Erkek giyimin 70 yıllık markası Altınyıldız Classics köklerinden beslenirken gençlerin ilgisini her dönem canlı tutmayı da başarıyor. Onca yıla, değişen onca kuşağa karşın markayı böylesi genç tutmanın formülünü sorduğumuz Altınyıldız Classics Kurumsal İletişim ve Görsel Tasarım Direktörü Uğur Gülce “doğru marka yüzü seçimi” ve “spor sponsorluklarını” işaret etse de asıl unsurun “pazarlamadaki koşulsuz müşteri memnuniyeti ve kusursuz müşteri deneyimi” olduğunu satır aralarında dile getiriyor. Uğur Gülce ile “daima genç” kalma stratejisinden markanın inovasyon odaklı üretimine kadar pek çok konuyu konuştuk…
Şimdilerde 70 yaşında Altınyıldız Classics. “Burak Özçivit’ten Geleceğe Hediye” reklam filmiyle de gelecekteki duruşuna bir selam veriyor. Şık duruşundan asla ödün vermeyen marka, başarıyı daima üstünde ve hatta iletişim çalışmalarında da taşıyor. İlerleyen satırlarda Uğur Gülce’nin anlatımıyla 70 yıldır bugünün markası olmanın stratejilerini dinliyor ve Altınyıldız Classics’in güçlü duruşunun ardındaki kolonları görüyoruz.
Altınyıldız Classics’i nasıl bir marka olarak konumluyorsunuz pazarda? Pazarlama stratejisinin merkezinde hangi içgörüler var?
Altınyıldız Classics olarak erkek giyim sektöründe lider markalardan biriyiz. Takım elbiseden, gömlek ve aksesuarlara kadar ürettiği her ürünle şıklığı, inovatif tasarımlarıyla da rahatlığı zirveye taşıyan markamız, günün her anına uygun tasarımlar sunuyor. “Koşulsuz müşteri mutluluğu” felsefesiyle yola çıkarak koleksiyonlarımıza, sunduğumuz müşteri deneyimine ve inovatif ürün araştırmalarına yatırımlar yapıyoruz.
Uzunca bir süredir marka yüzünüz Burak Özçivit. Bu seçimin ardında nasıl bir yaklaşım yatıyor?
Marka kimliğiyle marka yüzünün birbiriyle uyumlu olması çok önemli. En başında Burak Özçivit’in kariyerinde büyük başarılar ve herkesi kendine hayran bırakan karakteri bizi bir araya getiren faktörlerin başında yer alıyor. Yol arkadaşlığımız 8 sezondur devam ediyor. Altınyıldız Classics olarak birlikte çok güzel bir ahenk yakaladık, yolculuğumuzda kendisiyle bir arada olduğumuz için çok mutluyuz.
Altınyıldız Classics birçok futbol, voleybol, basketbol ve espor kulübünün resmi giyim sponsorluğunu üstleniyor. Spora yaptığınız bu yatırımın ardında nasıl bir içgörü yatıyor?
Spor aracılığıyla ortak değerler ve başarılar etrafında buluşmak, paylaşılan duygulara eşlik edebilmek çok değerli. Spora yaptığımız yatırımlarla Türkiye’de sporun gelişimine katkı sağlamak en büyük amacımız. Spor sponsorluklarımız kapsamında Türkiye Basketbol A Erkek Milli Takımı’nın, Fenerbahçe Spor Kulübü, Futbol A Takımı, Kadın/Erkek Basketbol ve Kadın/Erkek Voleybol olmak üzere toplamda beş takımın, yine basketbolda İzmir’imizin çok önemli ve sevilen takımlarından Pınar Karşıyaka Basketbol Takımı’nın resmi giyim sponsorluğunu üstlendik. Uzun yıllardır geleneksel spor dallarında farklı spor kulüpleri ve takımlarına olan desteğimizin yanı sıra, 2021 yılında Türkiye’nin küresel başarılarıyla da adından söz ettiren en önemli e-spor kulüplerinden Futbolist ile sponsorluk anlaşması imzaladık.
Klasik giyimin çoğu zaman rahat olmadığı ve hatta hareket alanını kısıtladığı gibi bir algı var. Bu algıyı yıkmak için ne gibi inovasyonlara imza atıyorsunuz?
Altınyıldız Classics olarak tasarım kadar fonksiyona da önem veriyoruz. En son teknolojiyle geliştirdiğimiz inovatif ürünlerimizle müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmaya çalışıyoruz. İşi gereği sürekli seyahatlere çıkan ve genellikle takım elbise giyen erkekler için kolay kırışmayan özel kumaşı sayesinde ütü problemini azaltan, en önemlisi su ve leke tutmayan dokusuyla Nano takım elbiselerimiz büyük kolaylık sağlıyor. Kırışmaz özelliğe sahip travel takım elbiselerimiz, özel kumaşıyla erkeklere konfor alanı sunuyor. Kolay kırışmayan ve ütü gerektirmeyen özel kumaşıyla Non-Iron gömlekler çok tercih ediliyor. Evlerde daha fazla vakit geçirildiği gerçeğini göz önünde bulundurarak “rahat stil” kategorisi altında eşofman, sweatshirt gibi ürünlerden geniş bir koleksiyon hazırladık. Koleksiyonumuzu 4 tarafa esneme özelliğinden dolayı “360˚” olarak adlandırdık.
E-ticaretin yükselişi aşikâr. Siz online satış kanalınızda tüketiciye nasıl bir deneyim sunuyorsunuz?
Pandeminin hemen başında mobil uygulamamızı hayata geçirdik ve tüm dijital marketing süreçlerine ayrı bir pencere açıp mobil marketing çalışmalarına başladık. İnternet sitemizi ve mobil uygulamamızı yeni yatırımlarla güçlendirdik. Görüntülü online satış hizmetini başlattık. Bunların yanı sıra bir ilke daha imza attık ve kişiye özel smokin hizmeti sunduğumuz “Smokin Bizim İşimiz” projesini başlatarak www.smokinbizimisimiz.com’u hayata geçirdik.
Erkek giyimde son dönemin öne çıkan tüketici eğilimleri neler? Siz bu trendlere ürün yelpazenizde nasıl yer veriyorsunuz?
Özellikle pandeminin etkisiyle erkek giyiminde de trendler değişim gösterdi. Bu trendlere uyum sağlayabilmek için özellikle ürün geliştirme kısmında çalışmalarımıza devam ediyoruz. Müşterilerimiz ürün kalitemizin yanı sıra hayatlarında kolaylık sağlayabilecek inovatif tasarımları da talep ediyor. Biz de bu talebi yerine getirme hedefimizle koleksiyonumuza daha rahat, basic, kir ve leke tutmayarak pratiklik sunan, esneme özelliğiyle daha fazla hareket özgürlüğü sağlayan ürünler ekledik, çok daha farklı özellikteki yeni koleksiyonlarımız üzerinde de çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
70 yıllık bir marka olup hala gençlerin tercih ettiği bir marka olmak ciddi bir başarı. Bu başarının altındaki sır ne? Gençlere nasıl bir iletişim stratejisiyle sesleniyorsunuz?
Üst düzey kumaş kalitesi ve tasarımdaki üstünlüğüyle “Altınyıldız” markasının 1952 yılından gelen köklü geçmişi ve bu geçmiş üzerine üst düzey işçilikle daima güncelliğini koruyarak inşa edilen genç ve dinamik “Classics” stilini buluşturan markamızla erkek modasına öncülük ediyoruz. Bunun arkasında iyi bir pazarlama ve müşteri stratejisi var diyebiliriz. Öncelikle Türkiye’deki herkes tarafından çok sevilen ve beğenilen Burak Özçivit gibi bir marka yüzüne sahibiz. Bunun yanı sıra uzun bir süredir hedef kitlemizin çok ilgi duyduğu spor alanına destek vermek adına çok sayıda sponsorluk yatırımı yaptık ve yapmaya devam ediyoruz. Pazarlamadaki koşulsuz müşteri memnuniyeti ve kusursuz müşteri deneyimi vizyonumuz, şirket kültürümüzde müşterilerimizi markanın kalbine yerleştirme bakışımız ve tüm kanallarımızda mutlu müşteri biriktirme felsefemiz başarımızdaki etken değerlerimiz oldu diyebiliriz.
Sürdürülebilirlik konusunda neler yapıyorsunuz?
Sürdürülebilirlik projelerimizin çatı platformu “Dünya Yaşasın Diye!” ile birlikte hedeflerimizi bir adım ileriye taşıyoruz. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi iş birliğiyle yüzde 100 Sürdürülebilir Vitrin Projesi’ni hayata geçirdik. Projenin birincisi Ece Yüksel’in Altınyıldız Classics’in stoklarında bulunan sürdürülebilir malzemeleri kullanarak ve sadece atıklardan tasarladığı “Tükenmeyen Umutlar” adlı çalışması, Aralık ayı boyunca İzmir Hiltown AVM Altınyıldız Classics mağazasının vitrinini süsledi. Üretim sırasında oluşan kırpık kumaşları renk ve içeriklerine göre ayrıştırarak Uşak’ta bulunan sertifikalı Haksa dönüşüm fabrikasında ipliğe dönüştürerek geri dönüşüme katkı sürecimizi daha kapsamlı şekilde yürütmeye başlattık. Bunlara ek olarak Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nın “Nitelikli Eğitim” maddesi doğrultusunda, sürdürülebilir bir geleceğin eğitimli gençler sayesinde olacağını odağımıza alarak üniversiteli gençlere eğitim bursu sağlamak için Her Mağaza Bir Öğrenci Projesinin ilk aşamasını başlattık.