LC Waikiki, alışveriş deneyimini Meta evrene taşımak üzere yaptığı çalışmaları tamamlayarak Türkiye’de bir ilk olan MetaStore’un deneme sürümünü hayata geçirdi. Yeni projesiyle geleceğin alışveriş deneyimini tüketicilerle buluşturan LC Waikiki, MetaStore’da kullanıcılara Hawaii’de deniz kenarında palmiyelerin altında alışveriş yapmaktan etkileşimli alışverişe kadar pek çok olanak sağlıyor. Bu heyecan verici projenin ardındaki içgörüden projeyi hayata geçiren ekibe, sunulan deneyimden farklılaşma noktalarına dek merak ettiklerimize dair yanıtlar LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Şerafettin Özer’den geliyor…
Metaverse dünyasındaki ilk giyim mağazasının açılışını gerçekleştirdiniz. Bu projenin ardında nasıl bir içgörü var?
LC Waikiki olarak, alışveriş deneyimini meta evrene taşımak üzere yaptığımız çalışmaları belli bir aşamaya getirerek, giyim sektöründe Türkiye’de bir ilk olan meta mağazamızın deneme sürümünü canlıya aldık.
Teknolojik yeniliklerin her zaman takipçisi olmuş bir marka olarak müşterilerimize ilkleri yaşatmak bizim için oldukça mutluluk verici. Yeni nesil dijital mağazacılığın tüm alanlarda olduğu gibi giyim sektörü için de gün geçtikçe önem kazandığını görüyor ve geleceğin alışveriş modeli olacağını düşünüyoruz.
LC Waikiki MetaStore da bu alanda attığımız ilk adım oldu diyebilirim. MetaStore ile alışveriş deneyimini oyun deneyimiyle bir araya getirmeyi hedefliyoruz. Bunu da e-ticaret kabiliyetlerimizi, sahip olmaya başladığımız yeni bazı teknolojik yetkinliklerimizle bir araya getirerek, görsel alışveriş deneyimini sağlamak odaklı gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz.
LC Waikiki Meta Store’da tüketicileri nasıl bir deneyim bekliyor?
LC Waikiki MetaStore üzerinde çalışırken ilk günden beri ekibimizle odak noktamız, alışılmışın dışında eğlenceli bir dünya yaratmaktı. Müşterilerimizin alışveriş yaparken keyifli zaman geçirmelerini en ön plana koyduk diyebilirim. Mağazaya giriş anından itibaren bambaşka dünyalara adım atacakları sürükleyici bir ortam yaratmak istedik. Buradan yola çıkarak Masal Diyarı, Anime, Waikiki Sahili gibi her biri farklı temalara sahip beş farklı okazyon oluşturduk.
Müşterilerimiz MetaStore’da masal dünyasında, Hawaii’de deniz kenarında palmiyelerin altında veya Uzak Doğu’da Fuji Dağı eteklerinde Sakura ağaçları eşliğinde alışverişlerini yapabilecekler. Buralarda gökyüzündeki balina üzerinde gezme, roller-coaster ile heyecanlı anlar yaşama, oyunlarda çokça kullanılan hazine avı kurgusu ile alanda gizlenmiş indirim kuponlarını toplama gibi deneyimler sunuyoruz.
Müşterilerimiz MetaStore’da hem bunun gibi eğlenceli deneyimler yaşarken hem de kadın, erkek, çocuk ve bebek kategorilerinde 120’den fazla ürünü üç boyutlu modelleriyle inceleyerek alışverişlerini gerçekleştirebiliyor. Satın aldıkları ürünleri de fiziksel olarak adreslerine teslim alabiliyorlar.
Görsel ve işitsel efektleri tam olarak deneyimleyebilmek oyun bilgisayarlarında veya gerekli donanım özelliklerine sahip bilgisayarlarda mümkün oluyor. Bu sebeple şimdilik çok kısıtlı bir kitleye mağazamızı açıyoruz ve kullanıcılardan alacağımız geri bildirimlerle geliştirmelerimize devam edeceğiz. Can suyunu verdiğimiz ve desteklediğimiz startuplar aracılığıyla yüksek teknik donanım ihtiyacını azaltan teknolojik gelişmelere de paralelde yatırım yapıyoruz.
Metaverse çalışmalarınızı nasıl bir ekiple gerçekleştiriyorsunuz?
Çalışmalarımızı tamamen iç kaynaklarımızla, 16 kişilik meta ekibimiz liderliğinde yönetmeye ve geliştirmeye devam ediyoruz. LC Waikiki MetaStore herhangi bir projenin tetiklediği bir gelişmeden çok kurumumuzda farklı pozisyonlarda görev alan genç çalışma arkadaşlarımızın kendi inisiyatifleri ile geliştirip, projeye dönüştürdükleri ve bu noktada da bizim destek olduğumuz bir iş. Aslında kurum içi girişimciliğin de bir meyvesi. Buradaki her düşüncenin, fikrin özü müşteri ihtiyaçlarını merkeze koyup dijital yetkinliklerle, teknolojilerle birleştirmek…
MetaStore’da 3D formatta yer alan tüm ürünlerimiz tamamen kendi bünyemizdeki dijital ürün tasarımcıları tarafından 3D tasarım programı üzerinde geliştiriliyor. Tekstil ve moda dünyasındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eden bir marka olarak, tasarım geliştirme süreçlerimizde üç boyutlu modellemeyi uzun zamandır kullanmamız bu süreçte bize ciddi bir avantaj sağladı.
Meta Store’da yapılan alışverişin e-ticaretten farklı olarak ne gibi avantajları var?
E-ticaretten farklı olarak bu platformda, oyun ve alışveriş deneyimini birleştirerek eğlenceli deneyim fırsatları sunduğumuzu söylemiştim. Biz de tüm dünya gibi henüz yolun çok başındayız fakat ilerleyen dönemde gidebileceğimiz nokta bizi oldukça heyecanlandırıyor. MetaStore’da yapılan alışverişin e-ticaretten daha farklı bir “değer önermesi” sunması üzerine kafa yoruyoruz. Mesela e-ticaretin sunamadığı ama MetaStore’da mümkün olabilecek alanlardan biri olan “ürünü deneme” konusu tam anlamıyla gitmek istediğimiz nokta. Ürünlerin avatarınız üzerinde nasıl durduğunu adeta fiziksel bir kabinde deniyormuşçasına görebilme ihtimali heyecan verici.
Ancak bu alandaki teknolojiler Türkiye’de ve dünyada yeterli olgunluk düzeyine henüz ulaşmadı. Gözlük, ayakkabı, aksesuar gibi daha standart ürünlerde AR (artırılmış gerçeklik) teknolojileri hayatı kolaylaştırıyorken, giyim sektöründe farklı ürün grupları, vücut detayları, kumaş tuşeleri ve dökümü gibi birçok farklı kısıt söz konusu olduğu için şimdilik bu konudaki çalışmalar istediğimiz deneyim kalitesinde değil.
E-ticaretten farklı olarak sunacağımız bir diğer değer önermesi de MetaStore’da etkileşimli alışveriş yapabilme imkânı olacak. Fiziki bir mağazada arkadaşınızla yapacağınız alışverişteki gibi MetaStore alışverişinizde de avatarlarınızı kullanarak aynı etkileşimi oluşturmak daha zengin bir deneyim sağlayacak.
Geleceğin alışveriş deneyiminde metaverse’ün nasıl konumlanacağını düşünüyorsunuz?
Metaverse’ün hayal edilen alışveriş deneyimini tam anlamıyla yansıtabilmesi için yol alınması gereken en önemli alan, birlikte çalışabilirlik dediğimiz “interoperability”. Tam anlamıyla akışkan bir deneyim ortamı oluşturulabilmesi için evrenler arası geçişkenliğin de sağlanması gerekiyor. Henüz teknoloji alanındaki büyük oyuncuların çalışmalarının da netleşmemesi dolayısıyla hareket alanları ve vizyon daha net değil.
Bu süreçlerin tamamlanması ve Metaverse dünyasının bugün hayal ettiğimiz hale gelmesi belki de on yıl alacak ama biz Türkiye’de giyim sektörünün lider markası LC Waikiki olarak bugünden bir adım atmak, belli prototipler üzerinden yetkinliklerimizi geliştirmek ve kendimizi bu dünyaya hazırlamak amacıyla bu yola çıktık…