Marketing Türkiye adına Roamler Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Cool Markaları” araştırmanın sonuçlarına göre “Ev Bakım ve Temizlik” kategorisinin “En Cool Marka”sı tartışmasız Domestos… Bu sonuç, bir hijyen otoritesi olarak konumlanan Domestos’un mikrop öldürme gücünün ve “Okul Hijyen Programı” gibi projelerin tüketicinin zihninde ne kadar pozitif bir iz bıraktığının da kanıtı… Domestos Marka Müdürü İpek Aslanel ile hem “En Cool Marka” olma yolculuğunu hem de markanın başarılı iletişim stratejilerine dair detayları konuştuk.
Domestos, Cool Markalar Araştırması’nda bir kez daha “Ev Bakım ve Temizlik” kategorisinde “En Cool Marka” seçildi. Bu istikrarlı başarının arkasında nasıl bir içgörü var?
Tüm dünyada Domestos olarak tüketici algısında önemli bir yerimiz var; Türkiye’de ise özellikle “uzman” duruşumuzla güçlü bir konumda olduğumuza inanıyoruz. Bildiğiniz gibi Domestos 90’larda Türkiye pazarına girdiğinden beri ülkemizde yoğun kıvamlı çamaşır suyunun adı oldu. Temizlik ve hijyen uzmanı kimliğimiz ve bunun üzerine inşa ettiğimiz güvenle tüketicideki karşılığımızı bulduğumuzu söyleyebilirim. İnsanlar Domestos’u maksimum hijyenle özdeşleştiriyorlar ve bu da bizi kategorinin öne çıkan markası yapıyor.
Temizlik ve hijyen uzmanı marka kimliğimizle tüketiciyi bilinçlendiren bir iletişimi seçiyoruz. Değişen dünyada ve koşullarda sağlığımızı hijyenle koruyabilmek için ne yapmamız gerektiği üzerine düşünen bir markayız, insanlara da hem ürünlerimizle hem de iletişim dilimizle bu konuda rehberlik etmeyi önemsiyoruz. Pandemide sürdürdüğümüz “Virüs ve bakterilerin yüzde 99,99’unu öldürür.” iletişimimiz bunun bir örneğiydi. Tüketiciye her zaman güven veren, işinin uzmanı duruşumuz ve farklı zamanlarda ortaya çıkan ihtiyaçlara cevap verebiliyor olmamız marka olarak bizi ayrı bir yere konumlandırıyor.
Domestos’un “Okul Hijyen Programı” kapsamında uzun yıllardır sürdürdüğü projeler ve “cool” marka algısı arasında nasıl bir ilişki var?
Tüketicimizle kurduğumuz güven ilişkisinde Okul Hijyen Programı’mızın ayrılmaz bir yeri var. Domestos olarak, tüm insanların belli standartlardaki hijyen ve sağlık koşullarında yaşama haklarının bulunduğunu biliyoruz. Çeşitli sebeplerden dolayı bu koşullara erişemeyen insan ve toplulukları desteklemek, genel hijyen farkındalığının geliştirilmesine rehberlik etmek güvenilir ve uzman marka kimliğimizin bir gerekliliği. Bu nedenle Okul Hijyen Programı ile ilkokul ve ortaokul çağındaki çocukların günlerinin büyük kısmını geçirdikleri okul ortamlarında hijyen standartlarına erişimini desteklemek için çalışıyoruz. Kamu kurumları ile iş birlikleri yaparak okullarda tuvaletlerin yenilenmesini ve temizliğini sağlıyoruz, ebeveynler ve okul personeli için bilgilendirici içerikler üretiyoruz ve TEGV gibi kuruluşlarla çocuklara hijyen eğitimleri veriyoruz. Toplumsal hijyenin öncülüğünü yapmak bizi kategorimizdeki diğer markalardan ayrıştırıyor, tüketici nezdindeki tutarlılığımızı pekiştiriyor.
Yeni döneme dair hedefleriniz neler?
2023 yılı, deprem bölgesindeki çalışmalarımızın yoğunluğuyla devam ediyor. Bölgeye ilk günden itibaren verdiğimiz ürün desteğinin yanı sıra Domestos Okul Hijyen Programı’nı da bu yıl deprem bölgesinde sürdürüyoruz. Bölgedeki geçici yaşam alanlarında çocuklar için eğitim faaliyetlerinin gerçekleştiği mekanlarda kamu kurumlarıyla birlikte mobil tuvaletler yapıyoruz. Şu anda 4 ilimizdeki 12 konteyner kent için mobil tuvalet planlamalarımızı hayata geçirmeye başladık. Aynı zamanda TEGV ile iş birliğimizi de sürdürerek “Eğlen Öğren Hijyen” eğitimlerini deprem bölgesinde gerçekleştiriyoruz. Önümüzdeki dönemde de deprem bölgesindeki destek çalışmalarımız gündemde olacak.
“En güncel içgörülerle değişen tüketici ihtiyaçlarına cevap veren ürünler sunuyoruz”
Domestos Marka Müdürü İpek Aslanel
“Bu yıl mutfağa ve yemek hazırlanan yüzeylere özel geliştirilen yeni ürünümüz Domestos Bio Active Mutfak’ı tüketiciyle buluşturduk. Tüketicinin mutfakta güvenle kullanılabilen güçlü temizlik ürünü ihtiyacından hareketle Domestos’un sağladığı maksimum hijyeni mutfağa taşıdık. Yine tüketici beklentileri doğrultusunda formülleri ve ambalajlarını yenilediğimiz Domestos yüzey temizleyicilerimiz ve tuvalet bloklarımızı da piyasaya sunuyoruz. Değişen tüketici ihtiyaçlarının takipçisi bir marka olarak sunduğumuz bu ürünlerimizin kampanya ve iletişim çalışmalarına devam ederken, en güncel içgörülerle tüketicinin temizlik ve hijyen rehberi marka olma yaklaşımımızı sürdüreceğiz.”