EuroLeague tarafından 2010, 2013, 2017 ve 2020 yıllarında “Avrupa’nın En İyi Pazarlama Yapan Takımı” seçilen Anadolu Efes Spor Kulübü, sezonu hem Turkish Airlines EuroLeague hem de ING Basketbol Süper Ligi şampiyonu olarak geride bıraktı. Kulüp, gerçekleştirdiği iletişim çalışmalarıyla da “İşte şampiyonluk iletişimi böyle yapılır!” dedirtti. Bu başarının ardındaki stratejiyi Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Müdürü Gökçe Dayı ile konuştuk.
Şampiyonluk iletişimini sezon başlamadan planladık
- Anadolu Efes Spor Kulübü olarak spor kulüpleri bazında Türkiye’nin en profesyonel pazarlama departmanına sahibiz. Bu sayede spor dünyasındaki pek çok organizasyondan daha farklı ve ses getiren işlere imza atabiliyoruz. Küresel gelişmeleri de takip ederek iletişim süreçlerimizi çok boyutlu ve uzun vadeli şekilde kurguluyoruz.
- A Takımımızın Turkish Airlines EuroLeague’de ve ING Basketbol Süper Ligi’nde elde ettiği birinciliklerden sonra hayata geçirdiğimiz şampiyonluk iletişimimiz, uzun süreli planlamanın ve alanlarında uzman kişilerin çalışmaları sonucunda ortaya çıktı. Sezon başlamadan önce şampiyonluk iletişimimizin ana hatları belirlenmişti. Pazarlama departmanımızın yanı sıra paydaşımız olan 10’dan fazla ajansın da bu sürece ciddi katkıları oldu.
- Tüm pazarlama ve iletişim çalışmalarımızın oluşturulmasında kulüp partnerlerimiz de çok değerli katkılarda bulundular. Partner markalarımız kendi iletişim stratejilerini kulübümüzün planlarına entegre ederek çok başarılı işlere, özellikle de sosyal medya platformlarında ses getiren projelere imza attılar.
#YarımKalanGörev tamamlandı!
- Covid-19 salgını sebebiyle zorlu şartlarda oynanan 2020 – 2021 sezonu boyunca taraftarlarımızı Sinan Erdem Spor Salonu’nda ağırlayamasak da onlarla iletişimimizi kuvvetlendirmeyi başardık.
- Sosyal medya iletişimlerimizin yanı sıra taraftarlarımızın evlerine konuk olduğumuz Anadolu Efes Stüdyo yayınlarımız, basketbolseverlerin maç heyecanına +1 olmasını sağladığımız Anadolu Efes Spor Kulübü Dijital Tribünü ve Dijital Deplasman Buluşmaları gibi projelerle birlikte basketbolseverlerin hayatında bir spor kulübünden daha fazla yere sahip olmayı sürdürdük.
- Ayrıca taraftarlarımızı da sosyal medya iletişimlerinizin bir parçası haline getirdik. 2018 yılında seçtiğimiz ve basketbolseverlerin sahiplendiği #BenimYerimBurası mottomuzun yanı sıra taraftarlarımızdan Real Madrid ile karşı karşıya geleceğimiz playoff serisi için özel bir etiket belirlemelerini istedik. Takımımızın EuroLeague lideri olduğu ancak Covid-19 salgını sebebiyle yarım kalan 2019 – 2020 sezonundan hareketle taraftarlarımız #YarımKalanGörev mottosunu seçtiler. Bu motto da başarı yürüyüşümüzün en kritik unsurlarından biri oldu. Ayrıca bu motto; halkımız, medya mensupları ve spor dünyası tarafından da tamamıyla sahiplenildi.
Üç köprüye de bayrak astık
- Takımımızın playoff serisinde Real Madrid’i geçerek Final Four vizesi almasının ardından iletişim frekansımızı daha da artırdık. 2020-2021 sezonu ile ilgili özel içerikler, EuroLeague Medya Günü, dijital medya buluşmaları, özel röportajlar ve İstanbul Havalimanı uğurlamaları gibi etkinlikler, tüm Türkiye’nin takımımızı daha da sahiplenmesini sağlayan unsurlar oldu.
- Baş Antrenörümüz Ergin Ataman ile birlikte oyuncularımız da iletişim projelerimizin parçaları olarak daha fazla kişiye ulaşmamıza ve halkımızın takımımıza gösterdiği ilginin artmasına katkıda bulundular. Başarı yürüyüşümüz boyunca medya mensupları da hazırladıkları içeriklerle desteklerini hissetmemizi sağladılar.
- Turkish Airlines Euro- League 2020-2021 sezonu şampiyonu olmamızın ardından, şampiyonluk iletişimi planımızı hayata geçirmeye başladık. Taraftarlarımızın oyuncularımızı İstanbul Havalimanı’nda karşılamalarını sağladık ve İstanbul Boğazı’nda bulunan üç köprüye de bayrağımızı astık.
Devletin zirvesinde kupa buluşması
- ING Basketbol Süper Ligi final serisinin başlamasıyla A Takımımızın antrenman ve maç programlarına adapte olacak şekilde çalışmalarımızı sürdürdük. Final serisinin tamamlanmasının ardından ise EuroLeague kupamızı, Cumhuriyetimizin Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün manevi huzuruna götürdük. Bu anlamlı etkinlikle ilgili özel içerikleri de hem medya kuruluşları hem de taraftarlarımızla paylaştık.
- Şampiyon takımımız, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından İstanbul’da, Vahdettin Köşkü’nde kabul edildi. Şampiyonluk kupalarımızın da götürüldüğü bu kabulde Anadolu Efes Spor Kulübü Başkanı Sayın Tuncay Özilhan, Genel Direktörümüz Alper Yılmaz, Baş Antrenörümüz Ergin Ataman, oyuncularımız ve teknik heyetimiz de hazır bulundu.
Krunoslav Simon artık Malatyalı
- Ayrıca bu süreçte başarılı oyuncumuz Krunoslav Simon da Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan’ın özel davetiyle EuroLeague kupamızı Malatya’ya götürdü ve Sayın Gürkan tarafından kendisine fahri hemşerilik beratı verildi. 44 numaralı formayı giymesi sebebiyle taraftarlarımız tarafından “Malatyalı” olarak benimsenen Krunoslav Simon, böylece resmi bir Malatyalı olma onuruna erişti. Bu da sezonun en güzel hikayelerinden biri oldu.
- Şampiyonluğu kazanmamızın ardından gerçekleştirdiğimiz en özel projelerden biri de EuroLeague kupasını taraftarlarımızla buluşturmaktı. Partnerimiz Bilyoner’in desteğiyle Kanyon’da şampiyonluk kupamızla iki gün boyunca buluşan taraftarlarımız, çok sayıda fotoğraf çekip bu kareleri sosyal medya platformlarında paylaştı.
- Anadolu Efes Spor Kulübü olarak şampiyonluk iletişimimizi, 2021 – 2022 sezonu başına kadar sürdüreceğiz. Ayrıca gelecek sezon kulübümüzün 45. kuruluş yılını kutlayacağımız özel etkinliklere de imza atacağız.