Geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği Gençlik Festivali ile bir ilke imza atan Watsons Türkiye, geleneksel hale getirmeyi hedeflediği Watsons Gençlik Festivali’nin ikincisini 30 Eylül 2023 tarihinde Santralistanbul’da gerçekleştirdi. Binlerce katılımcıya unutulmaz bir gün yaşatan festivalin perde arkasını Watsons Türkiye Ticaret ve Pazarlama Direktörü Cem Demiröz ile konuştuk.
Watsons güzellik ve kişisel bakım perakende sektöründe bir deneyim markası… Ancak şimdi bir de festivali var! Bu çalışmanın gerisinde nasıl bir içgörü var?
Watsons Türkiye olarak 2005 yılından bu yana güzellik ve kişisel bakım sektöründe bir deneyim markası olarak konumlanıyoruz. Amacımız her kanalımızda müşterilerimize kusursuz Watsons deneyimini yaşatmak. Müşterilerimizin yüzde 78’ini Y ve Z kuşağı oluşturuyor. Biz de ekip olarak genç ve dinamik bir ekibiz. Bu nedenle gençlerin fikirlerini dinlemeyi, dünyalarını anlamayı ve gençlerle birlikte yol almayı çok önemsiyoruz. Watsons’ı hep mağazada, cep telefonu ve bilgisayarlarında deneyimleyen gençlerle “dışarıda” buluştuğumuz bir alan yaratmak istedik ve gençlerin ilgisini çekecek birçok deneyimi, müziği ve eğlenceyi bir arada sunacak, gelenekselleşerek devam edecek, Watsons’ın renkli dünyasını yansıtacak bir festival düzenlemek istedik.
Bu yıl ikinci kez gerçekleştirilen Watsons Gençlik Festivali ziyaretçileri için nasıl bir deneyim tasarladınız?
Geçtiğimiz yıl perakende kozmetik sektöründe bir ilki gerçekleştirerek ilk Watsons Gençlik Festivali’ni düzenledik. Festivalin ilk yılında 10.000’in üzerinde katılımla tüm biletler tükenmişti. Bu yıl 30 Eylül’de yine Santralistanbul’da gerçekleştirdiğimiz 2. Watsons Gençlik Festivali’nde de aynı ilgiyi gördük. Gençlerin yakından takip ettiği ve severek dinlediği Manga, Adamlar, Yaşlı Amca, Nova Norda ve Eftalya Yağcı gibi birçok güçlü isimin katılımıyla, katılımcılar bir yandan müziğin keyfini çıkarırken bir yandan da festival alanında yer alan markaların deneyim alanlarını ziyaret etti. Sektöre yön veren bir perakendeci olarak düzenlediğimiz ilk festivalde 20’ye yakın marka bize güvenerek sponsor olmuştu. Bu yıl da festival katılımcıları Ashley Joy, Flormar, Nivea, P&G, Unilever, Cosmed, Urban Care, Colgate, Neutrogena, Morfose, Show by Pastel ve Veet gibi güçlü markaların deneyim ve sosyalleşme alanlarında harika deneyimler yaşadı ve eğlenceye doydu.
Festivalin bir de sürdürülebilirlik iddiası var… Bu iddianın altını nasıl dolduruyorsunuz?
Watsons olarak sürdürülebilirlik bizim içselleştirdiğimiz ve faaliyetlerimizin her alanına entegre ettiğimiz önemli bir alan. Sürdürülebilirlik çalışmalarıyla sektörümüze öncü olurken, çalışanlarımız, tedarikçilerimiz, müşterilerimizi ve üretici firmalarımızı da bu yolculuğa dahil etmeyi önemsiyoruz. Bu alanda pek çok proje yürütüyoruz ancak bizim için asıl değerli olan yaptığımız hemen her işte sürdürülebilirliğe katkı sağlayacak işlere imza atmamız. Bu anlayışla bu yıl 2021 yılından bu yana yürüttüğümüz ağaçlandırma projemiz kapsamında 2. Watsons Gençlik Festivali için alınan her bileti 1 fidana dönüştürdük. Bu sayede festival katılımcılarımızın da katkılarıyla 10.000 fidanlık bir Watsons Gençlik Festivali Ormanı oluşturduk. Watsons İylik Hareketi projemizin en değerli parçası olarak gördüğümüz Watsons Ormanları projemizle ormanlarımızı büyütmeye devam edeceğiz.
Watsons Gençlik Festivali’nin gençler arasındaki algısı nedir, nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?
İki yılda yaklaşık 20.000 gencin bir arada olduğu festival ortamına olanak sağlamak bizim için çok heyecan verici deneyim oldu. İki yıldır gençlerin iyi vakit geçirdiği, sevdikleri markaları deneyimleme imkanı bulduğu, güzel anılar biriktirdiği müzik ve eğlence dolu keyifli bir festivale imza attık. Festivalde sahne alan sanatçılar, YouTube ve Spotify’da gençlerin tercih ettiği isimler ve dinlenme oranlarına göre seçildi. Dolayısıyla gençlerin sahne alacak grup ve sanatçıları merakla beklediklerini gördük. Alanda birebir gençlerle buluşmak, neşe ve enerjilerine tanık olmak çok güzel. Sonrasında ise sosyal medya paylaşımlarından gençlerin çok güzel anılar biriktirdiği bir festival olduğunu gördük. Bir anlamda gençlerle hep birlikte yaza veda ettik ve yeni bir akademik yılı enerji depolayarak karşıladık.
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri gecesinde yıldızlar geçidi