Yeni nesil finansal teknoloji grubu Multinet Up’ın yemek kartı çözümü MultiNet, PRAGMA Araştırma ve Danışmanlık’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği Yemek Kartları Araştırması’nda yüzde 77 memnuniyet skoru ile kullanıcı memnuniyeti en yüksek yemek kartı oldu. Diğer yemek kartlarının MultiNet’i yüzde 65 ve yüzde 48 memnuniyet skorlarıyla takip ettiğini ortaya koyan araştırma Ankara, İstanbul ve İzmir’de yaşayan 20-59 yaş aralığında tam zamanlı çalışan 400 kişi ile gerçekleştirildi. Katılımcılara “Tercih etme şansınız olsaydı hangi yemek kartını kullanmak isterdiniz?” sorusu yöneltildiğinde de birinci gelen marka MultiNet oldu. Multinet Up CEO’su Demirhan Şener, Yemek Kartları Araştırması’nın sonuçları ve Multinet Up’ın kullanıcı deneyimi alanındaki çalışmaları hakkındaki sorularımızı şöyle yanıtladı…
Multinet Up hem kurumsal müşterilerine hem de kart kullanıcılarına en iyi deneyimi sunmak için hayata geçirdiği yeniliklerle sektörüne yön veren yenilikçi bir marka. Yemek Kartları Araştırması’nın sonuçları bu başarının kart kullanıcısı tarafında da somutlaştığını gösteriyor. Bu başarının arka planında ne var?
Multinet Up olarak her zaman paydaşlarımızın ihtiyaçlarına odaklanıyor, bu ihtiyaçlara en inovatif çözümü sunarak hayatlarını nasıl kolaylaştırırız sorusunun peşinden gidiyoruz. Günlük hayatımızda bireysel olarak yaşadığımız deneyimleri, dönüşümü; kullanıcı deneyimine aktarmayı ve gerçekten değer yaratacak alanlara yansıtmayı merkeze alıyoruz. İlkleri ve yenilikleri geliştirme konusundaki cesaretimiz ve bu anlamda bize yeterlilik sağlayan teknoloji alt yapımız sayesinde, çözümlerimizin nihai kullanıcısı şirket çalışanlarına yeni nesil bir deneyim sunabiliyoruz. Odağımızda her zaman çalışan var. Hızla değişen çalışma hayatının dinamikleri ve farklılaşan kullanıcı ihtiyaçlarını düzenli olarak yürüttüğümüz pazar araştırmaları ve sosyal medya dinlemeleri ile yakından takip ediyoruz. Değişen kullanıcı beklentilerine en hızlı şekilde ve en iyi hizmetle yanıt verme çabamızın kart kullanıcılarımızda karşılık bulması bizi çok memnun ediyor.
MultiNet aynı zamanda sektördeki en yaygın harcama noktasına sahip yemek kartı. MultiNet kart kullanıcılarına sunduğunuz ayrıcalıklardan da bahsedebilir misiniz?
Evet, MultiNet yemek kartı kullanıcılarının harcama yapabilecekleri restoran, kafe, büfe ve market noktalarını çeşitlendirmek, kart kullanıcılarına diledikleri yerde diledikleri gibi harcama yapabilme konforunu sağlamak için sürekli genişlettiğimiz üye iş yeri ağımızda 25 bin restoran ve 5 bin market var. MultiNet’liler neredeyse biz de orada olmak için bu ağı sürekli genişletiyoruz. Kullanıcı memnuniyetimizin yüksek olmasının arkasındaki bir diğer unsur ise mobil cüzdanımız MultiPay ile sunduğumuz deneyim. MultiNet’liler yıllardır yanlarında fiziksel bir kart taşımalarına gerek kalmadan bakiye görüntüleme ve yükleme, QR ile ödeme, harcama noktalarını görüntüleme, bireysel kampanyalara katılım, herhangi bir çalıntı veya kayıp durumunda yemek kartını bloke etme gibi tüm işlemlerini yapabiliyor. MultiNet geçen işletmelerin ödeme alma alt yapılarını da mobil POS uygulamamız MultiPOS ile tamamen dijitale taşıdığımız için kart kullanıcımıza pürüzsüz bir ödeme deneyimi sunabiliyoruz. Hatta bu deneyimi sadece MultiNet’lilere değil İstanbulkart kullanıcılarına ve ininal cüzdan kullanıcılarına da sunuyoruz. Yani MultiNet geçen noktalarda İstanbulkart’la veya ininal cüzdanla alışveriş yapabilmeniz mümkün. Zaten MultiNet’i en çok tercih edilen yemek kartı markası yapan da arka planda bu denli güçlü bir teknoloji alt yapısının bulunması.
Çalışanların yarısından fazlası kullandıkları yemek kartlarındaki aylık limitin çoğunlukla yetmediğini düşünüyor. Siz bu durumu nasıl gözlemliyorsunuz?
Uzunca bir süredir devam etmekte olan bu durum özellikle pandemi sonrası dönemde yeme – içme sektörünün karşılaştığı zorluklar nedeniyle artan maliyetlerle de ilgili olarak daha da belirgin hale geldi. Yemek kartı gibi yan hak uygulamaları işverenlerin çalışan motivasyonu ve bağlılığı gibi kritik konuları iyileştirmek için başvurduğu en etkili uygulamalar. Çalışanın ihtiyaç ve beklentilerin dengeli bir şekilde karşılanması çok önemli. Biz bu duruma 2013’te yemek kartı sektörünün ilk sadakat programı olarak hayata geçirdiğimiz TatlıPara ile küçük de olsa bir katkıda bulunuyoruz. 1 TatlıPara’nın değeri 1 TL’ye eşit. 5.000 TatlıPara noktamız var, kullanıcılarımız bu noktalarda kazandıkları bakiyeleri üye iş yeri ağımızın tamamında harcayabiliyor. Sektörün harcama noktaları en yaygın sadakat programı. Mobil cüzdan uygulamamız MultiPay üzerinden kazanılan TatlıPara’lar MultiNet yemek kartı bakiyesine anında ekleniyor ve kullanıcıya anında bildirim geliyor. Bu sayede ay sonu gelmeden yemek kartı bakiyesini bitiren kullanıcılara bakiyelerini daha uzun süre kullanabilme fırsatı sunuyoruz. Düzenli puan kazanımında ayda üç yemek MultiNet’ten hediye oluyor. Bu şekilde 1,5 milyon TL’si son bir senede olmak üzere bugüne dek toplamda yaklaşık 6,5 milyon TL değerinde TatlıPara dağıttık.
Araştırmada öne çıkan bir diğer bulgu ise pandemiyle birlikte gelen süreçte yemek kartı kullanımlarının artmış olması. Yaklaşık her 10 kişiden 4’ünün yemek kartını daha çok kullandığı verilere yansıyor. Bu artışın nedenleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Geçtiğimiz haziran ayında yaptığımız bir pazar araştırmasının sonuçları da bu bulguyu destekliyor. Kuantum Araştırma ile birlikte gerçekleştirdiğimiz bu yemek kartı pazarı araştırmasında, pazardaki penetrasyon oranın geçtiğimiz sene yüzde 13,4 iken bu sene yüzde 15’e yükseldiğini tespit etmiştik. Söz konusu talep artışının en büyük nedenleri pandemi döneminde uzaktan çalışmanın hayatımıza girmesi, şirketlerde operasyonel verimliliğin ön plana çıkması, çalışma hayatının esneklik kazanması diyebilirim. Aynı zamanda yemekhane hizmetlerinde artan maliyetler ve hijyen tedbirlerinin önem kazanması gibi unsurlarda daha işverenleri çalışanları için yemek kartı tedarik etmeye yöneltti. Sanal kart, online sipariş ve ödeme seçenekleri, üye iş yeri ağımızın kullanıcı beklentilerine göre sürekli genişlemesi gibi avantajlardan dolayı, MultiNet yemek kartının büyümesi ise pazardaki büyüme oranının çok üstünde bir gelişme kaydetti.