20 yıl önce yemek kartı şirketi olarak kurulan Multinet Up zaman içinde alt markalarıyla dev bir teknoloji ekosistemine dönüştü. Marka yaşadığı bu değişimi şimdilerde yenilenen kurumsal kimliğiyle taçlandırıyor. Bu kapsamlı değişimi Multinet Up Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Erol ve Multinet Up’ın reklam ajansı Brand The Bliss Kurucusu Erhan Güven ile konuştuk.
Multinet Up sektörünün öncüsü
✓ Türkiye’nin online çalışan ilk yemek kartını, ilk temassız ödemeyi sunan Multinet Up 20 yıl önce bir yemek kartı şirketi olarak kuruldu. Daha sonra evrilerek şirketlerin tüm ihtiyaçlarını gideren bir ekosisteme dönüştü.
✓ Multinet Up akıllı projeler ve süreçler tasarlayarak sektöründe ilkleri gerçekleştirirken tüm paydaşlarının da kazanmasını sağlayan bir ekosistem. Multinet yemek kartının dışında şirketlere verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralayabiliriz: Çalışanların uçak bileti ve otel ihtiyaçlarına MultiTravel ile çözüm üretiyoruz. Akaryakıt çözümlerini MultiPetrol, araç kiralama hizmetini MultiCar markamızla veriyoruz. Şirketlerin çalışanlarına verdikleri hediye kartı, müşterilerine sundukları sadakat kartı ve sosyal yardım kartı olarak MultiGift ürünümüz var. Transfer ve vale hizmetlerini MultiVale markamızla veriyoruz. MultiAvantaj markamız ise kurumsal müşterilerimiz ve üye iş yerlerimizin toplu satın alma gücüyle avantajlı fiyatlara hizmet tedariği yapmasını sağlıyor.
Bir de Multinet’lilere ayrıcalıklar sunan sektörün ilk mobil uygulaması MultiPay var.
✓ Yine sektörün ilk sadakat programı TatlıPara’yı Multinet Up devreye soktu. QRkodla ödemeyi ilk defa Multinet Up başlattı. Bugün 25 binden fazla noktada MultiPay üzerinden QR kodla ödeme yapılıyor.
İlk brif’imiz “ Hadi bizi baştan yaratın” oldu
✓ Multinet Up’ın 20 yıllık serüveninde birçok değişiklik yaşandı. Bu değişiklikler kapsamında daha büyük bir ekosisteme doğru evrildiğimiz için gerek markaların isimleri gerek konumlandırmaları gerekse de iletişim yaklaşımlarını güncellememiz gerekiyordu. 20’nci yıl da tüm bunlar için çok güzel bir fırsattı. Yeni ajansımız Brand The Bliss ile birlikte çalışmayı hayata geçirdik. Aslında ilk brief’imiz “Hadi bizi baştan yaratın!” oldu. İşe de kurumsal kimliğimizi yenileyerek başladık.
Multinet Up artık daha çok şey anlatacak
✓ Akis adını verdiğimiz bir kurumsal kimlik tasarım anlayışımız var. Yeni kurumsal kimlik tasarımımızı Multinet Up’ın yapacağı tüm iletişim çalışmalarında göreceğiz. Hem 2D’de hem 3D’de hem sabit hem de hareketli kullanımlarda dikkat çeken bir kurumsal kimlik ve logo tasarladık.
✓ Türkiye’de kurumlar az iş yapıp çok anlatma eğiliminde. Multinet Up ise şimdiye kadar çok iş yapıp az anlatmayı tercih etti hep. Ancak şimdi o resmi biraz değiştireceğiz ve hedef kitlemizle iletişimi artıracağız.
✓ Aslında yıllar içerisinde yapacağımız bütün iletişim çalışmaları için bir temel yarattık. Sonrasında hangi markanın nereye gideceğini, nasıl görüneceğini ve isimlerini belirledik ve tüm hizmetlerimizi “Multi” kimliği altında birleştirdik. Ardından da bu markalarımızı ana şirketin logosunun alt kırılımları şeklinde konumlandırdık.
Hem B2B hem de B2C hedef Kitlelere sesleneceğiz
Markaların kendini sadece basılı yayınlarda ifade ettiği dönem gerilerde kaldı. Artık güçlü bir dijital mecra var. Multinet Up gibi bir fintech şirketinin ajansının da teknolojiye yakın olması gerekiyordu. Ajans değiştirerek Brand The Bliss ile çalışmaya başlamamızın en önemli motivasyonu da bu oldu.
Doğası itibarıyla hep genç kalmak zorunda olan bir şirketiz. İletişim çalışmalarımızın da hem B2B hem de B2C tarafı olacak. Biz aslında buna B2B2C diyoruz. Kart kullanıcılarımızın sunduğumuz deneyimleri “Patron, Multinet Up’ta şu özellik var!” diyerek üst yönetime aktarmasını istiyoruz. Dolayısıyla klasik B2B- B2C projelerinden ziyade bu kanalları birbiriyle harmanlayan iletişim çalışmaları yapacağız. Bunları da sadece yemek kartı için değil bütün Multinet Up ekosistemi için uygulayacağız
Bankalar bizi takip ediyor
✓ Finansal teknoloji alanında Türkiye’nin önemli oyuncularından biriyiz. Bankalar da bizi takip ediyor. Onlar da pos cihazlarını ortadan kaldırmaya çalışıyor. Ama muhtemelen bunu Türkiye’de hayata geçiren ilk markalardan biri Multinet Up olacak. Bu da bizi sadece bir gider yönetme şirketi değil bir finansal teknoloji şirketi yapıyor. İşimiz zaten finansal bir iş ama bu konuda teknoloji üreten bir şirket olmak bizi birçok farklı şirketle rakip yapıyor.
Multinet Up’ın bir ekosistem olduğunu anlatacağız
✓ Multinet Up aslında çok sayıda alt markaya çok farklı ürün ve hizmetlere sahip bir ekosistem. Bunu ağırlıklı olarak B2B kanalında yapıyor. Son kullanıcı şirket çalışanları olduğu için şirket çalışanlarına da kart üzerinden çeşitli avantajlar sunuyor Multinet Up şirketlerin en büyük ihtiyaçlarından birini karşılıyor: Harcama tasarrufu ve harcamaları doğru yöneterek tasarruf ettirme olanağı…
Çok sayıda alt markayla ana markayı bir araya getirmek sadece kurumsal kimlik çözümü değil, aynı zamanda bir iş modeli çözümlemesi de gerektiriyor. Bu yapı öyle bir kurgulanmalı ki puzzle’ın her bir farklı unsuru ana markaya hizmet etmeli. Ana marka Multinet Up ama aslında Multinet Up ekosistemini anlatmak gerekiyor. Kurumsal kimliği tasarlarken üzerinde durduğumuz en temel konulardan birisi de parçaların bütüne hizmet etmesini sağlamak oldu. Kurumsal kimliği de bu anlayış üzerine tasarladık.
İşlevselliğe kıyafet giydiriyoruz
Bizim esas yaptığımız şirketin yaratmış olduğu işlevselliğe yeni bir kıyafet giydirmek oldu. Bunu yaparken de günümüzün iletişim dilini kullandık. Bir tam hizmet ajansı olduğumuz için tüm mecralarda fark yaratacak ve bunu yaparken de marka bütünlüğünü koruyacak bir strateji ve görsel kimlik üretmemiz zor olmadı
✓ Multinet Up’ın dijital varlıkları açısından çok önemli bir dönüşüme girdiğini gözlemleyeceksiniz yakında. Örnek bir marka kimliği yaratmış olduğumuzu düşünüyorum. Bunun da yansımalarını ve uygulamalarını çok yakında göreceğiz.