Yeter ki önlerindeki engelleri kaldırın!
Ocak 2017 TÜİK verilerine göre 15-24 yaş genç nüfus işsizlik oranı zaten oldukça yüksek ancak eğitim seviyesi yükseldikçe durum yükseköğretim alanlar aleyhine gelişiyor. Üniversite mezunlarının yüzde 36,6’sının işsiz olduğunu görmek yıkıcı. İşte bu nedenden ötürü İlk Fırsat projesi çok değerli.
Mektup almayı severim. Parlak ekranda kısaltılmış simgelerle iletişim kurmaktan oldum olası haz etmedim. Geçtiğimiz günlerde Esas Holding YK üyesi Emine Sabancı Kamışlı’dan Esas Sosyal’in başlangıcından bu yana beğenerek takip ettiğim İlk Fırsat projesinin ilk yılına ilişkin bir mektup aldım. Birinci yılın sonunda projede yer alan öğrencilerin kariyerlerindeki gelişmeler memnuniyet verici.
Esas Sosyal Kurucular Kurulu Başkanı Emine Sabancı Kamışlı mektubunda artık birer profesyonel olan gençlerle ilgili memnuniyetini dile getirerek, 2016’nın on beş katılımcısından dokuzunun STK’larda yeni görevlerde işe başladığını, bir katılımcının kendi girişimini kurduğunu, üç katılımcının ise özel sektörde önde gelen kuruluşlarda işe başladığını bildiriyordu. Gençlerle proje başlangıcında bir söyleşi geliştirmiş ve hikayelerine vakıf olmuştum. Şimdi her birinin kendi yolunda yürümek üzere kanatlandıklarını görmek çok sevindirici.
Ocak 2017 TÜİK verilerine göre 15-24 yaş genç nüfus işsizlik oranı oldukça yüksek ancak eğitim seviyesi yükseldikçe durum yükseköğretim alanlar alehine gelişiyor. Üniversite mezunlarının yüzde 36.6’sının işsiz olduğunu görmek yıkıcı. İşte bu nedenden ötürü İlk Fırsat projesi çok değerli. Bir yıl boyunca çalışma olanağı sağlanan gençlerin bugün saygın kuruluşlarda iş buluyor olması bir ilk fırsatın ne kadar değerli olabildiğini gösteriyor.
İlk Fırsat projesinin ikinci yılında 20 öğrenciye daha ilk fırsat verildiğini öğreniyorum Emine Hanım’ın mektubundan. Baştan beri sürecin takipçisi ve destekçisi olmayı bir görev olarak kabul etmiştim, devam ediyorum…
Konjonktüre Bağlı Kalmadan Yatırımlara Devam
91 yıllık Mercedes markasının Türkiye’deki operasyonu 2017 yılı itibarıyla dolu dolu 50’nci yılını kutluyor. 2016’nın The ONE Awards ödüllü markalardan biri Mercedes. Pazarlama İletişimi ve CRM Müdürü Gamze Şulen ile hem kendilerine The ONE Awards’ı getiren süreci, hem 50. yılında Türkiye Mercedes operasyonlarını ve markanın gelecekteki Türkiye yatırımlarını konuştuk.
➞ Türkiye’deki toplam yatırım büyüklüğü olarak 1 milyar avroyu aştık. Türkiye üretimimizi özellikle Batı Avrupa’ya ihraç ediyoruz.
➞ BMW, Audi ve Mercedes’in yer aldığı Premium segmentte 2016’yı lider tamamladık. Otobüs segmentinde ise kurulduğumuzdan beri lideriz.
➞ Yaygın ağımız sayesinde Türkiye’nin her yerine dokunuyoruz. The One Awards’daki başarımızı da bu dokunuşa borçluyuz.
➞ Mecedes-Benz, kendini otomotiv sektöründe öncü olarak konumlandırıyor ve 2017 yılında da öyle konumlandırmaya devam edecek. Üretim yapan, ihracat yapan ve dört ürün grubunda var olan tek otomotiv markasıyız.
➞ Mercedes, üretim yatırımlarında konjonktüre bakarak hız kesmiyor, devam ediyor. Üretimde de liderliğe oynuyor. 50 yıldır olduğu gibi Türkiye’de büyümeye devam edeceğiz.
Ticari başarıda da sponsorluklarda da sürdürülebilirlik
➞ Mercedes-Benz markasının basketbol ve futbol milli takımlar sponsorlukları kesintisiz devam ediyor.
➞ Mercedes otomobil grubu tarafında İstanbul Fashion Week ve Kitesurf sponsorluğu çok değerli.
➞ Daimler’in ilkokul ve okul öncesi çocuklar için TEGEV ile iş birliğiyle gerçekleştirdiği “MobileKids Çocuklar İçin Trafik Eğitim Programı” sürdürülüyor.
➞ Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’yle birlikte maddi olanakları kısıtlı kız çocuklarına, özellikle teknik meslek liselerinde eğitim imkanı sunan burs programı “Her Kızımız Bir Yıldız” projesi yürütülüyor.
Son 10 yılda öne çıkanlar
➞ İki fabrikada 6 binin üzerinde çalışan istihdam ediliyor.
➞ Ar-Ge’ye her zaman önem verildi. 2008’da kamyon-otobüs birimi için kurulan Ar-Ge merkezinde patent odaklı çalışan 400’ü aşkın mühendis bulunuyor. Ar-Ge merkezi hem fikirleri hem de geliştirmeleri ihraç ediyor.
➞ İhracat ve üretim kapasitemiz hem kamyonda hem otobüste her geçen gün artıyor.
➞ 2. el Mercedes pazarı büyüyor çünkü 2. el otobüs, kamyon, hafif ticari araç ve otomobil piyasasında tüketiciye güvenli bir tarihçe sunulabiliniyor. Araçlar, Mercedes uzmanları tarafında tetkik sürecinden geçirdikten sonra satış için onaylanıyor.
Müşteri memnuniyeti ve çalışan memnuniyeti
➞ Capital dergisinin araştırmasına göre Mercedes-Benz, Türkiye’nin en beğenilen şirketleri arasında. Üniversite öğrencileri arasında yapılan ankette ilk sırada çıkıyor.
➞ Hem endüstri meslek liselerinden hem de üniversitelerden her sene 500 stajyer alınıyor. Mercedes-Benz’in hem üretimde hem de satış-pazarlama organizasyonunda staj programı var. Çalışan memnuniyeti konusunda da iddialıyız.
➞ Toplumsal eşitlik ve iş dünyasında kadının varlığı ve rolü konusunda yapılan ölçümlerde Mercedes Türkiye ön plana çıkıyor. İş hayatında kadın-erkek eşitliği konusunda Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’ndan bir de İnsan Kaynakları ödülleri var.