Çevre duyarlılığı ve doğal kaynakların korunmasını kendine misyon edinen KNITSS, yaşanabilir bir gelecek için, “Sustain the Fashion/Modayı Sürdür” felsefesi ile ruhu besleyen koleksiyonlara imza atıyor. Bu felsefe doğrultusunda “Soul-Feeding Fashion” isimli yeni kampanyasını duyuran marka, reklam filmiyle doğaya olan ihtiyacımıza dikkat çekiyor… Etkileyici kampanyanın gerisindeki içgörüyü KNITSS Kurucusu ve Kreatif Direktörü Duygu Boz ile konuştuk…
“Soul-Feeding Fashion” kampanyası nasıl çıktı ortaya? Kampanyanın gerisinde nasıl bir içgörü yatıyor?
KNITSS’in dünyası triko üzerine kurulu ve ilhamımızı doğadan alıyoruz. Koleksiyonumuz, hızlı tüketime karşı bir manifesto şeklinde, uzun süre kullanıma imkan sağlayan kalitede ve küresel ölçekte kabul gören sürdürülebilirlik süreçleriyle üretiliyor. Ne yediğimiz kadar ne giydiğimiz önemli çünkü tercihlerimiz yarın nasıl bir dünyada yaşıyor olacağımızı belirleyecek. Bugün KNITSS koleksiyonlarının yüzde 70’i sürdürülebilir yöntemlerle oluşturulmuş elyaflardan üretiliyor. 2025 senesinde bu oran yüzde 100 olacak. Uzun zamandır yaşanan iklim krizleri yanı sıra pandemi nedeniyle de artık hem bireysel hem markalar olarak, herkes elinden geleni yapmak durumunda. Sürdürülebilir üretime ve doğru tüketime odaklanıp yeni nesil ekonomik modeller üretmeliyiz. Biz de KNITSS olarak ilk günden beri sürdürdüğümüz bu felsefemizi ve doğaya sevgimizi bu kampanya filmimizle daha çok kişiye duyurmak istedik. Kampanyanın gerisinde ise mesajımız çok net; doğa olmadan yaşam mümkün değil ve başka bir dünya yok. O zaman hepimiz elimizden gelenin en iyisini yapmak durumundayız.
Ne yediğimiz kadar ne giydiğimiz de önemli çünkü tercihlerimiz yarın nasıl bir dünyada yaşayacağımızı belirleyecek.
Nasıl bir hazırlık süreciyle “Soul-Feeding Fashion” kampanyasını hayata geçirdiniz? Filmin senaryosu da size ait değil mi?
İletişim dilimiz, marka felsefemiz ve mottomuz kuruluşumuzdan beri hep aynı… Hammaddeden üretime hatta paketlemeye kadar kullandığımız tüm materyallerin doğaya saygı ve sürdürülebilir sertifikalar içermesine dikkat ediyoruz. Dolayısıyla hem koleksiyonumuz hem kullandığımız materyaller konusunda böylesine hassas olunca Soul-Feeding Fashion kampanyamız ile ne anlatmak istediğimizi çok net biliyorduk. Kampanya filmimize gelirsek sinema eğitimim olduğu için kreatif direktörlüğünü yaptığım markamı en iyi şekilde ifade edebileceğimi düşündüğüm için filmimizin senaryosunu ben yazmak istedim. Yönetmen ve yapımcı arkadaşım Afra Akgüneş ile İğneada Longoz Ormanlarında 2 günde harika bir çekim gerçekleştirdik.
Kampanyanın hedefleri neler? Tüketicilere nasıl bir mesaj veriyorsunuz bu çalışmayla?
Tüm moda dünyasını çevreye duyarlı üretime, müşterilerimizi de duyarlı ve bilinçli tüketime davet ediyoruz. KNITSS’in sürdürülebilir modada öncü Türk markası olma vizyonu ile attığı her adımda doğanın hakimi değil; onun bir parçası olduğumuzu, yaşanabilir bir gelecek için doğanın devamlılığını sağlamamız ve her bir öğesinin yaşam hakkına saygı duymamız gerektiğini savunuyoruz.
KNITSS’in “Sustain the Fashion/Modayı Sürdür” gibi oldukça iddialı bir söylemi var. Üretim sürecinizde bu söylemi desteklemek adına neler yapıyorsunuz? Sürdürülebilirliği hangi noktalarda sağlıyorsunuz?
Sürdürülebilirlik KNITSS’in kalbinde yer alan bir konu. Sürdürülebilir materyaller kullanıyor, sertifikalı iplikler ve geri dönüştürülmüş materyaller ile koleksiyonlarımıza hayat veriyoruz. Bunu da ürünlerimizin üzerinde yer alan özel tagler ile belirtiyoruz, çünkü tüketicinin ne giydiğini bilmek bizce tüketicinin en doğal hakkı. ‘Sustain the Fashion’ söylemimiz bizim uzun vadeli dikkat çekmek istediğimiz bir konu. Koleksiyon sayımızı azalttık, daha az, öz üretime geçtik. Üretim tesislerimizde dünyanın en geçerli sürdürülebilirlik derecelendirmeleri mevcut. Bir kıyafeti giyen kişi kadar onu üreten kişinin de mutlu olması gerektiğine inanıyoruz. Adil yaşam ücreti uygulamalarını benimsiyor ve uyguluyoruz. Üretimde kullandığımız suyu geri dönüştürüyoruz. Karbon ayak izimizi düzenli ölçerek azaltıyoruz. Sıfır atık prensibini uyguluyoruz. Enerji verimliliği konusunda yatırım yapıyoruz. Daha iyi bir gelecek için tüm değer yargılarımızı ön plana koyarak çevre ve insan hayatına duyarlı bir yaklaşımı benimsiyoruz. Kısaca, biz bu dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek için uğraşıyoruz.
Gelişmiş ülkelerde tüketicilerin yüzde 47’si sıfır atık
yaşam tarzını benimsemeye çalışırken yüzde 37’si bunu tutarlı bir şekilde yapıyor
“Biz bu dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek istiyoruz” diyen KNITSS daha iyi bir dünyayı nasıl tanımlıyor ve bunun için neler yapıyor?
Tükenen dünya kaynaklarını düşünürsek modanın dokunduğu tüm alanlarda sürdürülebilirliğin benimsenmesi çok önemli. Hızlı modaya ve hızlı modanın çevresel zararlarına karşı tüketicinin bilinçlendirilmesi gerekiyor. Biz, marka olarak gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak için elimizden geleni yapıyoruz ve daha fazlasını yapmaya da hazırız.
Sizce sürdürülebilirlik söylemi tüketicide karşılık buluyor mu? Tüketiciler bu bilinç düzeyine ulaştı mı? Siz bu konuda ne tür geri dönüşler alıyorsunuz?
Sürdürülebilirlik konusu dünyanın birçok gelişmiş ülkelerinde ve toplumlarında tüketicide çok net karşılık bulan bir konu. Bu bilinç giderek yükseliyor. Takip ettiğimiz araştırmalar gösteriyor ki gelişmiş ülkelerde tüketicilerin yüzde 47’si sıfır atık yaşam tarzını benimsemeye çalışırken yüzde 37’si bunu tutarlı bir şekilde yapıyor. Türkiye’de bu konseptler yeni sayılabilir, tüketicinin bilinç düzeyi özellikle pandemi dönemiyle birlikte çok daha iyi duruma geldi. Tüketiciye düşen soru sormaktan çekinmemek, satın alacağı ürünü araştırıp diğer ürünlerden farklarını anlamaya çalışmaktır. Bizim markamızdan alışveriş yapanlar, bir KNITSS ürünü satın aldığında etik ve sürdürülebilir üretimi desteklediğini, en üst düzeyde iş sağlığı ve güvenliği koşullarını desteklediğini, giysisinin üretiminde çocuk işçi çalıştırılmadığından emin olduğunu daha iyi bir gelecek için adil ticarete katkıda bulunduğunu ve aldığı ürünün kalitesini çok iyi biliyor.
KNITSS hem küresel hem de yerel olarak hızla gelişip büyümeye devam ediyor. Bu doğrultuda gelecek hedefleriniz arasında neler var?
Modada yaşanan duraksama döneminden sonra yeni bir döneme geçildi, daha az ve öze yönelmemiz gereken bir gelecek var önümüzde. Bu sonuçların sadece pandeminin değil, içinde yaşadığımız çağın doğal sonuçları olduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte hayalim eskiden sorsanız çok büyümek, daha fazla mağazalar hayata geçirmek derdim ama şimdiki farkındalık ve tecrübe ile cevabım yaptığımız işe değer katarak büyümek olur. Doğaya, insana, hayata duyarlı bir duruşta ilerleyip, akıştan keyif almak, üretmek ve bu doğrultuda ülkemizden çıkan bir Türk markası olarak gurur duymak ve duyurabilmek var derim.
Özel tasarımlar ve modern parçalarından oluşan KNITSS koleksiyonu keşfetmek için tıklayın.