Türkiye’nin teknolojik, ekonomik ve sosyal gelişiminde önemli rol oynayan ve bu yıl 165’inci yılını kutlayan Siemens Türkiye, ürün ve çözümleriyle endüstrilerin dijital dönüşümüne destek oluyor. Fayda odaklı teknoloji zihniyeti ile topluma dokunan projeleri ve iletişim çalışmalarıyla da öne çıkıyor. Odağına “Gelecek için bugünü dönüştürür” mottosunu alan Siemens Türkiye, pandemi sonrası güncellenen yeni marka stratejisiyle dikkat çekiyor. Bu yeni sürecin detaylarını Siemens Türkiye’nin Kurumsal İletişim Direktörü Gizem Keçeci ile konuştuk.
Yeni dönem iletişim stratejinizde nasıl bir değişim oldu?
Dünya büyük bir dönüşüm içinde. Bu değişim, pandeminin de etkisiyle hızlandı. Günlük yaşantımız, önceliklerimiz ve beklentilerimiz değişti. Sektörlerin büyük bir dönüşüme uğradığı bu süreçte, daima dinamik bir yapıya sahip olan iletişim alanı değişime en hızlı uyum sağlayan alan oldu. Biz de vizyoner yaklaşımımızla, pandemiyle şekillenen yeni dünya düzeninin ekseninde iletişim stratejimizi dönüştürdük.
Yeni stratejinizin odakları neler?
İnovasyona inancımız, bu alanda attığımız güçlü ve cesur adımlar sonucunda “Gelecek için bugünü dönüştürür” mottosunu merkeze aldık. İnsan ve gelecek odaklı yaklaşımla endüstriden inovasyon liderliğine uzanan bir stratejiyle hareket ediyoruz. Sürdürülebilirlik, dijital ve gerçek dünyayı bir araya getiren etkinlikler, insan ve gelecek odaklı bir sosyal sorumluluk vizyonu da bu stratejinin önemli parçaları. Bu kapsamda, dijital etkinliklere öncelik verdik. Kurum kültürümüz olan sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik çalışmalarımıza yenilerini ekledik. Dijital etkinlikleri artırırken interaktif yapılar kurduk. Bunlara verilecek en güncel örnek “Dijital Geleceğini Şekillendir” mottosuyla düzenlediğimiz Dijital Kariyer Günü. Ülke genelinden üniversite öğrencileriyle bir araya geldik. Her bir katılımcı sanal fuar alanında kendilerine özel avatarlarıyla yerini aldı, liderlerin birikimlerinden faydalandı. Sanal fuar alanını gezerek şirketimiz ve hizmetlerimiz hakkında bilgi aldı ve diğer katılımcılarla network kurma imkânı buldu.
Siemens Türkiye’nin sosyal sorumluluk çalışmalarının odağında ne var?
Kurumsal sosyal sorumluluk kültürümüz köklü bir geçmişe sahip. Odağımızda gençlerin dijitalleşmesi var. Darüşşafaka Robot Kulübü ve dijital eğitimlerimizin temelinde gençleri ve geleceği kapsayan vizyonumuz yatıyor. Diğer taraftan çevreyi, cinsiyet eşitliğini, eğitim ve sanatı destekleyen projelerimiz ile de sosyal gelişime destek vermeye devam ediyoruz. Türk Eğitim Vakfı (TEV) ile yürüttüğümüz Geleceği Şekillendiren Kadınlar Projesi ve 1998’den bu yana düzenlediğimiz Siemens Opera Yarışması bunlardan bazıları. Sosyal sorumluluk stratejimiz gereği gençlere ve kadınlara odaklanıyoruz. Yarının profesyonellerini bugün desteklemenin önemini çok iyi biliyoruz.