Pandemi sürecinde önemi bir kat daha artan sağlık sigortası alanında ilklere imza atarak sektöre öncülük eden Türk Nippon Sigorta’nın Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu “Önümüzdeki günlerde özellikle tamamlayıcı sağlık sigortasında fark yaratacak ürünlerle faaliyetlerimize devam edeceğiz” diyor. Pamukçu ile dijital ajansı Taximpro ile imza attıkları başarılı projelerden markanın gelecek stratejilerine kadar pek çok konuyu konuştuk. Pamukçu, başarılı iletişim stratejilerinin gerisinde marka-ajans uyumunun yattığını söylüyor…
Türk Nippon Sigorta nasıl bir markalaşma hikayesine sahip? Türk Nippon Sigorta A.Ş. 1 Mayıs 1991 tarihinde 25 Milyar TL sermayeyle Türkiye Kalkınma Bankası ve Japonya’nın en büyük Sigorta Şirketi olan Nippon Fire & Marine ortaklığıyla kuruldu. 6 Ekim 1998 tarihinde Sümerbank tarafından yüzde 85,22 oranındaki hisselerin satın alınmasıyla, sermaye yapısında büyük bir değişiklik gerçekleşen Türk Nippon Sigorta’nın diğer ortakları yüzde 10 hisseyle Türkiye Kalkınma Bankası ve yüzde 4,78 hisse ile Nippon Fire & Marine oldu. 2000 yılında yüzde 96,24 hissesi Tasarrufu Mevduat Sigorta Fonu’na geçen Türk Nippon Sigorta, 2001 yılının Ekim ayında HNS grup tarafından satın alındı ve Kasım 2008 tarihine kadar HNS Grup bünyesinde kaldıktan sonra, çoğunluk hissesi Harel Grup’a geçti. Türk Nippon Sigorta, 2008 yılından bu yana dinamik ve profesyonel ekibi ile, Harel Grubu’nun gücü ve desteğini de arkasına alarak, sigortacılık faaliyetlerine devam ediyor. Deneyimli kadromuzla, 8 bölgede 150’ye yakın çalışanla ve güçlü sermaye yapımızla sigorta sektöründe hizmet veriyoruz.
Nasıl bir anlayışla müşterilerine hizmet veriyor Türk Nippon Sigorta?
Şirketimiz hayat dışı sigorta sektöründe faaliyet gösteriyor. Özellikle bireysel sağlık ürünlerinde ihtiyaca göre oluşturulacak farklı modellerle sigortalılarımıza ve sigortalı adaylarımıza avantajlı paketler sunmayı ve müşteri deneyimi alanında hayata geçirilmesi planlanan ve kesintisiz müşteri desteği sağlayacak uygulama altyapısıyla hizmet kalitesinin en üst seviyede verilmesini planlıyoruz.
Covid-19 ile birlikte ürün gamınızda değişiklikler yaşandı mı?
Covid-19 salgınının ülkemizde başlamasının hemen akabinde sektörde bir ilki başlatarak, mevcut “Sağlığınız Bizde” TSS ürününe Covid-19 teminatını dahil ettik. Mevcut ürünümüzde yapmış olduğumuz bu değişikliklerle hem “Sağlığınız Bizde’’ TSS poliçesi sahibi sigortalılarımıza hem de sigortalı adaylarımıza maksimum fayda sağladık. 2020 Kasım sonunda çıkardığımız Covid-19 yoğun bakım teminatıyla sektörde bir ilk olan sağlık poliçesi olmayan kişiler için Covid-19 teşhisi konulması durumunda yoğun bakım masraflarını karşılayan bir ürün dizayn ettik. Ayrıca tüm bunların yanında, sigortalılarımıza ödeme kolaylığı sağlamak adına, poliçe taksit sayılarını artırarak, poliçe ödeme vadelerini uzatmış olduk.
Türk Nippon Sigorta’yı rakiplerinden farklı kılan hizmetler neler?
Sektörün gündem konularının en önemlilerinden olan “dijital sigortacılık” kavramıyla içerisinde bulunduğumuz aşamalar farklı bir boyuta taşındı. Tüm bu gelişmelerle, şirketimizin teknolojik projelerine de yön verdik. Değişen ve gelişen dünyaya ayak uydurmadaki odak noktasının, geleceğin müşterisi olacak yeni jenerasyon için geçmişin tecrübesi ve günümüzün teknolojisini birleştirmekle olacağını biliyoruz. Bunu iletişim dilimize de yansıtıyoruz.
Dijital ve inovasyon işinizde ne kadar önem taşıyor, bu alanda ne gibi çalışmalarınız var?
Sigorta sektörü dijitalleşmeden önemli ölçüde etkilenen sektörler arasında. Burada önemli olan, dijitalleşme sürecini hayatımızın bir parçası olarak görmek ve tüm iş süreçlerimize entegre edebilme kabiliyetine erişmektir. Türk Nippon Sigorta olarak, bu bilinçle tüm iş yapış süreçlerimizi analiz ediyor, sektörümüzün dışına çıkmadan teknolojiden faydalanarak operasyonel verimlilik yaratabilecek noktalarda gerekli projelerimizi belirleyerek hayata geçiriyoruz.
2021 ajandanızda hangi konu başlıkları üzerinde duruyorsunuz? Bu yıl firma olarak hedefleriniz nelerdir?
Sağlıklı olmanın ne kadar önemli olduğunu anladığımız pandemi süreci boyunca sağlık sigortaları tarafında çalışmalarımızı daha da yoğunlaştırdık. Önümüzdeki günlerde genel anlamda fark yaratacak ürünlerde, özellikle de tamamlayıcı sağlık sigortalarında farklı hizmet ve memnuniyet yaratacak ürünlerle faaliyetlerimize devam edeceğiz. Müşteri deneyimi alanında hayata geçirmeyi planladığımız ve 7/24 müşteri desteği sağlayacak uygulama altyapısıyla hizmet kalitesini ve maliyetleri azaltmayı planlıyoruz.
Bu süreçte Taximpro ile nasıl bir strateji oluşturdunuz?
Taximpro, bizi anlayan, dinamik ve güçlü kadrosuyla çalışmalarımızı 2 senedir gönül rahatlığıyla teslim ettiğimiz dijital ve sosyal medya ajansımız. Kurucusu İlker Tulunay ve ekibinin ilgilerinin eksikliğini hiç hissetmedik. Sosyal medyamızı yönetirken iletişimde, tasarımlarda ve prodüksiyonda bizi sürekli yeni fikirlerle besliyorlar. Düzenli toplantılarımızla iş süreçlerini takip ediyor, yaptıkları raporlamalarla iş sonuçlarını detaylarıyla analiz ediyor, adımlarımızı atarken daha planlı ve net hareket edebiliyoruz.
Çalıştığınız süreç boyunca Taximpro fark yaratmanıza nasıl destek oldu?
Öncelikle her zaman hızlı aksiyon aldık. Örneğin Covid-19 döneminde rakiplerimizden önce çıkarttığımız ilk ürünümüzün iletişimini, reklam filmini, sosyal medya yönetimini hızlıca planladık ve hayata geçirdik. Sosyal medyadaki dilimiz, tavrımız, renklerimizle de zaman içinde takipçi sayılarımızda ciddi artış yakaladık. Biz her zaman iletişime çok önem veren bir şirket olduk. Özellikle de müşteri geri bildirimleri bizim için çok önemli. Hedef kitlemizi iyi analiz ettik. Onları iyi tanıdığımızı düşünüyoruz. Bu durumda gelen geri bildirimlerin anında cevaplanıp, çözüme kavuşması bizim için çok önemliydi. Taximpro ile de bunu başardık.
Faydanın kaynağı ne mi oldu?
İlker Tulunay, Taximpro Ajans Başkanı
- Ajans marka ilişkisinde “işini iyi yapmak” gerekli ancak yeterli bir koşul değil. Espri anlayışının da uyuşması gerekir. Burada devreye enerji girer. Hani bazı ilk toplantılar vardır; daha merhaba derken anlaşacağınızı hissedersiniz. Sanki anlaşılmış da çalışılmış ve bir ara toplantı yapılıyor gibi uyum içinde geçen toplantılardır bunlar. Biz Türk Nippon Sigorta ile tam da bunu yaşadık.
- İşinde çok iyi yöneticilerin zarif ve kibar misafirperverlikleri, çalışma dönemi boyunca emeklerimize gösterdikleri saygı, çözüm odaklı tutumları bizi hep motive etti. Toplantı günlerini iple çeker olduk. Bu hafta sunacaklarımız, yapılanlar, yapılacaklar derken ikinci senenin içinde bulduk kendimizi.
- Önce sosyal medyasında bir takvim ve tema oluşturduk. İkinci yıl takvime devam ederken yeni yıl temasını geliştirdik. Markanın yeni dili, tavrı ve tarzını belirledik. Dönem içindeki video prodüksiyon ve kreatif çalışmalarda da iş birliklerimiz devam etti.