Salih Bademci’nin başrolünde yer aldığı reklam filminden İngiltere Premier League ve EuroLeague sponsorluğuna dek Castrol son dönemde iletişim çalışmalarına ivme kazandırdı. “Sektörde çok güçlü adımlar atıyoruz ve bunu iletişime taşıyoruz” sözleriyle bu ivmenin ardındaki çalışmaları dile getiren Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Pazarlama Direktörü Nilay Tatlısöz, iletişimdeki önceliklerini de “Paydaşlarımıza doğru mesajları vermeyi, onlara doğru kanallardan ulaşmayı ve onların da ürünlerimize bizim kadar inanmalarını sağlamak istiyoruz” diyerek özetliyor. Castrol’ün iletişim stratejilerinden iş birliklerine, sürdürülebilirlik yaklaşımlarından önümüzdeki dönem hedeflerine dek merak ettiklerimizi Nilay Tatlısöz ile konuştuk.
Castrol’ün iletişime hız verdiğini görüyoruz. Özellikle son günlerin ilgiyle takip edilen isimlerinden Salih Bademci’nin oynadığı yeni reklam filmi bir hayli dikkat çekti… Bu yoğun iletişimin ardından nasıl bir süreç yatıyor?
Evet, yoğun bir iletişim dönemindeyiz. Sektörde çok güçlü adımlar atıyoruz ve bunu iletişime de taşıyoruz. “Değerini Bilmek Tercih Meselesi” sloganıyla hazırlanan reklam filmimizde son dönemin en beğenilen oyuncularından ve “Yılın Oyuncusu” seçilen Salih Bademci ile çalıştık. Reklamımız Şubat başında yayınlanmaya başladı ve çok iyi dönüşler aldı. Reklamımızda, sahip olduklarının değerini bilenlerin tercihlerini doğru yaptıkları mesajını vermeye çalıştık. Kampanyada bu söylemi Renault araç sahiplerine uyarladık. Araçları için en iyisini yapmak istediklerini ve bu yüzden de Renault için geliştirilen Castrol madeni yağlarını seçtiklerini anlattık.
Renault ile küresel çapta yaptığımız iş birliğimizin Türkiye’de de ne kadar önemli olduğunu göstermek istedik. 2017 yılında Renault F1 takım sponsorluğuyla başlayan iş birliğimiz, 2020’de küresel çapta satış sonrası hizmetlerle devam etti. 2021’de Renault F1 takımının Alpine F1 olmasıyla birlikte Formula 1’de yer alan araçların motorlarının geliştirilmesi konusunda Renault ile aramızdaki iş birliği de artarak devam ediyor. Renault ile iş birliğimiz sayesinde binek ve ticari araçlara yönelik olarak çok daha iyi performans veren ürünler ve motorlar geliştiriyoruz. Salih Bademci’ye bir kere daha teşekkür etmek istiyorum. Çözüm odaklılığı, performansı ve güler yüzüyle, genelde çok zor geçen prodüksiyon aşamasını mükemmel uyum ve keyifle tamamladık ve ortaya çok güzel bir iş çıktı.
İngiltere Premier League ve EuroLeague’e de sponsor oldunuz. Neden bu organizasyonları seçtiniz?
Castrol olarak çok uzun yıllardır motor sporlarına olan desteğimiz devam ediyor. Ancak motor sporları dışındaki sporlara da ilgi duyan büyük bir kitle var. Futbolda İngiltere Premier League ve basketbolda da NBA’den sonra en çok ilgi duyulan organizasyon EuroLeague.
Castrol olarak bu yıl iletişim anlamında odaklanacağımız konulardan biri performans. Basketbol sahasından yola çıkarak bu yılki stratejimizle paralellik kurduk. Bizim ürünlerimiz en zor şartlar altında bile araçların en üst düzey performansı vermesine yardımcı oluyor. Basketbol baskı altında performansın çok önemli olduğu bir spor. Her iki organizasyonda da sporcu performansları en üst düzeye çıkıyor ve en zor şartlar altında bile sonuna kadar mücadele ediliyor. Dünyanın gözünün üzerinde olduğu bu organizasyonlarda yer almaktan dolayı çok mutluyuz.
İletişim stratejinizin merkezinde hangi içgörüler yer alıyor?
120 yıldır karada, havada, denizde ve hatta uzayda yakalanan teknolojik başarıların merkezinde yer alan madeni yağları üretiyoruz. Türkiye’deki faaliyetlerimiz de 65 yılı aştı. Çalıştığımız tüm iş ortaklarımızın ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını en iyi şekilde gözlemliyor, teknolojinin tüm imkanlarından yararlanarak onlara “yağın ötesinde” hizmet vermeyi hedefliyoruz. Tüm bunları yaparken de paydaşlarımıza doğru mesajları vermeyi, onlara doğru kanallardan ulaşmayı ve onların da ürünlerimize bizim kadar inanmalarını sağlamak istiyoruz.
2021 yılında gerçekleştirdiğimiz Marka Sağlığı Araştırması verileri de aslında hedef kitlelerimizle doğru bir iletişim kurduğumuzun göstergesi. Araştırmamızı binek otomobil bakım ve onarımı yapan yetkili, özel servis, yağ değişim noktaları sahibi ve ustalarının katılımıyla gerçekleştirdik. Her 100 kişinin 92’si birinci veya öncelikli olarak Castrol’ü tercih ediyor. Her 2 kişiden 1’inin birinci tercihi olması da Castrol’ü en yakın rakibinin neredeyse 5 kat önüne geçiriyor.
Marka bilinirliği anlamında da Castrol’ün önde olduğunu görüyoruz. “Bir madeni yağ markası söyleyin” dendiğinde katılımcıların neredeyse yarısı ilk marka olarak Castrol diyor. Tüm bu sonuçlar marka iletişimimizi doğru yaptığımızın en büyük göstergesi. Marka iletişimimizi gerçekleştirirken attığımız ilk adım, Castrol dendiğinde zihinlerde ne canlanmasını istediğimize karar vermekti.
Müşterilerimiz ve tüketicilerimizle konuşarak onların işlerinde ve günlük yaşantılarında Castrol’ün desteğini görerek hayatlarını kolaylaştırmalarına odaklandık. Pandemi sonrası tüketici davranışlarındaki değişimi analiz ederek dönemin ruhuna uygun yeni iş birliklerine başladık, doğrudan hedef kitlemizin beklenti ve ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar yaptık.
Castrol Türkiye’nin önümüzdeki dönem hedefleri neler?
Üç konu bizim için önemli: Elektromobilite, sürdürülebilirlik ve performans. Biraz önce de bahsettiğim gibi motor sporları, İngiltere Premier League ve Euroleague gibi üst düzey sporcuların, sonuna kadar mücadele ederek performanslarını en üst düzeye çıkardıkları organizasyonlarda yer alacağız. Bu alanlar bizim teknoloji liderliğini yaptığımız ürünlerimizi anlatacağımız ve hatta test edebileceğimiz platformlar. Sürdürülebilirlik küresel olarak da ana stratejimizin en önemli kısmı.
Bu stratejimiz doğrultusunda ülkemizde ve dünyada birçok insanın yaşam standardını geliştiren projelere yatırım yapmaya devam edeceğiz. Elektromobilite ise benim üzerinde çalışmaktan en çok keyif aldığım konulardan biri. Geleceğe doğru baktığımızda araç teknolojilerinin önemli bir kısmının elektrikli ve hibrit araçlardan oluşacağını öngörebiliyoruz. Artık otomotiv üreticilerinin neredeyse tümü elektrikli veya hibrit teknolojilere çok büyük bütçeler ayırıyorlar.
bp Enerji Görünümü Raporu’na göre 2050 yılında tüm dünyada satılan araçların yüzde 80 – 85’inin elektrikli araçlardan oluşacağı öngörülüyor. Biz de bu çerçevede birçok araç üreticisi ve bir adım öteye geçerek araç üreticilerinin elektrik aksamı gibi bazı ekipmanlarını üreten tedarikçiler ile ortak mühendislik çalışmaları yürütüyoruz. Castrol bir madeni yağ markası olmasının ötesinde elektrikli ve hibrit araçlar için gerekli e-sıvıların teknolojisini de uzun yıllardır geliştiriyor. O yüzden şu anda dünyadaki her 3 elektrikli araçtan 2’si Castrol e-sıvılarıyla doluyor. Bunun yanı sıra elektromobilite ekosisteminin geliştirilmesi için hem Türkiye’de hem de küresel ölçekte çalışmalar yapıyoruz.