Türkiye’de her yıl 150 bin bebek prematüre olarak dünyaya geliyor ve bu bebeklerin 30-40 bini ileri derecede erken doğan bebekler… Erken doğuma sebep olan birçok etken varken araştırmalara göre anneler erken doğuma kendilerinin sebep olduğunu düşünerek suçluluk psikolojisine giriyor. Bu zorlu süreçte P&G Prima son 2 yıldır prematüre bebeği olan ailelerin mücadelesi için iş birlikleri düzenleyerek onlara destek oluyor. Proje kapsamını büyütmeye devam eden P&G Prima, CarrefourSA iş birliği ile yoluna deva ederken biz de iş birliğinin ayrıntılarını P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu ve CarrefourSA Genel Müdür Kutay Kartallıoğlu ile konuştuk.
Prematüre Sosyal Sorumluluk Projesi nasıl ortaya çıktı?
Global olarak sahip olduğu gücümüzü, kurumsal bir yurttaş olma bilinciyle insanlara fayda sağlamak amacıyla kullanıyoruz. P&G bünyesinde yer alan Prima da, bu yaklaşımla bebeklerin sağlıklı gelişimi için yenilikçi ürünler geliştiriyor ve anne ve bebeklere fayda sunmayı her zaman işinin merkezine koyuyor. Türkiye’de her yıl 150 bin bebek prematüre olarak dünyaya geliyor ve yaşama tutunmak için mücadele ediyor. Prima, bu bebeklerin ve ebeveynlerinin zorlu mücadelelerinde destek olabilmek için son 2 yıldır Prematüre Gücü Projesi’ni düzenliyor. Bu projeye özel dünyanın en minik bebek bezini tasarladık ve bu bebek bezlerini yenidoğan ünitelerine koşulsuz bağışladık. El Bebek Gül Bebek Derneği’yle birlikte hastanelerde anne – bebek uyum odaları açtık. Bu yıl projemizi prematüre anne ve babalarını da kapsayacak şekilde genişlettik. Çünkü yapılan araştırmalar gösteriyor ki, prematüre doğum yapan her 5 anneden 1’i kendini suçlu hissediyor ve psikolojik desteğe ihtiyaç duyuyor. Biz de kurduğumuz Prematüre Ebeveyn Eğitim Fonu aracılığıyla Türkiye genelinde prematüre ebeveynlere yönelik bilgilendirici eğitim ve seminerler düzenliyoruz.
Proje kapsamında CarrefourSA ve P&G Prima işbirliği nasıl gerçekleşti? İşbirliği kapsamında neler yapıldı?
Bu projeyi hayata geçtiği günden bu yana destekleyen, katkıda bulunan CarrefourSA ile sadece Prima değil tüm P&G çatısı altındaki markalar özelinde, uzun yıllardır süregelen bir iş birliğimiz var. P&G olarak iş ortaklarımızın proje ve kampanyalarımıza destek sunması; hem projelerimizin ülke çapında duyulması hem de tüketicileri de projeye dahil etme amacımıza büyük katkı sağlıyor. Bu anlamda CarrefourSA, bu proje ve kampanyaların Türkiye genelinde daha çok tüketiciye direkt ulaşması adına önemli bir köprü vazifesi görüyor.
Çalışma kapsamında bu sene de El Bebek Gül Bebek Derneği’nde bir “Prematüre Ebeveyn Eğitim Fonu” oluşturdunuz. CarrefourSA ve P&G Prima fona nasıl katkı sağlayacak?
Prematüre Gücü projemizde; hem daha çok prematüre bebeğe ve ebeveyne ulaşabilmek, hem de toplumda bu konuda farkındalık yaratmak amacıyla herkesi destek olmaya davet ettik. Bu destek sosyal medyada çığ gibi büyüdü ve bizi çok mutlu etti. Sosyal medyanın yanı sıra Türkiye genelinde CarrefourSA’lardan alınan her Prima paketi de eğitim fonumuz için bağışa dönüştü. Bu fon ile Türkiye genelinde prematüre ebeveynleri için bilgilendirici seminerler ve eğitimler düzenliyoruz.
Fonun rakamsal hedefleri nelerdir? Oluşturulan fon dernek tarafından nasıl kullanılacak?
El Bebek Gül Bebek Derneği’nin prematüre bebekler ve ailelerine destek olmak amacıyla yürüttüğü faaliyetlere aktarılmak üzere, geçtiğimiz yıl Anne Bebek Fonu’na bağış yaptık. Bu fon ile hastanelerde Anne Bebek Uyum Odaları açtık. 2018’de de prematüre ebeveynlerine destek olabilmek amacıyla Prematüre Ebeveyn Eğitim Fonu’nu kurduk. Bu fonla Türkiye genelinde ebeveynlere ulaşıyoruz, bilgilendirici eğitim programları düzenliyoruz.
Hem Carrefoursa hem de P&G olarak, nasıl bir stratejiyle KSS çalışmalarınızı şekillendiriyorsunuz?
Türkiye’de 10 evden 9’unda yer alan bir şirket olarak, sadece ürünlerimizle değil topluma katkı programlarımızla da tüketicilerimizin hayatlarına dokunuyoruz. Bunun için sektörün uzmanları, resmi kurumlar, STK’lar ve akademik topluluklarla ortaklıklar kuruyor; ihtiyaç duyulan alanlarda ürün ve hizmetlerimizle destek oluyoruz. Topluma katkının yanı sıra markalarımız, kurduğumuz ortaklıklar ve şirket içi çalışmalarımızla iş hayatı, sosyal hayat, eğitim ve sporda cinsiyet eşitliğine katkı sağlamak için çalışıyoruz. Gençlerin sporla iç içe büyümesini, sağlıklı gelecek nesiller yetiştirmek adına çok önemli buluyoruz. Bunun için de, eğitimden spora pek çok alanda gençlerimize, çocuklarımıza destek olarak; özgüvenli, kendiyle barışık, yapabileceğinin en iyisini yapmaya odaklı yeni nesiller yetişmesine katkıda bulunuyoruz.
CEO ve genel müdürler daha çok yatırım ve ciro haberleriyle karşımıza çıkıyor. Ancak bu defa bir KSS projesi için bir araya geldik. Kişisel olarak böyle projelerin içinde olmak size ne hissettiriyor?
Toplumda desteğe ihtiyaç duyulan bir konuda desteğimizi sunmak ya da ihtiyaçları giderebilmek, şahsen beni tarifi imkânsız bir şekilde mutlu ediyor. P&G gibi kurumsal vatandaşlığa önem veren ve yaşamlara dokunan bir şirkette çalışmaktan da bu anlamda gurur duyuyorum. Yaşama tutunan her bebek, gülümseyen her çocuk, özgüvenle geleceğe yürüyen her genç benim için umut demek. Böylece, daha iyi bir dünyanın mümkün olduğuna inancım da artırıyor.
Proje kapsamında Carrefoursa ve P&G Prima iş birliği nasıl gerçekleşti? İş birliği kapsamında neler yapıldı?
Türkiye organize perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA olarak faaliyet gösterdiğimiz 25 yıldır marketlerimizde anne ve bebekler için reyonlar oluşturarak ihtiyaç duydukları birçok ürüne yer veriyoruz. Sahip olduğumuz vizyonumuz doğrultusunda bugüne kadar bebek ve çocuk sağlığı için birçok projeye imza atan P&G ile Prima özelinde ilki geçtiğimizi yıl gerçekleşen projede bir kez daha yer almaktan büyük mutluluk duyuyoruz. İş birliği kapsamında bu yıl 15 Kasım – 15 Aralık tarihleri arasında marketlerimizde yapılan her bir Prima alışverişi için Prematüre Eğitim Fonu’na destek sağladık.
Çalışma kapsamında bu sene de El Bebek Gül Bebek Derneği’nde bir “Prematüre Ebeveyn Eğitim Fonu” oluşturdunuz. CarrefourSA ve P&G Prima fona nasıl katkı sağlayacak?
Kampanya kapsamında CarrefourSA olarak 54 ildeki 601 marketimizden satın alınan her bir Prima paketi için Prematüre Eğitim Fonu’na bağış yaptık.
Hem Carrefoursa hem de P&G olarak nasıl bir stratejiyle KSS çalışmalarınızı şekillendiriyorsunuz?
CarrefourSA olarak hem anne – bebek sağlığı hem de bu ülkenin geleceği çocuklarımızın temel ihtiyaçları olan eğitim ve barınma konularında projelere imza atıyoruz. Günde 500 binden fazla müşterisine hizmet götüren, müşteri yapısı içinde ebeveynlerin ciddi bir orana sahip olduğu bir marka olarak özellikle anne – bebek konusunda hem zengin ürün çeşitliliği, kaliteli ürün yapısı ve uygun fiyat politikası sunuyor hem de hipermarketlerimizde anne – bebek sağlığına ilişkin sohbetler düzenleyerek ailelerin bilinçlenmesine katkı sağlamaya çalışıyoruz. Ebeveynlere yönelik bu tür projeler içinde yer alarak temelde hassasiyeti yüksek olan bir müşteri grubuna yatırım yapmış oluyoruz. Sektörün öncü markası olarak her müşteri grubuna yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri gerçekleştirmeye ya da bu faaliyetler içinde yer almaya özen gösteriyoruz.
CEO ve genel müdürler daha çok yatırım ve ciro haberleriyle karşımıza çıkıyor. Ancak bu defa bir KSS projesi için bir araya geldik. Kişisel olarak böyle projelerin içinde olmak size ne hissettiriyor?
Bu tür projelerin bir fikirden doğarak kitlelere ulaşana kadar olan sürecin heyecanı başka, kitlelere katkı sağlaması ise bambaşka bir heyecan. Bugüne kadar bu tür projelerin içinde yer aldık, bundan sonra da özellikle çocuklarımıza destek veren projelerde yer almaya devam edeceğiz.