Kişisel bakım kategorisinde ezberler değişiyor… Bu rüzgârı yakalayıp sektörü fırtına gibi sallayan Elidor, önce Kendi Yolumuzda projesiyle başladı, ardından millî voleybolcu Ebrar Karakurt ile gerçekleştirdiği “Dedim Olabilir” kampanyasıyla devam etti. Büyük ses getiren ve şimdi daha da büyüyerek “Dedik Olabilir”e evrilen “yılın ezber bozan kampanyası”nı Elidor Türkiye ile birlikte hayata geçiren ajanslarla konuştuk…
Genç kadınların hayallerine giden yoldaki bariyerleri kaldırıyoruz
Soydan Canbaz, Sobraz, Ajans Başkanı
- Bu projenin ardındaki sihir aslında doğru hikaye ve doğru sorunun adreslemesinin ötesinde büyük bir ekibin; kadının güçlenmesi ve toplumsal cinsiyet eşitliği gibi alanlarda sahip oldukları bilgi birikimi ve teknik uzmanlıkları. Geri kalanıysa zaten dünyada iyileştirme bekleyen bir tansiyon noktası olan cinsiyet eşitliği konusunda Elidor’un marka ruhuna yakışan bir yaratma becerisi.
- Markanın dünya çapındaki genç kadınları hayallerindeki fırsatlarla buluşturma misyonunu Türkiye’ye uyarlamaya çalışırken genç kadınların hayalleriyle ilgili detayları öğrenmek adına IPSOS iş birliğiyle 19-35 yaş arası kadınları kapsayan bir araştırma yaptık. Aslına bakarsanız elimizdeki data çok netti; her 10 kadından 6’sı benim hayallerim var ama o hayallere giden yolda önümde engeller de var diyordu. Türkiye’nin resmini çektikten sonra genç kadınların önündeki engelleri aşmasına nasıl yardımcı olabileceğimize odaklandık. Daimi partnerimiz Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ile birlikte genç kadınlara eğitim bursu sağlamaya, Udemy ile birlikte de genç kadınların gelişmek istedikleri alanlara dair içerik paketleri sunmaya başladık.
- Daha sonra TOG ile sağladığımız bursların sayısını artırmak için Migros’ta özel seri ürünlerin satışını gerçekleştirip projeye fon sağladık.
- “Dedim Olabilir” ve “Dedik Olabilir” kampanyalarını tetikleyen en önemli şey Unilever’in kişisel bakım ve güzellik kategorisinde “Pozitif Güzellik” adlı yeni bir vizyonu dünya çapında duyurması oldu. Çıkış noktası şuydu; Kişisel bakım gibi çok kişisel olması gereken bir alanda yapılan araştırmalar gösteriyor ki insanlar yapılan iletişim çalışmalarında kendi temsilini bulamıyor. Unilever de kişisel bakım ve güzellik iletişimlerinde artık “ürünlerimi her kim kullanıyorsa benim marka yüzümdür dolayısıyla benim dünyamda da görünürlük kazanır” diyor. Aynı zamanda “Normal” kelimesini etiketlerden kaldırdı ve her türlü görsel editleme işini askıya aldığını duyurdu. Elidor da Unilever’in “Pozitif Güzellik” manifestosunu dışarıya gösteren büyük yüzlerden bir tanesi…
Elidor hayallerine koşan kadınların yanında
Ertuğ Tuğalan, Medina Turgul DDB, Yönetici Yaratıcı Yönetmen
- “Dedik Olabilir” kampanyasının esas başarısı “Dedim Olabilir” kampanyasının iletişim mirasını devam ettirmesinde yatıyor. “Dedim Olabilir”de Ebrar’ın kişisel yolculuğunu anlattık. Ebrar’ın hayallerini, bu hayallere giden yolda yaşadığı zorlukları gösterdik. Tabii Ebrar aslında kampanyanın sözcüsü olduğu için, bu mesajlar aynı zamanda birçok genç kadının da yaşadığı duygular. Ebrar bir nevi hayallerin ve genç kadınların sözcülüğünü yaptı. “Dedik Olabilir” kampanyasında bu hayallere sahip olan genç kadınları ve onların özgür saçlarını göstermek istedik.
- Reklam filmimizle başlayan medya stratejimiz, metaverse’de RealWorks’ün teknolojik altyapı desteğiyle özel bir Elidor Evreni oluşturmamızla devam etti. Bu dijital dünyanın dışında Boyner ile birlikte Elidor x Boyner Dedik Olabilir Koleksiyonu’nu hazırladık. Müzisyen Nova Norda, Elidor Evreni’nde düzenlenen koleksiyon lansmanına katılacaktı. Biz de Nova Norda için onun ilk defa burada paylaşılacak “Güm Güm” şarkısına kapsül koleksiyonumuzdan parçalarla bir klip çektik. Nova Norda bu klipten görüntüler eşliğinde, son albümünden parçalar söyleyerek Elidor Evreni’nde koleksiyonumuzu da tanıtan harika bir canlı konser verdi. Ayrıca birbirinden farklı 10 kadın sanatçıyla çalışarak, kendi “Dedim Olabilir” hikâyelerinden ilham alan tasarımlarını NFT eserlerine dönüştürdük ve Elidor Evreni’nde sergiledik. Hayata geçirdiğimiz tüm bu işlerle hayallerine koşan genç kadınların biraz olsun yanlarında olabildiysek ne mutlu bize.
Tüm ajanslar aynı heyecanı paylaştı
Ayşe Naz Sürenkök, Portal Rights Management (PRM), Proje Direktörü
- Elidor’un başlattığı Kendi Yolumuzda serüveninin devamında, “Dedik Olabilir” kampanyası da yine kadınların hayallerine ulaşmasına fırsat veren, onların hayatlarına dokunarak başka kadınlara da ilham olmalarını sağlayan bir proje. Aynı amaca hizmet eden birçok profesyonel ekibin bir araya gelerek benzer duygular ve motivasyonla emek vermesi sonucunda başarılı bir projeyi hayata geçirebildik.
- Portal Rights Management (PRM) ekibi olarak; Ebrar Karakurt, Nova Norda ve projede yer alan diğer sanatçılarla yürüttüğümüz iletişim süreçlerinde, hızlı ve çözümcül bakış açısıyla onların da aynı heyecana ortak olarak bu projede yer almalarını sağladık.
Gücünü gerçekten alan bir kampanya
Emre Yücel, RealWorks Kurucusu & Kreatif Direktörü
- “Dedik Olabilir”, nihai amacı ve mesajıyla bulunduğumuz coğrafyanın sorunlarına gerçekçi bir yaklaşım sunan ve daha da önemlisi çözüme yönelik aksiyon alan bir kampanya. Gücünü gerçekten alan bir iş olunca da başarısı kaçınılmaz oluyor. Ayrıca kampanya, metaverse dâhil çağının ötesinde birçok teknolojiyi etkin şekilde kullanmasıyla fark yaratıyor.
- Yaratıcı süreçlerinde de yer aldığımız bu anlamlı kampanya için metaverse evren tasarımı, kampanya internet sitesi tasarımı ve yazılımı, etkinlik ve canlı yayın yönetimi, NFT üretimi gibi birçok farklı alanda hizmet verdik. RealWorks olarak misyonumuz amacı olan markaları sanat ve teknolojinin gücüyle buluşturmak ve bu yolla ürettiğimiz projelerde de ölçülebilir başarılara imza atmak. Bu iki konuda da çok tatmin olduğumuz bir projeyi geride bıraktığımızı gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.
Hayalleri gerçeğe dönüştürüyor
Selçuk Seymen Oliver / U-Studio Güzellik ve Kişisel Bakım Kategori Yöneticisi
- Marka söyleminin genç kadınların hayallerini anlatabilecekleri bir ortama dönüştürülmesi ve Elidor’un bu hayalleri gerçekleştirmek için çalışmalar yapması projenin en güçlü tarafıydı. Hayalleri gerçekleştirmek için somut adımlar atabilmekse projenin en dikkat çekici tarafı oldu. Kampanya için sosyal medya kapak ve paylaşım görselleri, farklı banner çalışmaları, “Elidor Kendi Yolumuzda – Dedik Olabilir” özet videosunu hazırladık.
“Dedik Olabilir” kampanyası kolektif bir bilince dönüşüyor
Rüveyde Derse, PHD BPC Kategori Yardımcısı Direktörü
- “Elidor x Boyner Dedik Olabilir” kampanyasını stratejik anlamda iki faz olarak kurguladık. İlk fazda metaverse lansmanımıza ithafen teaser çalışması başlattık. Burada amacımız maksimum erişimi sağlamaktı.
- Lansman sonrasındaysa hem sosyal medyada hem de YouTube kanalımızda direkt olarak koleksiyonu ön plana çıkaran içerikler yayınladık.
- İlk fazdaki amacımız maksimum erişimken ikinci fazda Elidor evrenine maksimum trafiği çekmekti. Bir aylık medya iletişimimizi yaptık ve bu süre zarfında sosyal medya platformlarında toplamda 14 milyon unique erişim elde ettik. YouTube tarafında da ortalama 12 milyona erişerek kampanyamızı tamamladık.
- “Dedik Olabilir” kampanyasını toplumsal bir soruna çözüm bularak ve farkındalık yaratarak kolektif bilince dönüştürüyoruz. Ebrar’ın çok güçlü bir karakter olması, “Dedik Olabilir” gibi akılda kalıcılığı artıran ve günlük dile çok çabuk entegre olan bir ifadenin halk arasında yaygınlaşması kampanyayı başarıya taşıdı.