Dijital bankası N Kolay için marka ve iletişim yatırımlarına hız kesmeden devam eden Türkiye’nin en büyük özel sermayeli yatırım bankası Aktif Bank, dünyanın önde gelen bağımsız marka değerleme şirketi Brand Finance’in hazırladığı ‘Türkiye’nin En Değerli 100 Markası’ listesinde ikinci kez yer alarak, geçtiğimiz seneye göre değerini en çok artıran marka olmayı başardı. Aktif Bank’ın Müşteri Deneyimi ve İletişim Grup Başkanı Gamze Numanoğlu, “Türkiye’nin En değerli 100 Markası listesinde yüzde 153 artışla en çok değer kazanan marka olarak 36 basamak yükselerek 50’nci sıraya yerleşmekten gurur duyuyoruz. Haliyle, bu başarı daha da iyisini yapmak için hepimizi motive eden çok büyük bir itici güç oldu” diyor.
Dijital bankası N Kolay ve her biri sektöründe öncü iştirakleriyle Türkiye’nin en büyük “finansal teknolojiler ekosistemi” kimliğiyle hareket eden Aktif Bank, müşteri deneyimini ön planda tutuyor, teknoloji temelli çalışmalarıyla değer yaratan işlere imza atıyor. “Önümüzdeki dönemde hem ana markamız, hem N Kolay hem de iştirak markalarımız için marka yatırımlarımızı daha da artıracağız ” diyen Aktif Bank Müşteri Deneyimi ve İletişim Grup Başkanı Gamze Numanoğlu, “Bir yatırım bankası olmanın ötesine geçerek hem dijital bankamız N Kolay hem de her biri sektöründe öncü iştirakleriyle faaliyet gösteren bankamızın bu dikkat çeken başarısında; teknoloji yatırımlarımız, artan ürün çeşitliliğimiz ve güçlenen hizmet kanallarımız, N Kolay markamıza yaptığımız pazarlama yatırımı ve müşteri tabanımızın genişlemesini sağlayan müşteri odaklı stratejimiz önemli rol oynuyor” diye sözlerine devam ediyor.
“N Kolay’ı Türkiye’nin en kapsayıcı, en sevilen, en iyi müşteri deneyimini sunan lider dijital bankası yapmak gibi kolektif bir hedefimiz var. Bu hedef ile N Kolay’ın müşteri deneyimi ve iletişim çalışmalarımızın kalbinin attığı ana markamız olduğunu söyleyebiliriz.”
Müşteri odaklı dönüşüm pazarın geldiği noktada artık bir zorunluluk
Finans sektörü olarak; sektörün dönüşümüne öncülük eden dijital bankacılık, servis bankacılığı, açık bankacılık alanlarında yaşanan gelişmeler ve halihazırda Aktif Bank ekosisteminde de yer almakta olan fintech’lerin rekabeti her yönden geliştirdiği çok hareketli bir dönemden geçildiğini belirten Gamze Numanoğlu, “Bu noktadan sonra bankalar ve finans kuruluşları için, bugünün tüketicisinin beklentilerine uyumlanabilmek adına pazarın değişen dinamiklerinde farklı bir bakış açısı geliştirmek, geleneksel kaslarla bakmaktan sıyrılmak, yenilikçi ve tamamen odağına müşteriyi ve ihtiyaçlarını alan yaklaşımlar geliştirmek artık bir zorunluluk. Bu geleneksel ya da dijital fark etmeksizin, her iş modeli ve temas noktası için geçerli olan bir dönüşüm” diyor…
Sürdürülebilir başarının temelinde memnun müşteri yatıyor
Numanoğlu “İmza attığınız pazarlama iletişimi kampanyaları ve marka bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalar müşterilerle ilişkinizin kurulmasına elverişli bir ortam sağlıyor, ilişkiyi tetikliyor; ama ilişkinin devamlılığı müşterilerin sizinle çalışmaktan memnuniyetine, marka olarak varoluş biçiminizi kendilerine uygun bulmalarına ve daha da ötesinde sizi tavsiye etme arzularına dayanıyor. Mutlu müşteri sizi tavsiye ediyor, böylece sağlam temellere dayanan organik bir büyüme, sadık müşteriler, sürdürülebilir bir gelişim görebiliyorsunuz” diyerek Aktif Bank’ın başarılı çizgisini açıklıyor.
“Hedefimiz N Kolay’ı Türkiye’nin en sevilen dijital bankası yapmak”
Ekosistemlerinde N Kolay ve Passo gibi milyonlara hizmet verdikleri tabana yayılmış markalar ve aynı zamanda çoğu sektörüne liderlik eden 10 kuvvetli fintech iştiraki olduğunu vurgulayan Numanoğlu “Tüketici beklentilerini göz önünde bulundurarak her markamıza özel marka ve deneyim stratejisi oluşturuyoruz. Bireysel bankacılık hizmetlerimizi sunduğumuz N Kolay dijital bankamızı, kullanıcılarımızın ihtiyaçlarına odaklanan ve tüm finansal taleplerine yanıt verebilecek bir platform olarak konumluyoruz. N Kolay’ı Türkiye’nin en kapsayıcı, en sevilen, en iyi müşteri deneyimini sunan lider dijital bankası yapmak gibi kolektif bir hedefimiz var. Bu hedef ile N Kolay’ın müşteri deneyimi ve iletişim çalışmalarımızın kalbinin attığı ana markamız olduğunu söyleyebiliriz. Bu markamız için geliştirdiğimiz müşteri deneyimi tasarımı markanın amacı ve ana stratejisiyle birebir ilişki içerisinde; çünkü ancak hepsinde aynı perspektiften baktığınızda güçlü bir marka yaratabileceğinize inanıyoruz. N Kolay bizce ‘insanların bankacılıkla ilişkilerini kolaylaştırmak/dönüştürmek’ için var. Zamanında böyle yola çıkmış, pazarda halihazırda kuvvetli yerler edinmiş markalar var. Ama bugüne bakacak olursak, bunun daha ötesine geçilebileceğine ve pazarda hala böyle bir boşluk olduğuna inanıyoruz. Marka amacımız iş kararları, deneyim ve ürün/hizmet tasarımlarına dek sirayet ediyor. Hedeflediğimiz kusursuz müşteri deneyimi yolculuğunda daima müşterilerimize kulak veriyor, bankacılığı müşterilerimizin lehine olacak biçimde değiştirmeye ve farklı bir bankacılık anlayışı ile hizmet vermeye gayret ediyoruz. Bu felsefemize de ‘N Kolayca Bankacılık’ adını verdik. Kampanyanın çıkış noktası, briefimiz tamamen bu bakış açımıza odaklıydı” sözleriyle kampanyanın yol haritasını özetliyor.
“N Kolay’ın farkını ve felsefesini aktardığımız kampanyanın başarısı rakamlarla da kendini gösterdi. En temel metriklerden söz etmek gerekirse kampanya öncesi döneme göre yeni müşteri edinimimizi dört katına çıkardık.”
Bankacılık şimdi N Kolay
Danilo Zanna’nın oynadığı reklam filmleriyle hayata geçen N Kolay’ın relansman kampanyası; markanın kalıplamış ve bireyleri koşullara bağlayan hizmetlerinin dışında bir felsefe güttüğünü vurguluyor. Gamze Numanoğlu, “N Kolay olarak kendimize has bir yöntemle, alışılmış bankacılık hizmetlerini ve ürünlerini daha müşteri lehine olacak bir formata dönüştürerek, N Kolay’a özgü yani ‘N Kolayca’ halleriyle müşterilerimize sunuyoruz. Reklam kampanyamızda ‘N Kolayca’ çözümler ve ürünler sunduğumuzu ‘N Kolaycaaa’ nidasını belleklere kazımak için çok doğru bir isim olduğunu düşündüğümüz ünlü şef Danilo Zanna ve harika oyuncularımız eşliğinde dört reklam filmimizle aktardık. Müşterilerimiz için bankacılığı değiştiren marka olmak yönündeki marka stratejimizi tüm iletişimlerimizde odakta tutmaya devam edeceğiz” diyor.
N Kolay marka bilinirliğinde büyük ivme
Bu kampanyanın; 2021 yılında yapılan platform lansmanı sonrasında, keskinleştirilmiş N Kolay marka stratejisinin odağa alındığı ilk reklam kampanyası olduğunu belirten Numanoğlu, sözlerini şöyle sürdürüyor: “N Kolay’ın farkını ve felsefesini aktardığımız kampanyanın başarısı rakamlarla da kendini gösterdi. En temel metriklerden söz etmek gerekirse kampanya öncesi döneme göre yeni müşteri edinimimizi dört katına çıkardık. Ürünlerimiz özelinde yeni müşteri adetleri beş kata kadar artarken indirilme sayımız üç buçuk kat arttı. 2021 yılında, bir kredi ve bono uygulaması olmanın ötesine geçirerek bütünleşik bir platform olmaya hazırladığımız ve buna göre hedefler belirlediğimiz N Kolay henüz yarım milyon insanın bile cebinde değildi, bugün ise 3 milyondan fazla insana N Kolayca çözümler sunuyoruz. Rakamlarla beraber N Kolay marka bilinirliğimiz ve gücümüz de arttı. Son yaptığımız araştırmalara göre bugün Türkiye’deki her 3 kişiden en az 1’i N Kolay markasını biliyor. Aktif Bank’ın yatırım bankası olarak gücü zaten belliydi, ama var olan gücüne N Kolay’ın artan finansal ve marka gücü de eklenince çatı markamızın Türkiye’nin 50. en değerli markasına dönüşmesi doğru yolda olduğumuzun en büyük ispatı.”