Dijital sağlık uygulaması Heltia, toplumun mental sağlık konusundaki farkındalığını artırmak amacıyla bu alanda girişimlerde bulunuyor. Son olarak hayata geçirdikleri #terapideyim kampanyasıyla dikkat çeken Heltia, kullanıcılarına sunduğu kişiselleştirilmiş hizmetlerle onların daha sağlıklı bir yaşam sürmelerini hedefliyor. Uygulamanın güncel hedeflerini ve Heltia’nın yaklaşımlarını platformun Kurucu Ortağı ve CEO’su Alperen Adikti ile konuştuk.
Kısaca Heltia’yı tanıyabilir miyiz?
Heltia, Türkiye’nin en kapsayıcı dijital sağlık uygulaması olma hedefiyle kurulmuş bir platform. 2022 yılında Salus adıyla kurulduk ve kısa süre önce marka kimliğimizi Heltia olarak değiştirdik. Kullanıcılarımıza mental sağlık, beslenme ve fiziksel sağlık konularında kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak daha sağlıklı bir yaşam sürmelerine katkı sağlamayı amaçlıyoruz.
Heltia’nın sunduğu hizmetler nelerdir?
Heltia olarak kullanıcılarımıza üç ana alanda hizmet sunuyoruz: Mental sağlık, beslenme ve fiziksel sağlık. Ayrıca, annelik ve ebeveynlik üzerine de kapsamlı hizmetlerimiz var. Uygulama, kullanıcıların ihtiyaçlarına göre yönlendirmeler yaparak, sağlıklı yaşam ve alışkanlık değişimlerini destekliyor.
Heltia’nın kişiselleştirme algoritması nasıl çalışıyor?
Heltia’nın güçlü kişiselleştirme algoritması, kullanıcıların ihtiyaçlarını analiz ederek onlara en uygun hizmetleri sunuyor. Kullanıcıların yüzde 90’ı, ilk eşleştirildikleri uzmanlarla yolculuklarına devam ediyor. Bu algoritma, kullanıcıların sağlık durumlarına ve tercihlerine göre en uygun uzmanlarla eşleştirilmesini sağlıyor.
Heltia’nın diğer dijital sağlık uygulamalarından farkı nedir?
Heltia olarak, kullanıcılarımıza 360 derece önleyici sağlık dünyası sunuyoruz. Mental sağlık, beslenme ve fiziksel sağlık hizmetlerini bir araya getirerek kullanıcıların sağlığını bütünsel bir şekilde ele alıyoruz. Ayrıca, Heltia içerisindeki binlerce içerik, uzman onaylı meditasyonlar, makaleler, sesli ve görüntülü içerikler tamamen ücretsizdir ve kullanıcıların içerik okuma/izleme alışkanlıklarına göre yenileniyor.
Heltia, kurumsal dünyada nasıl bir değer sağlıyor?
Heltia, çalışanlar için değerli bir yan hak olarak konumlanıyor. Örneğin finans dünyasından QNB Finansbank, ING Türkiye, Ödeal, Midas gibi şirketler çalışanları için Heltia’yı tercih ediyorlar. İşverenler, Heltia’yı çalışanlarına sunarak onların sağlık ve iyi oluşlarını destekliyor. Bu da işveren-çalışan arasındaki bağı güçlendiriyor. Heltia’nın kurumsal kullanıcı verilerine göre en çok mental sağlık alanında destek alınmakta, ardından beslenme danışmanlığı ve aile/ebeveynlik danışmanlığı geliyor.
Heltia’nın arkasındaki bilimsel destek nedir?
Platform ile ilgili her konuda bilimsel adımlar atıyoruz. Uygulamanın algoritması ve kullanıcı deneyimi, klinik temelli çalışmalar ile geliştirildi. Mental sağlık, beslenme ve fiziksel sağlık alanlarında klinik liderler ve Akademik Danışma Kurulu üyeleri, birlikte çalışıyorlar. Ayrıca, danışan gören uzmanlar titiz bir mülakat sürecinden geçiyor.
Mayıs ayı boyunca düzenlediğiniz Mental Sağlık Farkındalık Ayı Kampanyası ile büyük ses getirdiniz. Şu anda da farkındalık çalışmalarınız devam ediyor. Detaylarını alabilir miyiz?
Heltia olarak mental sağlık hakkında konuşmayı önemsiyoruz ve bu nedenle psikolojik sağlığın önemini vurgulayan kampanyalar ile ön planda olmak istiyoruz. Amacımız; toplumun bu konudaki kalıplarına dikkat çekmek, terapiyi stigmasız bir şekilde konuşmak ve mental sağlık konusunda farkındalığı artırmak. Geçtiğimiz ay sosyal medya hesaplarımızdan kullanıcılarımıza “Psikoloji konusunda çevrenizden duyduğunuz en sinir bozucu cümleler neler?” diye sormuştuk ve yanıtları İstanbul sokaklarına poster şeklinde asmıştık. Bu hafta başında da İstanbul’da metro istasyonlarına ve çeşitli plaza/AVM’lere terapiyi günlük hayatın bir parçası olarak görmeye alışmamızı sağlaması açısından çeşitli tasarımlar yerleştirdik. Heltia ekibi olarak terapiye karşı duruşumuzu belli etmek için ise LinkedIn’de opentotherapy tasarımlı profil fotoğraflarımız ile yer alıyoruz. #terapideyim ve #opentotherapy söylemleriyle farkındalık çalışmalarımızı sürdürmeye devam edeceğiz.
Heltia olarak gelecek hedefleriniz nelerdir?
Heltia, Kasım 2023’te aldığı 4,7 milyon dolarlık tohum yatırımını hem B2C hem de B2B tarafındaki büyümesini hızlandırmak için kullanıyor. Ana hedefimiz Türkiye’nin en kapsayıcı dijital sağlık uygulaması olmak. Bu hedef doğrultusunda, kullanıcıların iyi ve sağlıklı yaşam alışkanlıkları geliştirmelerine yardımcı olmayı ve uzun vadeli potansiyel sağlık sorunlarını engellemeyi amaçlıyoruz.