Temiz reçeteli bir atıştırmalık markası düşünün… O kadar geniş bir ürün gamı var ki, kahvenin yanında kurabiyenizi de yiyorsunuz, sabah kahvaltısında gevreğinizi de ya da çay saatinde canınızın çektiği tuzlu krakeri… Yani mideniz her kazındığında glütensiz veya vegan farklı bir alternatif sunuyor. Üstelik tamamen organik ve şeker ilavesiz. Çocukların sağlıklı gelişimi için yola çıkan Humm Organic kısa sürede hedef kitlesini büyüterek spor yapanlardan, formuna dikkat eden ve diyet yapanlara, glütensiz beslenmeyi tercih edenlerden veganlara, küçük büyük herkesin gönlünü kazandı. Bulunduğu kategorinin lider markaları arasına giren Humm Organic’in Genel Müdürü Şirin Işık, önümüzdeki dönem hedeflerini ve şahit olacağımız yenilikleri anlattı.
Kabataş Erkek Lisesi’nin ardından Marmara Üniversitesi Almanca İşletme Enformatiği okuyan Şirin Işık, exchange öğrencisi olarak gittiği Almanya’da önce staj yapıyor ardından da Bosch’un genel merkezinde iş hayatına adım atıyor. FMCG sektöründe ulusal ve uluslararası birçok markada yönetici kadrosunda görev alan Şirin Işık, 6 ay önce Humm Organic Genel Müdürü pozisyonuyla birlikte başlıyor yeni yolculuğuna ve buradaki en büyük motivasyonunun değer yaratmak üzerine olduğunu şu sözlerle özetliyor: “İlk kurulduğundan beri takip ettiğim bir markaydı Humm Organic, çünkü çocukların tükettiği diğer sağlıklı atıştırmalıklardan farklı olarak sahip olduğu misyon ve bu uğurdaki adanmışlığı beni etkiledi. Bireylerin çocukluk döneminden itibaren sağlıklı gelişmelerine ve dolayısıyla sağlıklı beslenmelerine yardımcı olacak doğru ürünleri geliştirmeye ve nitelikli beslenmenin önemine dair farkındalık yaratmaya çalışmanın adanmışlığı… 2017 yılında, her biri kendi mesleğinde başarılı üç kadın girişimcinin, kendi annelik deneyimlerinden yola çıkarak, çocukların sağlıklı beslenmelerine katkı sağlamak misyonuyla kurulan Humm Organic, çok kısa sürede 5 kattan fazla büyüyerek bulunduğu kategorinin lider markaları arasına girmeyi başarıyor. Bu adanmışlığın bir parçası olmak ve 18 yıllık kariyer yolculuğumda biriktirdiğim tecrübelerle fark yaratabilmek amacıyla Humm Organic ailesine katıldım. En büyük hedefimiz; ürünlerimizle büyümüş olan, gençliğinde bizim ürünlerimizi tüketen ve ebeveyn olduğunda da çocuklarına Humm ürünlerini güvenle verebilecek, kuşaktan kuşağa aktarılan bir “love brand” olmak.”
Humm Organic sağlıklı atıştırmalıklar markası. Nedir bu sağlıklı atıştırmalık?
Sağlıklı atıştırmalıklar, genellikle besin değeri yüksek ve temiz reçeteye sahip, ilave şeker, koruyucu ya da başka bir katkı maddesi içermeyen gıdalardır diye genel bir tanımlama yapabiliriz. Sağlıklı atıştırmalıklar adı üzerinde genellikle ara öğünlerde tüketilir. Enerji seviyesini artırır ve tokluk hissi sağlar. Organik, vegan, glütensiz, ilave şekersiz alternatifleriyle de sağlıklı bir yaşam tarzını benimseyenler için en doğru seçimdir. Biz de Humm Organic olarak; bundan 6 yıl önce başta çocuklar için olmak üzere yetişkinlerin de rahatlıkla tüketebileceği sağlıklı atıştırmalıkları tüketicilerimizle buluşturduk.
Humm’ın ürün çeşitleri ve sağlıklı içerikleri hakkında bilgi verir misiniz?
Öncelikle Humm Organic, yüzde 100 Türkiye menşeili bir gıda markası. Sürdürülebilir organik tarımı ve üretimi destekleyen, içeriğinde hiçbir katkı maddesi, koruyucu, renklendirici ve ilave şeker içermeyen; kurabiye, kraker, grissini, bar, kek, meyve lokumları, puf ve kahvaltılık gevrek çeşitlerinden oluşan, 8 kategoride toplam 20’ye yakın farklı lezzetimiz bulunuyor. Bu ürünlerden 13’ü vegan. Tamamı şeker ilavesiz, peynirli kraker dışında hiçbir ürünümüzde süt ve süt ürünleri bulunmuyor. 5 ürünümüzse hem vegan hem de glütensiz. Organik buğday ve organik karabuğday unu, organik siyez unu ile organik yulaf ezmesi kullanıyoruz. Ayrıca keçiboynuzu, zencefil, hurma, elma, tahin, bal, pancar, tarçın gibi besin değeri yüksek vücudun ekstra ihtiyacı olan hammaddeleri seçmeye özen gösteriyoruz. Tohumdan tabağa kadar tüm üretim süreçlerimiz organik ürün üretim esaslarına uygun, birçok denetime tabi tutularak yapılıyor. Ürünlerimizde kullanılan içeriklerin tamamı organik sertifikalı olup, ham maddeleri güvenilir ve sürdürülebilir kaynak üreticilerden tedarik edilmekte. Özetle biz tüm bunlara “Temiz Reçete” diyoruz.
“Yeni lezzetler keşfetmeyi ve denemeyi seviyoruz. Mesela pancarlı grissini ürünümüz şu an Türkiye’de hiçbir markada yok. Türkiye’de bu malzemeleri bulmak ve sürekli temin etmek kolay değil. Bu kadar geniş bir ürün gamına sahip olan tek markayız.”
Türkiye’de sağlıklı beslenme bilinci nasıl gelişti? Ne kadar sağlıklı besleniyoruz?
Genel sağlık bilincinin artmasıyla birlikte, beslenme alışkanlıklarına daha fazla dikkat edilmeye başlandı. Özellikle Covid19 pandemisi sonrasında insanlar genel yaşam kalitesini artırmak amacıyla doğru beslenmeyi araştırmaya, uygulamaya, gıda ürünlerinin etiketlerini okumaya başladılar. Bununla birlikte gıda endüstrisi, taleplere yanıt olarak daha sağlıklı ve doğal ürünler üretmeye yöneldi. Organik gıdalar, fonksiyonel ürünler, katkı maddelerinden arındırılmış besinler daha fazla talep görmeye başladı. Globalde yükselen bu trend, Türkiye’de de hızla benimsendi. Artık sağlıklı beslenmeye çalışan, ne yediğine içtiğine dikkat eden, sporu daha çok hayatının içine sokan, araştıran, sorgulayan, içerik okuyan daha bilinçli bir toplum var. Bu konuda anneler ve gençler başı çekiyor diyebiliriz.
Organik atıştırmalık pazarı genel gıda pazarı içerisinde çok az bir paya sahipken, hem dünyada hem de Türkiye’de pandeminin etkisiyle büyüme trendine girdi ve yükseliş devam ediyor. Bu etkiyi en iyi gözlemleyebildiğimiz yıl 2020 oldu. Küresel organik gıda pazarı yüzde 13.4 gibi rekor bir büyüme ile 106.4 milyar eurodan 120.6 milyar euro seviyesine çıktı. 2023 yılı itibariyle küresel organik gıda pazarı 125 milyar euro büyüklüğe ulaştı. Türkiye’de ise organik atıştırmalık pazarı gelişime açık bir pazar, bu gelişimi satışlarımızdan takip edebiliyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana yaklaşık olarak tonajda 5 kat büyüme sağladık. Ve son 3 yılda 3 kat büyüme gösterdik.
Bu doğrultuda marka olarak önceliğimiz, sağlıklı ve doğru içerikli besinlerin tüketimine yönelik farkındalığı çocuk yaştan itibaren destekleyerek yükseltmeye çalışmak. Organik besinlerin de lezzetli olduğunu üstelik bu lezzet alternatiflerinin kısıtlı olmadığını ve her damak tadına uygun, keşfedilecek yepyeni tatlar olduğunu, doğru fiyatla her zaman ve her yerde bu tür doğru gıdalara ulaşılabileceğini kanıtlamak.
Organik beslenmede tüketici içgörülerini tanımlayabilir misiniz?
Çok daha dikkatli ve özenli bir tüketici var artık. Dijitalleşme ve bilgiye sınırsız ulaşımla birlikte artık sorguladığımız her konuda hızla bilgi sahibi olabiliyoruz. Ürünün içeriğini araştırma, başka ürünlerle karşılaştırma, kendi damak tadına ve beslenme şekline göre alternatiflerinin neler olduğunu görebilme konusunda tüketicilere sayısız fırsat sunuluyor. Sağlık büyük bir değer ve sağlık için sağlıklı beslenmek şart. Bunun farkındalığı elbette son dönemde yaşadığımız olumsuzluklarla birlikte oluştu. Gıda kaynaklı hastalıkların çoğaldığına tanıklık ediyoruz. Sürekli tükettiğimiz şeylerin tatlarının bozulduğunu görüyoruz ve organik beslenmeye yöneliyoruz. Para verdiğimiz şeylerin ödediğimiz bedele değer olmasını istiyoruz. Özellikle gıda alışverişinde kendimiz için olmasa dahi çocuklarımız için en doğru ürünü almanın sorumluluğunu hissediyoruz.
Sizi diğer atıştırmalık markalarından ayıran temel özellikler neler?
Humm Organic, organik atıştırmalıklarda en zengin ürün çeşidine sahip marka konumda ve bulunduğu kategorinin lideri. Bugün Türkiye’de olmayan bir kategori yaratarak sadece çocuklarda değil ailenin tüm üyelerinde de organik beslenme adına farkındalık oluşturmayı başarmış bir marka. Humm Organic olarak biz artık sadece bebek ve çocuklara değil çok daha geniş bir hedef kitleye hitap ediyoruz. Organik ve sağlıklıyız evet. Ama aynı zamanda lezzete, herkesin damak zevkine hitap eden tatlar yaratmaya da özen gösteriyoruz. Her üründe tüketiciye ayrı bir keşif imkanı sunuyoruz. Sağlıklı ama lezzetsiz algısını yıktık.
Hedef kitlenizi daha çok kimler oluşturuyor?
Markanın öncelikli hedef kitlesi, yolculuğa başladığında doğrudan hitap ettiği 1-12 yaş aralığındaki çocuklar. Marka temelde bireylerin çocukluk aşamalarından itibaren sağlıklı gelişebilmelerini hedefliyor. O yüzden 2017 yılının başlarında geliştirilen ilk ürün portföyüyle çocuklara hitap ediyor. Onların lezzetli bulduğu, anneleri tarafından da onaylanan ürünlerle pazara giriyor.
Ancak zamanla ürünleri çocukları için satın alan anne babalar ve diğer aile üyeleri de tüketmeye başlıyor. Yani aslında hedef kitle kendi kendine genişliyor. Bugün ürünlerimiz hem 1-12 yaş arası çocuklar hem de ebeveynleri tarafından çok seviliyor. Temiz reçeteli atıştırmalıklar olduğu için diyet yapanlar da tüketiyor, sağlıklı beslenmeye özen gösterenler de sporcular da…
“Önümüzdeki süreçte markanın temel vaadindeki tüm özellikleri tutarak hedef kitleyi daha da büyütecek pazarlama stratejileri benimseyeceğiz.”
Humm Organic’i nerelerde bulabiliriz?
Türkiye genelinde yaygın bir satış ağımız bulunuyor. Şu an Türkiye’de tüm büyük zincirlerde ve büyük yerel marketlerde varız. Bunun yanı sıra anne-bebek mağazaları, gurme şarküteriler, organik marketler gibi birçok yerde bulunuyoruz. E-ticarette de çok güçlüyüz. Hem birçok online pazar yerinde, hızlı teslimat yapan uygulamalarda hem de kendi humm.com.tr sitemizde satışımız mevcut. Marka penetrasyonumuzu daha da artırmak için alternatif satış kanalları geliştiriyoruz. 2024 yılında web sitemizi daha fazla kişiselleştirilmiş kampanyalar gerçekleştireceğimiz bir platform haline getireceğiz. Ve tüm satış kanallarında mevcut ve yeni ürünlerimizle tonajda çift haneli büyümeyi hedefliyoruz.
Markanızın önümüzdeki dönem hedefleri neler?
2019-2023 yılları arasında hem tonajda hem de ciroda üç haneli büyüme kaydettik. 2024 ve 2025 yıllarında ise tonajda yüzde 100’ün üzerinde bir artış, ciroda ise yaklaşık 2 kat büyüme hedefliyoruz. 2024 yılında farklı kategorilerde geliştirdiğimiz ürünlerle hedef kitlemizi genişletmeye devam edeceğiz. Sadece çocukların değil aile içindeki tüm bireylerin rahatlıkla tüketebileceği bir marka olarak kendimizi konumlanıyoruz. Bu durum, ürün çeşitliliğimize yansıdığı gibi iletişim ve pazarlama faaliyetlerimize de yansıyor. Satış kanallarımız genişliyor. Son 3 yılda 3 kat büyüme elde ettik, önümüzdeki 5 yıl içinde hedefimiz 5 kat büyümek. 2024’teki iş planımızın başında yurt dışına açılmak var. Hayalimiz Türkiye’den çıkan sağlıklı atıştırmalık markası olarak globalde de varlığımızı güçlendirmek ve sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada bir love brand olmak.