Hepsiburada Pazarlama İletişimi ve HepsiAd Grup Direktörü Onur Gargılı, ayda 210 milyondan fazla ziyaretçisi olan Hepsiburada’nın sunduğu performans çözümlerinin iş ortaklarının erişimini yüzde 150 kat artırdığını ifade ediyor. “Hepsiburada Pazarlama Çözümleri” servisi marka elçilerinden sosyal medya kanallarına, outdoor’dan tematik kanallara dek uzanan pek çok aracı bir arada sunuyor. Üstelik sunulan çözümler değişen ihtiyaç ve koşullara göre özelleştirilebiliyor. Pazarlama çözümlerinin yanı sıra perakende medya yatırımları ve yapay zeka uygulamalarına dek tüm detayları Onur Gargılı’dan dinledik…
Hepsiburada Pazarlama Çözümleri” servisine olan ihtiyacı nasıl fark ettiniz? Bu servisle hangi hizmetleri sunuyorsunuz?
Hepsiburada olarak iş ortaklarımızın hedef kitlelerine doğru yerde ve zamanda minimum maliyetle ulaşmasını sağlamak ve satışlarını, kârlılıklarını artırmalarını desteklemek amacıyla “Hepsiburada Pazarlama Çözümleri” hizmetini sunmaya başladık. Bu kapsamda iş ortaklarımıza çok çeşitli pazarlama hizmetleri sunuyoruz. Hepsiburada, ayda 210 milyondan fazla ziyaretçisi olan bir e-ticaret platformu. Dolayısıyla elimizdeki onaylı ve güvenli datayı uzman ekiplerimizce analiz ederek, iş ortaklarımızı en verimli şekilde hedef kitlelerine ulaştırmak için kullanıyoruz. Sunduğumuz bu servis içinde 14 farklı iletişim kanalı mevcut. Marka elçilerinden sosyal medya kanallarına, outdoor’dan tematik kanallara uzanan tüm bu araçları iş ortaklarımızla paylaşarak reklam harcamalarını en verimli şekilde kullanmalarını sağlıyoruz.
Hepsiburada Pazarlama Çözümleri servisini kullanan satıcılar performans ve verimliliklerini ne oranda artırıyor?
“Hepsiburada Pazarlama Çözümleri” ile iş ortaklarımız, gerçekleştirdiğimiz pazarlama faaliyetleri sayesinde hedef kitlelerine yönelik kampanyalarını optimize ediyor, reklam harcamalarını daha etkili bir şekilde kullanabiliyor ve müşteri tabanlarını genişletebiliyorlar. Sektör ortalamasını baz aldığımızda iş ortaklarımızın yüzde 150 kat daha fazla erişim sağladığını gözlemliyoruz.
“Hepsiburada, ayda 210 milyondan fazla ziyaretçisi olan bir e-ticaret platformu. Elimizdeki onaylı ve güvenli datayı uzman ekiplerimizce analiz ederek, iş ortaklarımızı en verimli şekilde hedef kitlelerine ulaştırmak için kullanıyoruz. Sunduğumuz bu servis içinde 14 farklı iletişim kanalı mevcut.”
“Hepsiburada Pazarlama Çözümleri” ile kişiselleştirilmiş pazarlama çözümleri de sunuluyor mu?
İş ortaklarımıza müşteri segmentasyonu ve veri analizi araçlarıyla hedef kitlelerini daha ayrıntılı bir şekilde tanımalarına olanak sağlıyoruz. Bu bilgilere dayalı olarak, özelleştirilmiş reklam içerikleri ve teklifler oluşturuyoruz. Farklı reklam kanallarını ve stratejilerini kişiselleştirerek, her bir iş ortağımız için kendi ihtiyaçlarına en uygun pazarlama çözümünü sunuyoruz. Platform içi iletişimden sosyal medya kanallarına, outdoor’dan tematik kanallara uzanan geniş yelpazedeki araçlarımızın her birini iş ortağımızın hedef kitlesi ve mesajına uygun olarak yapılandırıyoruz.
Dijital pazarlamanın üçüncü büyük dalgası olarak kabul edilen perakende medya yatırımlarınız nasıl şekilleniyor? Bu alandaki gücünüzü nasıl değerlendiriyorsunuz?
Hepsiburada olarak perakende medya yatırımlarımızı iş ortaklarımızın ürün ve hizmetlerini platformumuzda daha etkili bir şekilde tanıtmalarını desteklemek için kullanıyoruz. Sponsorlu Ürün ve Sponsorlu Marka reklamlarımızla satın alma hunisinde ilgili ürünleri arayan kullanıcılarımızı hedefleyerek algoritma mekanizmasıyla en uygun ürünleri karşılarına çıkarıyoruz. Bu sayede iş ortaklarımız hem satışlarını arttırıyor hem de sahip oldukları optimizasyon seçenekleriyle öne çıkarmak istedikleri ürünlerini, arama sayfalarının üstlerinde çıkarabiliyor.
Sürekli olarak yaptığımız panel, ürün ve algoritma geliştirmeleriyle de yüksek geri dönüşü, performansı ve müşteri memnuniyetini ön planda tutuyoruz. Çalışmalarınızda yapay zekadan ne ölçüde yararlanıyorsunuz?
Yapay zeka, veri analizi, kişiselleştirilmiş öneriler ve reklam optimizasyonu gibi birçok operasyonumuzda önemli bir rol oynuyor. Örneğin, müşterilere kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmak için yapay zeka algoritmalarını kullanıyoruz. Ayrıca, reklam kampanyalarını otomatik olarak optimize etmek ve veri analizi yapmak için yapay zeka teknolojilerinden faydalanıyoruz.
Yapay zekanın gelecekteki potansiyeli hakkında ne düşünüyorsunuz? Hepsiburada hangi operasyonlarında yapay zekayı daha aktif kullanacak?
Yapay zeka; e-ticaretin uzun yıllardır merkezinde olan bir teknoloji. Özellikle pazarlama, ürün ve kampanya önerileri bağlamında kendi yapay zeka teknolojilerimizi geliştiriyoruz. Müşteri verisi, iletişim kanalı, kampanya motoru ve içeriği, organizasyon fonksiyonu ve sonuç analiz veri tabanının tam entegre bir şekilde çalışması için yapay zekadan yararlanıyoruz. Bu alandaki yatırımlarımız hız kesmeden devam ediyor. Örneğin yakın zamanda son zamanların öne çıkan “üretken yapay zeka” ürünü ChatGPT’yi kullanarak “Değerlendirme Özeti” bölümünü belli başlı kategoriler ve ürünler için devreye alarak gerçekleştirdiğimiz entegrasyonla platformumuzda yer alan ürünler hakkında yapılan yorumları analiz ederek özetlemeye başladık. Müşteri memnuniyetini artırarak sürdürme hedefimizde yapay zeka ve makine öğrenmesi gibi son teknolojileri daha da etkin kullanarak Türkiye’de e-ticaret deneyiminin standartlarını yükseltmeye devam etmeyi hedefliyoruz.