Akkök Holding’in teknoloji şirketi Aktek Bilgi İletişim Sanayii ve Ticaret A.Ş.’de Genel Müdür koltuğunun yeni sahibi 2000 yılından beri Akkök Holding’e bağlı farklı şirketlerde çeşitli pozisyonlarda görevler üstlenen Fethi Baytan oldu. Üstlendiği bu yeni dönemde, başarılı olabilmede en büyük anahtarın “Güven” olduğunu belirten Fethi Baytan “Çalışma hayatımda, iletişime ve geri bildirime açık olmanın, güveni sağladığını ve önemli sorunları çözmeyi kolaylaştırdığını deneyimledim.” diyor… Aktek’in yeni dönem planlarından iş birliği içerisinde olduğu markalara sunduğu teknolojik hizmetlere, yarattığı müşteri deneyiminden kendi dijitalleşme süreçlerine dek merak ettiklerimizi Fethi Baytan’dan dinledik…
Öncelikle yeni görevinizi tebrik ederiz Fethi Bey. Genel Müdürlük sorumluluğunu üstlendiğiniz yeni dönemle ilgili neler planlıyorsunuz?
Teşekkür ederim. Uzun yıllar Akkök Holding’de çeşitli görevlerde yer almış olmak ve şimdi de Aktek’in Genel Müdürlük görevini sürdürüyor olmaktan gurur ve memnuniyet duyuyorum. Aktek, bağlı olduğumuz Akkök Holding gibi Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından biri ve bu sene 15. Yılımızı kutluyoruz. Çalışma hayatımda, iletişime ve geri bildirime açık olmanın, güveni sağladığını ve önemli sorunları çözmeyi kolaylaştırdığını deneyimledim. Aktek’te birlikte güçlendireceğimiz güven, açık iletişim ve geri bildirim kültürü ile şirket içi çalışma hayatımıza ve müşterilerimize değer katacağımıza yürekten inanıyorum.
2022 yılında Aktek olarak bir çok yeni projeye imza atacağımıza inanıyoruz. Kendi içimizde kurduğumuz proje ekipleriyle Oracle EBS ve Cloud, Tableau, Exadata ve RPA gibi alanlarda atılımlar yapıp, yazılım geliştirme tarafında da AR-GE çalışmalarımızın sürdüğü yapay zeka tabanlı ürünler çıkartmak planlarımız arasında.
Oracle EBS Aktek’in sistem entegratörlüğü pozisyonundaki en kuvvetli kolu. Bu noktada mevcut kaynaklarımızla müşteri portföyümüzü genişletmek önemli hedeflerimizden biri. Aynı zamanda bu sene özellikle RPA tarafına daha fazla önem vereceğiz ve ekibimizdeki kaynak sayımızı da artırarak bünyemize yeni süreçler katacağız. Bildiğiniz gibi veri bilimi zamanımızın çok popüler bir alanı ve çok konuşulan bir konu haline geldi. Grup Şirketlerimizde yeni projelere de başlıyoruz.
Oracle Cloud konusuna geldiğimizde ise, Aktek olarak Türkiye’de Oracle HCM – insan kaynakları modülüyle ilk cloud implemente eden ve satan firmalardan biri olma konumundayız ve bu sene de tecrübelerimize yenilerini eklemek hedeflerimiz arasında. Bütçe ve BI çözümlerimiz yıllardır var. Ekonomideki dalgalanmalar burada yeni ihtiyaçları da beraberinde getirdi ve bu sene çözümlerimize yeni markalar ekleyerek finans departmanlarına değerli çözümler sunacağız.
Son dönemde şirketlerin en büyük sınavlarından biri çalışan ilişkileri. Amerika’da başlayan “Büyük İstifa” hareketi Türkiye’de de farklı sonuçlar doğurdu. Uzun yıllardır insan kaynakları profesyoneli olarak edindiğiniz tecrübeler ışığında bu konuyu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Büyük istifa hareketini bizler de ciddi bir şekilde gözlemliyoruz. Pandeminin getirdiği alışkanlıkları ve yeni düzeni göz ardı etmek büyük bir yanlış olur. Çalışanlar bir kurumun en önemli değerleridir ve çalışma arkadaşlarımıza verdiğimiz değeri onlara somut bir şekilde de göstermemiz gerekiyor.
Bizim Türkiye’de insan kaynağı sıkıntımızın nedeni “Büyük İstifa” hareketi nedenli değil. İçinde bulunduğumuz bilgi teknolojileri sektöründe yer alan işgücünün artan taleplerini karşılamadaki nitelik ve sayı açısından dar olması, yurtdışı remote çalışma imkânının diğer rollere göre daha fazla oluşu gibi sebeplerle turn over etkisini yaşıyoruz.
Çalışanlarımız en büyük değerimiz, bu nedenle işveren markamız “Özünde Sen Varsın” vizyonu ile hareket etmeye gayret gösteriyoruz. Bu yıl çalışan deneyimini güçlendireceğimiz pek çok planımız yer alıyor. Bunların başında wellbeing ve iç iletişim faaliyetleri ile hem mental hem fiziksel olarak esenliğe kavuşmak hem de iletişimin gücünden yararlanmak istiyoruz. Great Place to Work ile periyodik aralıklarla çalışanlarımızı dinliyor ve almamız gereken aksiyonları değerlendiriyoruz. Diğer yandan hızla değişen dünyada; özellikle yazılım dünyasında, çalışanlarımızın gelişimleri için Aktek Akademi’nin kurulması da bu yıl stratejik kararlarımızın başında geliyor.
Günümüzde markalar hem çalışanları hem de tüketici için bir itibar kaynağı olarak konumlanıyor. Bunu en çok besleyen yatırımların başında da teknoloji geliyor. Siz bu noktada müşterilerinize nasıl çözümler sunuyorsunuz?
Bizim aslında bu konuda birçok rakibimize karşı avantajlarımız var. Hem sektörel bazda teknolojileri takip ediyor hem de yeni teknolojileri çalıştığımız müşterilere nasıl katma değer sağlayabileceğini araştırıyoruz. Çok köklü ve çok şirketli endüstriyel bir holdingin parçası olduğumuz için senelik projelerimizin yüzde 70’ini Akkök Holding şirketleri ile yapıyoruz. Aynı zamanda grup dışında, yüksek çalışmalarımızın sonucu olarak Türkiye’nin lider firmaları ile çok uzun süredir başarılı iş ortaklıklarımız mevcut. Buradan kazandığımız deneyim bir kere tartışılamaz derecede büyük.
Bizim tüketicilerimiz tabii ki kurumlar ve son kullanıcılarımız da o kurumların çalışanları. Kazandığımız bu kurumsal deneyimi en profesyonel şekilde müşterilerimize sunmayı amaçlayıp bunu da gerçekleştirmek için yüksek çaba harcıyoruz. Aktek’in itibarı kurumsal profesyonellikten ve deneyimden geçiyor.
Kurumsal bilgi sistemleri çözümlerimizde Oracle EBS ve Oracle Cloud danışmanlığı veriyoruz. Aynı zamanda Oracle Database ve Exadata ile en son bir kimya devi ile büyük bir projeye imza attık. İş zekâsı, bütçe ve raporlama tarafında Tableau ürünü ile müşterilerimize çözümler sunuyoruz ve bu alanda başarılı bir online yemek siparişi şirketi ile uzun süreli bir iş ortaklığımız var.
Aynı zamanda sistem yönetim hizmetleri , sistem odası çözümleri, siber güvenlik ve network çözüm hizmetlerimiz önemli yapı taşlarımızdan ve en son yeni kurulan bir üniversite ile A’dan Z’ye başarılı bir proje gerçekleştirdik. Yazılım geliştirme departmanımızda Oracle modüllerine entegrasyon sürecinde ihtiyaç doğan ek yazılımlar geliştiriyoruz. Aynı zamanda ihtiyaç odaklı yazılımlar, AR-GE ve yapay zekâ tabanlı geliştirmeler yapıyoruz. Son olarak da RPA dönemin popüler alanlarından biri, Robotic Process Automation ile otomotiv sektörünün önemli oyuncularından biri ile başarılı bir proje gerçekleştirdik ve birçok farklı sektördeki müşterilerimizle başarılı projeler gerçekleştiriyoruz
Bir müşterinin Aktek’teki yolculuğu nasıl haritalanıyor? İhtiyaçlarını nasıl belirliyorsunuz?
Aktek olarak bir şirketin ihtiyacı olan BT çözümlerinin hemen hemen her noktasına dokunan çözüm ekiplerimiz olduğu için müşterilerimizden gelen ihtiyaçları her yönüyle değerlendirme imkânımız oluyor. Aldığımız bulguları derinlemesine analiz ederek çevresel faktörler ile birlikte, ihtiyacın ötesine de geçebilecek anahtar çözümler önerme ve yönlendirme imkânına sahibiz. Bu bağlamda müşterilerimizden gelen ihtiyaçları ilgili teknik uzmanlarımızla birlikte derinine inerek ve gerekirse de kendi servis ve hizmetlerimizi tamamlayıcı iş ortaklarımızla ortak bir şekilde, uçtan uca çözümler geliştirebiliyoruz.
Aynı zamanda mevcut müşterilerimize Müşteri Çözüm Ofisimiz ile manifestomuzu paylaşıyoruz. Bu manifestoda “Sizi Önemsiyoruz” sloganı ile, müşteri memnuniyetini en üst düzeye taşımayı hedeflediğimizi, dünyadaki teknolojik gelişmeleri her an takipte kalıp onlara bir fayda yaratacağımıza inandığımızı ve onlara özel kaliteli ve hızlı çözümler sunup, ilişkilerimizde her zaman kurumsal prensiplerimize uygun davranmaya kararlı olduğumuzu taahhüt ediyoruz.
Şirketlerin dijitalleşmesinde önemli hizmetler sunuyorsunuz. Peki, Aktek dijitalleşme yolculuğunun neresinde?
Akkök Holding’in teknoloji şirketi olarak Aktek, dijitalleşme konusunda da bir yandan güncel teknolojik gelişmeleri takip ederken bir yandan da hem holding şirketlerine hem grup dışı müşterilerine dijitalleşme konusunda öncü konumda bulunuyor. Kuruluş sebeplerimizden de biri olan bu misyonun verdiği ilhamla dijitalleşme ve yeni teknolojiler konusunda trendleri takip etmek, müşterilerimiz ve kendimize uygun en iyi örnekleri deneyimlemek ve yeri geldiğinde bunları hem Holding ve Grup şirketlerimizde hem de Aktek içinde kurum kültürümüzün ve deneyim setimizin bir parçası haline getirerek günlük hayatımızda kullanmak ve yaygınlaştırmak hayatımızın bir parçası haline geldi. Bu bağlamda, birçok ürün ve çözümü müşterilerimizde uygulamadan önce kendi ihtiyaçlarımız için de kullanıyoruz.