ve dolayısıyla inandırıcılık, ikna adına daha da dip yapması kadar doğal bir şey olabilir mi?
Sosyal medyaya göre Ekmeleddin Bey yüzde 60’la Cumhurbaşkanı seçilmişti… Son genel seçimlerde HDP yüzde 20 almıştı; CHP yüzde 35… CHP dışarıdan HDP desteğine gerek görmeden MHP ile koalisyonu kuruyor ve AK Partiyi deviriyordu…
Şimdi siz bu sosyal medyaya bakıp nasıl strateji kuracaksınız…
Yapılacak tek şey olabilir… Eğer hedef kitleniz sadece sosyal medyayı takip eden ve ondan etkilenen bir profilden oluşuyorsa; o zaman ölçümlemeye yine de fazla bakmadan iletişim aracı olarak belli bir iş hedefi doğrultusunda kullanılabilir.
Bir de tabii hakkınızda haksız yere ‘kara propaganda’ ve/veya ‘tezvirat’ yapıldığını tespit ederseniz tepkisiz kalamazsanız…
İşte sosyal medyanın “şirinlik muskası” takmış gibi duran ancak itibarsızlaştırılmasına neden olan son haber:
Facebook’ta “ayrılık acısını” azaltacak yeni bir uygulama getirilecekmiş. Bazı ulusların ortak ruhi şekillenmesine pek de denk düşmeyecek bir uygulama. Hele de bizim milletin pek de işine yaramaz gibi… Çünkü bizde ayrılıklar toplum genelinde, “nispet yapma”ya, “umurumda değilsin” havaları atmaya dayanır. Oysa ki Facebook’un yeni uygulamasında eklenecek fotolar, videolar, güncellemeler eski sevgilinin göremeyeceği şekilde düzenlenecekmiş. Seçenek olarak tabii. Haber şöyle verilmiş:
Facebook, eşinden ya da sevgilisinden ayrılanların acılarını azaltacak yeni araçlar üzerinde çalıştıklarını duyurmuş. Facebook’un yeni ayrılık aracı, eski sevgili ya da eşinizin görebileceği şeyler konusunda size bildirim gönderiyor ve yapacağınız paylaşımları görmelerini engelliyormuş.
Facebook’a göre, yeni aracın özellikleri şöyleymiş:
Eski sevgiliniz ya da eşinizin hareketlerini, onları engellemeden ya da arkadaşlık listesinden çıkarmadan, haber kaynağınızda daha az görebilecekmişsiniz.
Yeni uygulama ile bu kişiler yeni paylaşımlar ya da fotoğraf etiketlerinde öneri olarak çıkmayacakmış.
Ekleyeceğiniz fotoğraflar, videolar ya da durum güncellemelerini eski partnerinizin göremeyeceği şekilde düzenleyebilecekmişsiniz.
Eski paylaşımlarınızdan eski partnerinizin etiketlerini kaldırabilecek ve bu paylaşımların gizlilik ayarlarını istediğiniz kişiler görecek şekilde düzenleyebilecekmişsiniz.
Daha çok beyaz Türkler için hazırlanan numaralar sanki… “Partner” kavramı bile o durumu çağrıştırıyor… Y kuşağı diye Batı’dan kopyala yapıştır tutum ve davranışlara itibar edip hedef kitle profili çalışanlar burada da sosyal medyaya diledikleri önemi verebilirler. Ancak sonra niye 70 yıldır iktidar olamıyoruz, diye şaşmaca yok ama…