Bursa’da yüzde yüz yerli sermayeyle üretim yapan COPA Isı Sistemleri, ürünlerini 4 kıtada 40’tan fazla ülkede tüketicilerle buluşturuyor. Bu yıl 30. yaşını kutlayan markanın bugüne dek ürettiği radyatörler uç uça eklendiğinde dünyanın etrafını tam üç kez dolaşıyor. Radyatördeki başarıyı kombi ürünlerine de taşıyan marka tüketici içgörülerine dayanan pazarlama stratejisi ve ezber bozan reklam filmleriyle de dikkat çekiyor. Zira marka “Takın Unutun” diyerek hatırlanan değil “unutulan” bir kombi vadediyor… Markanın bu farklı stratejisini COPA Isı Sistemleri Pazarlama Müdürü Deniz Baskak ile konuştuk.
Öncelikle COPA hakkında kısa bir bilgi verir misiniz?
COPA Isı Sistemleri olarak iklimlendirme sektörünün öncü markalarından biriyiz. Bursa Minareliçavuş Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan 26 bin metrekarelik modern tesisimizde yüzde 100 yerli sermayeyle üretimlerimizi yapıyoruz. Bugün tam yoğuşmalı ve hermetik kombi; duvar tipi split, multisplit ve salon tipi klima; hermetik şofben ve radyatörlerimizle birlikte Türkiye ile beraber 4 kıtada 40’tan fazla ülkede faaliyet gösteriyoruz.
COPA’yı sektördeki diğer markalardan ayıran önemli farklar neler?
Kurulduğumuz günden itibaren; müşteri odaklı yaklaşımımız, üstün ürün kalitemiz, sürdürülebilir, güvenilir ve yenilikçi hizmet anlayışımızla sektörde fark yaratıyoruz. COPA olarak yeni nesil, çevreci ve yenilikçi ürünlerimiz, modern üretim teknolojimiz ve yaygın satış ve dağıtım ağımız sayesinde, tüm paydaşlarımızda ve iklimlendirme sektöründe önemli bir değer yaratıyoruz.
Ayrıca iş süreçlerimizde de dijital dönüşümü hedefledik. Geliştirdiğimiz MyCOPA, MyCOPA Teknik ve MYCOPA Pro uygulamaları üzerinden son tüketici, bayi ve teknik servislerimize dijital hizmet veriyoruz. Akıllı adaptasyon sistemine sahip Eomix Plus kombimiz, CP300S Smart akıllı oda termostatı sayesinde cep telefonuyla uzaktan kontrol edilebiliyor. Kullanıcılara günlük ve haftalık program yapabilme imkanı da sunuyor.
“Takın, Unutun” kampanyanızın ardında hangi içgörüler yer alıyor?
COPA olarak 30 yıllık tecrübemizle her zaman sektörümüzde değişimin ve gelişimin öncülerinden olmak için çalıştık. Bu bakış açısı aynı zamanda gelecek için de omuzlarımıza önemli sorumluluklar yüklüyor. Başarının anahtarının tüketiciyi iyi dinlemek olduğunu söyleyebilirim.
Marka ve pazarlama stratejimizi oluştururken öncelikle pazardan ve ihtiyaçlardan yola çıktık ve kapsamlı bir saha araştırması yaptık. Hem son tüketicilerle hem de bayi kanalıyla gerçekleştirdiğimiz anketler sonucunda gördük ki Türkiye’de kullanıcılar kombilerinin varlığını unutmak ve sorunsuz çalıştığını görmek istiyor. Bu pazar araştırması sonucunda da ülkemizdeki kullanıcıların kombisiyle çok da temas kurmak istemediğini ve dolabın içerisinde gizlenen bir ürün olarak gördüklerini anladık. Söylemimizin ve sloganımızın, pazarın ihtiyaçlarına paralel olması gerektiği kanısına vardık.
Pazar araştırmalarında gördüğümüz bir diğer önemli nokta da son tüketicilerin her zaman gerçek kullanıcıların yorumlarına önem vermeleriydi. Ürünü veya markayı kendilerine yakın olan gerçek kullanıcılardan duydukları yorumlara göre satın alma kararlarını verdiklerini gördük. Biz de bu iç görüden yola çıkarak, kampanyanın ikinci ayağında gerçek bir COPA kullanıcısı olan ilk kombi müşterimize yer verdik.
“Takın, Unutun” kampanyasını nasıl bir stratejiyle kurguladınız?
Kampanyamızda “Takın Unutun” ve “En iyi kombi varlığını unutacağınız kombidir.” söylemleriyle yola çıkarak 360 derece bir pazarlama stratejisi belirledik. Kampanyamız; TV, radyo, outdoor ve dijital tüm mecralarda yayımlandı. Çok yönlü iletişim teknikleriyle şekillenen bu pazarlama stratejimizle reklam kampanyamızın dijital mecralarda devamlılığını da sağlamış olduk. Kampanyayla birlikte yeni ürünümüz COPA Eomix Plus kombinin tanıtımını yaptık. Kampanyanın reklam filminde kahvaltı sofrasındaki bir çiftin, sorunsuz çalışan kombilerinin markasını bile hatırlayamadığına dikkat çekiyoruz. Yeni kampanyamızın ilk gösterimini TV’lerde yayınladık. Kampanyanın ikinci kısmında ise dijitalde, sürpriz bir konuğumuz oldu. Bize koşulsuz şartsız güvenen ilk kombi müşterimizi marka yüzümüz olarak konumlandırdık. Reklam filminde tüketicilerin kombilerinden temel beklentilerini öğrenmek için gerçek bir kullanıcıya söz verdik. COPA’nın ilk kombi müşterisi olan Hüseyin İnan, reklam filminde markayla tanışma hikayesini ve ürünle ilgili deneyimlerini eğlenceli bir dille aktardı.
Kampanyanız tüketici nezdinde nasıl karşılık buldu?
Tüketicilerin artık farklı ve sektörde ayrışan iletişim dillerine ilgi göstermeye başladığını söyleyebilirim. Sosyal medya hesaplarımızdan çok olumlu yorumlar aldık. Kampanyamızın yayına girdiği andan itibaren bu denli ses getirmesini bekliyorduk. Çünkü tüketicinin gerçekten de mevsim boyunca kombisini gündemine dahi almaması gerektiğini zihinlerde uyandırdık. Sorunsuz ve verimli çalışan bir kombinin aslında bir lüks değil, temel bir ihtiyaç olduğunu hep birlikte hatırlamış olduk. Hem ürün hem de kampanya olarak ilgi görmek, COPA olarak vermek istediğimiz mesajların önemsendiğini gözler önüne seriyor.
Kampanyanın devam filminde de eğlenceli bir iletişim dili hâkim. Önümüzdeki süreçte de bu yaklaşım devam edecek mi?
Reklam kampanyamızın devamı niteliğinde üç yeni reklam filmini daha izleyiciyle buluşturduk. Bu reklam filmlerinde, karşılaştığı problemler nedeniyle kombisini aklından çıkaramayanlara sesleniyoruz. Kombilerin hata kodlarıyla gündelik hayatın problemlerini eğlenceli biçimde birbirine benzeten devam filmlerimizde, arkadaşından beklediği “gazı” alamayan umutsuz bir aşık, oğlu para istediğinde “ateşleme” hatası veren bir anne ve arkadaşının sevgilisinden “hatalı alev sinyali” alan bir öğrenci yer alıyor. Bu reklam filmlerimizde gündelik hayatta yaşanılan sorunların, bazen kombi problemlerine de oldukça benzediği mesajını veriyoruz.
İletişim stratejinizi oluştururken dikkat ettiğiniz noktalar neler?
Şirket kültürümüzde koşulsuz müşteri memnuniyeti sunmayı her zaman misyon edindik. Bildiğiniz gibi hem dünyada hem de Türkiye’de hızla büyüyen bir markayız. Tüketicimizle aynı dili konuşabilmeyi çok önemsiyoruz ve aslında onları çok iyi anladığımızı, sorumluluk sahibi ve bilinçli bir marka olduğumuzu vurguluyoruz. Özellikle Eomix Plus kombimizde iddiamızı tüketicimizin en büyük beklentisi üzerine konumlandırmamızdaki amacımız da buydu. Kombi sürekli ihtiyaç duyacağınız, bir çalıştırıp bir kapatacağınız bir mutfak eşyası değil. Tüketicinin en önemli beklentisi kombinin sorunsuz ve maksimum tasarruflu bir şekilde çalışması. İletişim dilimizi oluştururken sektörde ayrışan, farklı ve akılda kalıcı esprili bir dünya yaratmaya çalıştık.
COPA’nın önümüzdeki dönemdeki hedefleri neler?
2022 yılı COPA için çok önemli çünkü sektördeki 30. yılımızı kutluyoruz. Çevreye saygılı, ekonomik ve yenilikçi ürün grubumuzla iklimlendirme sektörünün önemli şirketlerinden biri olmaya devam edeceğiz. Radyatör üretiminde ve ihracatında da lider markalardan biriyiz. 30 yıldır ürettiğimiz radyatörlerin uzunluğu hesaplandığında, dünyanın etrafı yaklaşık üç kere dolaşılabilir. Bugüne kadar yaklaşık 3.3 milyon evde COPA radyatör kullanıldı. Bir evde dört kişi olduğunu varsayarsak; 13.2 milyon kişiyi COPA radyatörle ısıttığımızı söyleyebiliriz.Bu başarılar kombide de en iyisini ve en tasarruflusunu üretme noktasında bizi motive etti. Eomix Plus kombilerimizle hem yurt içi hem de yurt dışı pazarlarında sağlam bir yer edinmeyi amaçlıyoruz. Maksimum tasarruf sağlama özelliğiyle de öne çıkan Eomix Plus kombilerimiz, akıllı ev teknolojileriyle uyumlu olarak gelişmeye devam edecek.