Türkiye pazarındaki çeyrek asırlık yolculuğunda nitelikli kahveyi ulaşılabilir fiyatlarla sunmayı hedefleyen Gloria Jean’s Coffees, özgün servis anlayışıyla da fark yaratmayı hedefliyor. Tüm ekonomik dalgalanmalara rağmen ulaşılabilir fiyat misyonunu hep koruduklarından bahseden Gloria Jean’s Coffees CEO’su Mehmet Dinçerler ile yeni mağaza konseptlerini ve gençleri merkeze alan pazarlama stratejilerini konuştuk. Dinçerler “1 Kahve Alana 1 Kahve Hediye” gibi agresif kampanyaların yanı sıra 2,5 milyona varan etkileşime ulaşan paylaşımların ardındaki içgörüleri, yeni lezzetleri ve uzun vadeli hedeflerini anlattı.
Gloria Jean’s olarak yeni marka konumlandırmanız kapsamında geliştirdiğiniz pazarlama stratejilerinden bahsedebilir misiniz?
1999 senesinde Türkiye pazarına ilk giren global kahve markası zinciri olarak o yıldan beri nitelikli kahveyi ulaşılabilir kılmak için çalışıyoruz. En kaliteli kahveyi üstün ve özgün servis anlayışıyla bütünleştirip, canlı ve samimi atmosfere sahip mağazalarımızda sunuyor ve tüm ekonomik dalgalanmalara rağmen bu misyonumuzu hep koruyoruz.
Pazarlama stratejilerimizi 4 maddede özetleyebiliriz:
- Gençleri Hedefleyen Yeni Konumlandırma: Yeni konumlandırmamızla beraber kaliteli, nitelikli ve lezzetli kahveyi, ulaşılabilir fiyatlarla gençlerle buluşturmak ve gençlerin sosyalleşmeye değer bulduğu anların bir parçası olmak için yola çıktık. Gençleri anlayan, ihtiyaçlarına cevap veren bir marka olma yolunda hızla ilerlemeye başladık. Bu kapsamda tüm iletişim dilimizi, kampanya kurgularımızı, mağaza konseptlerimizi yenilemeye başladık.
- Gençleri Nitelikli Kahveye Ulaştıran Kampanyalar: Kahve içmeyi cool bulan ve sosyalleşmek için kahve dükkanlarını tercih eden yeni nesil için kahve içmeyi pahalı bir etkinlik olmaktan çıkarmak istiyoruz. Bu yüzden zaten sunduğumuz ulaşılabilir fiyatları onlar için daha da avantajlı hale getirmeyi amaçlıyoruz. Öğrencilere özel sektörde yapılmayan “1 Kahve Alana 1 Kahve Hediye” gibi agresif kampanyalar hayata geçiyoruz. Genç hedef kitlesi olan farklı markalarla iş birliği yaparak kampanyaların daha da fazla gence ulaşmasını sağlıyoruz. Kampanyalar ciro büyümemize önemli katkı sağlarken gençlere de bütçelerini akıllıca kullanarak sosyalleşme imkanı sunuyor.
- Samimi ve Gerçek İletişim Dili, Gençleri Yakalayan CEO İletişimi: İletişim mecralarındaki tüm iletişim dilimizi ve görsel dünyamızı yenileyerek, daha samimi ama abartıdan uzak ve gerçekçi bir dil kullanıyoruz. İletişimimizin yüzde 90’ını dijital mecralardan gerçekleştirip daha dinamik, renkli ve eğlenceli görsel bir dünya yaratmaya başladık. Yıllardır kişisel sosyal medya hesaplarımda da aynı samimi ve gerçekçi dili kullandığım için oldukça fazla genç takipçim var. Bu hesaplar üzerinden de markadan haberler verip, gençlere sesleniyoruz. 2,5 milyon gibi ciddi etkileşimler aldığımız içerikler ile gençler arasında gündem yaratmayı başarıyoruz.
- Yeni Mağaza Konseptleri: Ayrıca yeni pazarlama ve konumlandırma stratejilerimiz doğrultusunda mağazalarımızda gençler için etkileşimli, ilham verici, deneyim alanları tasarlamayı planlıyoruz.
Yeni pazarlama stratejilerine uygun olarak geliştirdiğiniz yeni ürünler nelerdir? Bu ürünler, mevcut ürün portföyünüzden nasıl farklılaşıyor ve müşterilerinize ne tür yenilikler sunuyor?
Markamızın içinde bulunduğu bu yenilik ve değişim stratejilerine uygun olarak yeni yaz ürünlerimizde de değişimi vurguladık. Örneğin “Co Lemonade” ile geleneksel bir yaz lezzeti olan limonatayı kahve ile buluşturup, yeni ve değişik bir lezzet yakalamayı hedefledik.
Cream Boom Latte ile hem görsel olarak hem de lezzet olarak gençlerin damak tadına ve renkli dünyasına uygun dinamik bir içecek hazırladık.
Yaza özel bir sürpriz yaparak bardaklarımızı, bardak tutucu simitlerle beraber sunarak “Summer Edition Cup” ismiyle sınırlı sayıda hayata geçirdik. Yazın ruhunu yansıtan bu sempatik bardaklarla gençler arasındaki bir trende ve onların sosyal hayatındaki eğlenceli dünyalarına eşlik etmek istedik.
Markanızın büyüme sürecini nasıl yönetmeyi planlıyorsunuz? Yeni yatırımlar ve operasyonel değişiklikler hakkında bilgi verebilir misiniz? 2024 yılı için belirlediğiniz büyüme rakamları ve hedefler nelerdir? Ayrıca, 2027 yılına kadar açmayı planladığınız yeni şubeler ve genel hedefleriniz hakkında detaylı bilgi alabilir miyiz?
Markamıza ve sektöre olan yoğun ilgiyle büyümeye devam ediyoruz ve beklentilerimiz tahminlerimizin ötesinde.
Kapasitemizi iki katına çıkartmak adına yatırımlarımıza devam edip, yaklaşık bir yıl önce faaliyete geçirdiğimiz Arnavutköy’deki fabrikamızı teknik ve altyapı olarak güçlendiriyoruz. Kendi kahvemizi üretmeye devam edip, zincirlere özel blendler ve tariflerle kavurma ve paketleme yaparak, yurt dışındaki Gloria Jean’s şubelerine de kahve tedariki yapıyoruz. 2 ay içinde yıllık kapasitemiz 700 tondan 1400 tona çıkartmayı hedeflerken, 2024 senesi içinde en az 45 şube açmayı ve her sene en az yüzde 20-25 civarında büyüme gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. 2027 sonunda ise 500 şubeye ulaşmayı planlıyoruz.