Dijital reklamcılıkta iş ortaklıklarını güçlendirmeye odaklanan Yandex Ads, Türkiye pazarında önemli bir adım atarak Premium Club sadakat programını hayata geçirdi. Nisan ayı itibarıyla başlayan program, performans odaklı avantajlarla e-ticaret alanında faaliyet gösteren reklamverenlere nakit iade, VIP etkinlikler ve ödüller sunuyor. Sadece Yandex Ads Space müşterilerine özel olarak sunulacak Premium Club programı nasıl bir ihtiyaca cevap veriyor? Yandex Ads’in Türkiye’deki 400 milyon dolarlık yatırım planında Premium Club hangi rolü üstleniyor? Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva ile programın detaylarını ve hedeflerini konuştuk.

Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı
Türkiye’de “Premium Club” sadakat programını başlatma fikri nasıl ortaya çıktı?
Yandex Ads olarak tüm iş ortaklarımızın özel bir ilgiyi hak ettiğine inanıyoruz. Onların mutluluğu ve memnuniyeti olmadan başarının mümkün olmadığına inanıyorum. Premium Club, geleceğe doğru atılmış anlamlı bir adım olacak. Bu aynı zamanda iş ortaklarımıza “teşekkür ederiz” demenin bir başka yolu…
Premium Club için Türkiye ve Sırbistan’ın pilot ülkeler olarak seçilmesinin özel bir nedeni var mı? Bu ülkelerin seçilmesinde hangi kriterler etkili oldu?
Premium Club programı küresel çapta bir proje. Ancak ilk olarak Yandex’in güçlü bir varlığa sahip olduğu Türkiye ve Sırbistan’da duyuracağız. Bu pazarlarda Taxi ve Search gibi birçok farklı servis sunuyoruz. Bu nedenle Türkiye’nin programın hayata geçtiği ilk ilki ülkeden biri olmasını istedik.
Program kapsamında en iyi performansı gösteren iş ortaklarınız hangi özel ürünler ve avantajlarla ödüllendirilecek? Bu ödüllerin müşterilerinize sağlayacağı katma değerden bahsedebilir misiniz?
Programın detaylı açıklaması web sitemizde yer alacak. (Sayfamız şu anda yapım aşamasında). Avantajlar arasında nakit iade ödülleri, hoş geldin kitleri ve Yandex etkinliklerinde özel VIP alanları bulunuyor. Ancak, en büyük değerin iş ortaklarımızı gerçekten özel hissettirmek olduğuna inanıyoruz. Bu, ülke veya bütçe büyüklüğünden bağımsız olarak tüm müşterilerimize verdiğimiz bir sözdür.
Program resmi olarak Nisan ayı itibarıyla başladı. Ancak 2025’in başından itibaren iş ortaklarımızın faaliyetlerini geriye dönük olarak değerlendiren bir yaklaşım da benimsiyoruz. Bu yaklaşımla müşterilerimizin Premium Club avantajlarına ve ayrıcalıklarına daha hızlı hak kazanması sağlanacak. Bizim için başarının ölçütü yalnızca iş ortaklarımızın toplam sayısı değil, onların ne kadar memnun ve mutlu olduğudur. Premium Club’ın sağladığı özellikler sayesinde Türkiye’de kısa sürede hedefe ulaşacağından hiç şüphemiz yok.
Premium Club, Yandex Ads’in genel iş stratejisi içerisinde nasıl bir rol oynuyor? Bu programın şirketinizin Türkiye ve bölgedeki büyümesine nasıl katkı sağlayacağını düşünüyorsunuz?
Hiçbir işletme sürdürülebilir bir büyümeyi tek başına sağlayamaz. Büyümemiz, iş ortaklarımızın güveni, memnuniyeti ve sadakatiyle şekilleniyor. Ürün stratejimiz tamamen iş ortaklarımızın ihtiyaçlarına dayanıyor. Yandex, Türkiye pazarını çok ciddiye alıyor ve Türkiye’de toplamda 400 milyon dolarlık bir yatırım planlıyor. Premium Club da iş ortaklarımızla uzun vadeli ilişkiler kurmaya ve yatırım yapmaya yönelik taahhüdümüzün önemli bir parçası.
E-ticaret reklamcılığı pazarında rekabet oldukça yoğun. Premium Club’ın rakiplerinizden farkını ortaya koyan en önemli özellikleri neler?
Bildiğimiz kadarıyla, başka hiçbir AdTech şirketi e-ticaret firmalarına, doğrudan kendi iç ekipleri aracılığıyla reklam verdikleri bir platform üzerinden böyle bir sadakat programı sunmuyor. Genellikle bu tür programlar yalnızca ajanslara açık oluyor. Premium Club, güçlü iş ortaklıkları kurmaya yönelik uzun vadeli stratejimizin bir parçası. Bu sayede hem bizim hem de iş ortaklarımızın birlikte büyüyeceğine ve gelişeceğine inanıyoruz.