Bundan 20 yıl önce Türkiye’de e-ticaret sektörünün henüz filizlenmeye başladığı zamanlarda bir ilan sitesi olarak doğan sahibinden.com bugün 48,6 milyon aylık kullanıcı sayısıyla pazarın lideri. Sektöründe fark yaratan Oto360 hizmetini ve 20 yıllık serüvenini konuşmak için bir araya geldiğimiz sahibinden.com CMO’su Nazım Erdoğan, “sahibinden. com bugün bir ilan ve e-ticaret sitesi olmanın çok ötesinde, Ar-Ge merkezi statüsüyle bir teknoloji şirketi olarak öne çıkıyor” diyor.
Söyleşi: Berkan Kişin [email protected]
Bir teknoloji şirketine dönüştük
✓ Türkiye’de e-ticaret sektörünün filizlenmeye başladığı 2000 yılında, zamanının ötesinde bir vizyon ve yüzde 100 yerli sermayeyle alıcılarla satıcıları online bir platformda buluşturmak amacıyla kurulan sahibinden.com sektörde 20’nci yılını geride bıraktı. “Türkiye’nin sahibinden.com’u olmak” üzere yola çıkan şirketimiz, bugün bir ilan ve e-ticaret sitesi olmanın çok ötesinde, Ar-Ge merkezi statüsüyle bir teknoloji şirketi olarak da öne çıkıyor.
✓ Yatırımlarımız, nitelikli insan kaynağımız, dünya standartlarındaki güçlü teknolojik altyapımızdan güç alarak geliştirdiğimiz ürün ve hizmetlerle, e-ticaret sektörünün gelişimine de bir anlamda öncülük ediyoruz.
✓ sahibinden.com geçen 20 yılda geliştirdiği yenilikçi ürün ve hizmetlerle e-ticaret sektörüne yeni bir boyut getirirken, her zaman kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmak, değer yaratmak ve benzersiz bir kullanıcı deneyimi sunmak misyonuyla hareket etti.
Oto360’ı 3,8 milyon kişi kullandı
✓ sahibinden.com olarak, çok uzun bir süre kullanıcılarımızdan gelen geri bildirimleri, talepleri analiz ettik ve otomobil alım satım sürecinde farklı servislere ihtiyaç duyduklarını gördük. Bu ihtiyaçlara yanıt vermek amacıyla Oto360 servisini Aralık 2019’da kullanıcılarımızın hizmetine sunduk. Mart 2020 itibarıyla Oto360 çatısı altında sunduğumuz yeni servislerimiz 3,8 milyon kullanıcımız tarafından kullanıldı. Bu sayının, servislerin kullanıcılara sağladığı kolaylıkları dikkate alarak, 2020 yılı içinde en az 3 kat artacağını söyleyebiliriz.
✓ Oto360 servisinin kullanıma açılmasının ardından son derece olumlu dönüşler aldık. Otomobil alım satımı sürecinde ihtiyaç duyulan servisleri güvenilir iş ortakları aracılığıyla kullanıcılarımıza sunmamız ve tek bir platform üzerinden ihtiyaçlara cevap vermemiz ve zaman kazanma noktasında son derece başarılı oldu.
Oto360 servisi kullanıcıların hayatını kolaylaştırıyor
✓ Oto360 servisi otomobil almak veya satmak isteyen kullanıcılar, sahibinden.com ana sayfasında yer alan Oto360 sekmesini veya mobilde yer alan “360 Servisler” menüsünü kullanarak, araç alım satım sürecinde ihtiyaç duydukları servislere hızlı ve kolay bir şekilde erişebiliyor.
✓ Kullanıcılar Hasar Sorgulama servisiyle bir aracın daha önce bir kazaya karışıp karışmadığını, karıştıysa kaza tarihini, kaza nedenini ve hasar tutarını kolayca öğrenebiliyor.
✓ Araç satın almak isteyen kullanıcılar, aracın durumunu öğrenmek için Oto Ekspertiz servisini kullanarak, sahibinden.com’un profesyonel iş ortakları tarafından sunulan kapsamlı ekspertiz paketlerini uygun fiyatlara satın alabiliyor. Ayrıca, Kredi Teklifleri servisiyle ihtiyaç veya taşıt kredisi oranlarını tek bir sayfada karşılaştırarak, kredi başvurusunu kolaylıkla yapabilme imkânı buluyor.
✓ Sıfır Araç Dünyası ise marka-model, bütçe ve kasa tipine göre detaylı arama yaparak Türkiye’de yetkili bayi satışı bulunan sıfır araçları keşfedip, teknik özelliklerini inceleme, kampanyalardan haberdar olma, yetkili bayilere tek bir yerden ulaşabilme imkânı sunuyor. Araç Alım/Satım Rehberi’nde ise süreçte dikkat edilmesi gereken tüm bilgiler tek bir sayfada kullanıcılara aktarılıyor.
Başarımızın merkezinde kullanıcılarımızla kurduğumuz güven ilişkisi var
✓ sahibinden.com’un bugün ilan ve alışverişte Türkiye’nin ilk adreslerinden biri olmasında başta emlak ve vasıta olmak üzere birçok sektör için referans kabul edilmesinde sayıları ayda 48 milyonu aşan kullanıcılarıyla kurduğu güçlü bağ ve yarattığı güven var. sahibinden.com’da her ay 6,6 milyon ilan yayınlanıyor. Bu başarısını ise kurulduğu günden bu yana kazandığı 200 ödülle taçlandırıyor.
✓ Sonuç olarak 20 yıldır tüm bu ilanlar, ardındaki hayaller ve hikâyeler bir arada, Türkiye’nin önemli bir değeri olan sahibinden.com çatısı altında hayat buldu, bulmaya da devam edecek. 20 yıldır olduğu gibi üretmeye, insana ve teknolojiye yatırım yapmaya, değer yaratarak sektörümüze öncülük etmeye devam edeceğiz.
✓ Sektörde insan kaynağına verdiğimiz önem, çalışanlarımıza sunduğumuz imkânlar ve en önemlisi Ar-Ge merkezine sahip bir şirket kimliğiyle teknolojiye yaptığımız yatırımlarla öne çıkıyoruz.
Tüketici beklentilerinin üzerinde deneyimler yaratmalıyız
✓ Teknolojik alanda yaşanan gelişmeler neticesinde, bugün e-ticaret sektöründe tüketici beklentilerinin üzerinde deneyimler ortaya koymak durumundayız. Önümüzdeki süreçte bu deneyimi yaratacak teknolojiler arasında büyük verinin ve yapay zeka – makine öğreniminin kullanımı daha da etkili olacak.
✓ İnternetten alışveriş yapan kullanıcıların online alışverişten beklentisi, kendilerine daha kişisel ve özel ürünlerle kampanya önerilerinin sunulması… Türkiye’de artık şirketler de CRM kullanımının önemini anlayıp bu alana daha fazla yatırım yapıyor. Türkiye’de kullanıcılara daha özel öneriler sunmaya olanak tanıyan bu sistemler konusunda 2020 yılında bir atılım yaşanacak.
Nazım Erdoğan Hakkında
İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan ve aynı üniversiteden MBA derecesine sahip olan Nazım Erdoğan profesyonel kariyerine Aygaz’da başladı. Beko Elektronik ve Turkcell’de farklı birimlerde Pazarlama Müdürü olarak görev yapan tecrübeli isim sonrasında TEB’de Dijital Bankacılıktan Sorumlu Müdür ve Direktör olarak çalışan görev aldı, TEB’in dijital bankası CEPTETEB’in lansmanına liderlik eden ekipte görev yaptı. Yurt dışında Alfa Bank’taki Bireysel ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcılığı görevinin ardından son olarak BNP Paribas Cardif’te Pazarlama ve Dijitalden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi olan Nazım Erdoğan evli ve 1 çocuk sahibi.