Okula dönüş vakti geldi!
Okula dönüş döneminin başlamasıyla birlikte hem zincir mağazalar hem de e-ticaret siteleri çeşitli kampanyalarla hem öğrencilerin hem de ebeveynlerin ilgisini çekmeyi başaracak gibi görünüyor. Global pazara baktığımızda, Amazon ve Walmart gibi büyük isimlerin, Back to School kategorisi altında önemli kampanyalar yapmaya başladığını görüyoruz. Amazon, okul ekipmanları kategorisi altında yer alan tüm ürünlere yüzde 60 seviyelerine kadar ulaşan indirimler uyguluyor. Farklı sınıf ve yaş kategorilerine ayrılan bölümde yer alan tüm ürünler, yüzde 60 oranına kadar indirimli olarak satılıyor. e-ticaret devi, okul çantaları başlığı altında da yüzde 40 seviyelerine kadar çıkan özel indirimler sunuyor. Walmart ise bu ürün kategorisinde yer alan ürünlerde, 25 cent seviyelerine kadar inen fiyatlarla bu dönemi en iddialı şekilde geçirmeyi hedefliyor. İnternet üzerinden satış yapan e-ticaret siteleri özel indirimler için tanımlanmış kodlarla da sepette anında indirim gibi cezbedici fırsatları sunuyor.
“Back to School”u fırsata çeviren markalar
Bu çalışmalar sadece siteler bazında yapılmıyor. adidas, Reebok gibi giyim markaları, Microsoft ve Samsung gibi teknoloji markaları da “Back to School” döneminde hızlı olmak isteyen markaların başında geliyor. Ülkemizde de “okula dönüş” çalışmaları yapılıyor. Geçmiş dönemlere baktığımızda, Türk Telekom’un yeni dönem internet tariflerini okula dönüş konsepti altında sunduğu reklamlara tanık olduk. Çocuklarımızın en çok ilgisini çekecek olan reklamların başında Sütaş’ın da başarılı bir çalışmasını örnek olarak vermek gerekiyor. “Neşeli Eğlenceli Sütler”in okula dönüş hikayesini anlatan bu eğlenceli reklam, hem çocuklarımızı ekranda uzun süre tutan hem de hedefini tutturan bir reklam çalışması olmayı başardı. Carrefour’un “Çocuk Olmak Çok Zor” adı ile yayınladığı reklam çalışması da küçük çocukların okula dönüş sürecinde ihtiyacı olacağı her şeyi Carrefour mağazalarında bulabileceği mesajını net ve eğlenceli bir biçimde veriyor. Hem izletme hem de sonuca ulaştırma konusunda başarılı olduklarını düşünüyorum. Adobe’un geçtiğimiz haftalarda yayınlanan reklam çalışması da bu konu için çok iyi bir örnek. 2018 okula dönüş dönemi için hazırlanan beş video çalışmasıyla Creative Cloud yazılımlarının öğrencilere daha cazip kılınması sağlanmış. Buna ek olarak, Creative Cloud yazılımlarıyla çok daha yaratıcı işler çıkartabilecekleri mesajı da olabildiğince açık bir şekilde verilmiş.
Ebeveynler bu dönemde neler yapmalı?
Back to School döneminde, ebeveynlerin de dikkat etmesi gereken hususlar söz konusu. Hareketli geçen bu süreçte, ebeveynler, satın alımları, tam olarak ihtiyaçlara ve fırsatlara yö yönelik yapabilir. Öncelikli olarak çocuğunuzun ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçları en net şekilde edinmenizi sağlayacak olan kampanya ve fırsatları takip etmelisiniz. Bu sayede, alışverişleriniz hem daha isabetli hem de daha ekonomik olacaktır. Kısacası, reklam ve pazarlama dünyası için hemen her kategoride Back to School döneminin önemi çok büyük. Hem kampanyalar hem de reklam çalışmalarıyla bu hareketli geçen dönemi en iyi şekilde değerlendirmek önemli. Bu süreçte çocuklarımızın da ilgisini çeken çalışmalar büyük önem taşıyor. Özellikle de çocuklarımızın yeni eğitim öğretim döneminde faydalanacağı şeyleri en iyi şekilde pazarlamak, bu dönemin gelirini üst seviyelerde tutmak için son derece önemli. Back to School dönemiyle birlikte, yaz sürecini dolu dolu geçiren öğrencilerimize ve çocuklarımıza başarılarla dolu bir eğitim öğretim yılı diliyorum.